{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.666 visninger | Oprettet:

Benzinhane / slanger {{forumTopicSubject}}

Hey, tror min benzinhan har fået virus, kan det passe, er det mon muligt at den slange der sidder fra benzinhanen til indsugningsstudsen på den bagerste cylinder lader en lind strøm af benzin skylle gennem toppen og cylinderen for så at lægge sig og blokere i udstødningen?
synes nemlig den går lidt mærkeligt hvis den har stået i noget tid, og da jeg tømte tanken for 3x noget tid siden fandt jeg nemlig 1 liter benno i udstødningen...
kan der ikke bare lave en knude på den slange??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzinhane / slanger
  • #1   5. aug 2007 1 lietr bens i udstødningen, det er sku da en brand farer. det skal vel tjekkes


  • #2   5. aug 2007 Ja, den var heldigvis i pit, så det blev opdaget

  • #3   6. aug 2007 Martin>
    Det er vel nemt at finde ud af? Pil slangen af ved cylinderen, og se efter om der drypper benzin ud?

    En hel liter i udstødningen er eddermame meget - det skal jo igennem cylinderen først, og dermed bliver olien fortyndet... ikke godt.

    hmm - det kan ikke (kun?) være benzinhanen den er gal med. Din karburator skal ikke slippe benz igennem til cylinderen, når motoren ikke kører. Så selvom benzinhanen er utæt, vil karburatoren stoppe flowet.
    Jeg havde det problem med min gamle XJ600, at svømmerhøjden i karbunaderne var for høj, hvilket betød at de blev tømt ned i cylindrene i løbet af en uges tid = startproblemer pga tomme karbs.

    mvh Jacob


  • #4   7. aug 2007 hvis jeg tager slangen af, kommer der benzin ud. men lige helt præcis, hvad går der slange der går direkte over til indsugningsstudsen? Det eneste jeg kan tænke på er at den ved hjælp af det vacum der kommer i indsugningen, skal åbne benzinhanan.Men er da ikke sikker på det er rigtigt??

  • #5   8. aug 2007 Det er lidt svært at svare på, da jeg ikke helt er klar over hvilken slange du mener, men en slange på indsugningsgummiet aktiverer et eller andet der er vakuum styret, f.eks. bensinhanen eller 2nd air systemet.
    Jeg hentede en service manual et eller andet sted på nettet, men kan ikke huske hvor.
    Jeg kan evt sende den i en email, hvis det har interesse?


  • #6   9. aug 2007 Hey Jacob, jeg har snakket med Jesper oppe fra JN Motor, jeg skulle alligevel have bestilt en ny indsugnings studs til den forreste cylinder. HAm sagde også at den slange der går over til studsen på den bagerste er en vacum slange til at åbne benno hanen. Problemet skyldes, hva dælan kaldte han det nu, en ventil i karbonaden der var kommet skidt i, eller også var svømmeren der skulle justeres.

  • #7   9. aug 2007 -> Jacob. så lige den knallert, hvad vil det sige at frakoble AIS/ 2ND Air??

  • #8   9. aug 2007 var din indsugnings studs. utæt fik mine skiftet ved 5 6000 km ca på garantien

  • #9   10. aug 2007 Martin> Det var netop det problem min gamle XJ´er havde. En komination af forkert indstilit svømmerventil og at karburatoren ikke lukkede ordentligt af ned mod cylinderen.

    2nd air (også kaldet AIS, selvom jeg ikke aner hvad det står for smiley ) er et system som blæser luft ind i udstødningen, dvs efter forbrændingen. Det er noget emissions-et eller andet, som giver en renere forbrænding, ved at efterforbrænde udstødninggasserne. Det fik min mc til at skyde rigtigt meget (og højt), selv ved lave hastigheder, hvilket jeg ikke synes var fedt. Den skyder stadig, men nu kun ved kraftigt motorbremsning.
    SV-ejerne har det også, og piller det også fra smiley


  • #10   10. aug 2007 AIS må da stå for Air Injection System. (Hyosung kalder det 2nd air i deres service manual.)

  • #11   10. aug 2007 Hvordan kan det piller fra? kan slet ikke lige se hvordan det skulle fungere. Det skal da være noget med at den ikke antænder i cylinderen så, men hvordan kan det hjælpe på emissionen..?

  • #12   12. aug 2007 Det sørger for at uforbrændte gasser - forbrændes og ikke slipper ud i amosfæren (EU2-krav).

    Mager kaburering ( benzinblanding) sammen med AIS ( rigtigt hvad Jakob skriver om AIS) skulle sørge for miljøkravene opfyldes. Motoren er 'pint' lidt for at overholde disse krav . Og groft sagt virke AIS bare ved at man føre ilt til de uforbrændte udstødningsgasser i udstødningen - hvor der så varmt at de overskydende benzingasser selvantænder - når der kommer ilt til.

    Mit er pillet fra - og den ''skyder ''slet ikke mere + større dyser ( federe benzinblanding) giver en mekanisk sundere og mere harmonisk motor at køre med -

    men nok ikke i miljøforkæmpernes øjne da sådan en forurener mere.







  • #13   18. aug 2007 Er efter hånden med på hvad det betyder/ medfører. Men hvordan virker det rent mekanisk? Den eneste måde jeg kan se det skal virke på er ved at tændingen sætter ud, så det der ellers skulle have været antændt i cylinderen først antænder i udstødningen eller når udstødningsventilen er åben. Er jeg inde på noget der er rigtigt?

  • #14   18. aug 2007 Det eneste mekaniske - sådan som jeg har forsteået det - er en lille luftpumpe som pumper almindelig atmofærisk luft ind i udstødningssystemet efter cylindren.
    Da alt benzin IKKE bliver forbrændt i cylindrene - det kan ikke laves helt perfekt-
    - en lille smule ryger uforbrændt med ud i ustødningen - vil man gerne have forbrændt det også af miljøhensyn-

    Da er man nødt til at tilføre ilt igen - da alt ilt er brugt i cylindren til arbejdsforbrænding og der ikke vil være ilt tilstede i udstødningssystemet - så de resterende og overskydende gasser kan forbrænde - derfor puster men luft ind igen så der er ilt - (det skal jo bruges ved en forbrænding) - så det kan forbrænde i udstødningssystemet og ikke slippe ud i atmosfæren.
    Og det høre man især ved poplyde - når man slipper gassen på mc'en.
    Det er en slags nødløsning men på Hyoen er der ikke noget mekanik ud over den lille luftpumpe.

    På motore med direkte indsprøjtning og elektronik- sætter man en føler i udstødningen (Lamdasonde) - som direkte fotæller elktonikken og dermed blandingsforholdet er rigtigt - og regulere direkte efter det -for at få optimalforbrænding og ''ren'' udstødning.


  • #15   20. aug 2007 Kim -> Det var lige det med den luft pumpe jeg manglede for at forstå det, men havde lige tank, filter og karburatorer af for at skifte en indsugningsstuds den anden dag, er er helt med på det nu. Jeg kunne bare ikke se hvordan den rene luft skulle komme ind i udstødningen.

  • #16   20. aug 2007 smiley smiley smiley

Kommentér på:
Benzinhane / slanger

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce