Udskiftning af forgaffel Udskiftning af forgaffel
Er der nogen der har prøvet at sætte en vs1400 gaffel på en 700?? kan det lade sig gøre og er der eventuelt en der har en 1400 gaffel liggende til salg??
Ide'en kom sig af, at jeg vil gerne have en bredere bro på, med ca.5grader's udlæg.
Jeg har 2 andre bro'er men skal jo ved udlæget have forlænget mine gaffelben ca 10 cm for at få samme position på cyklen.
Nu er det så at jeg er bange for at det bliver nået "pangel" med en større vinkel sammen med en gaffel som jo så ville være to delt og 10 cm længere.
Jeg sammenlignede med gaflen på en 1400 for at se om den eventuelt skulle være længere og kraftigere. Jeg så i et reservedels katalog at gaffel-rørene er 10cm. længere og ca 4mm tykkere og det var jo nået nær perfekt.
Jeg kontrollerede så om kronrør's lejerne var de samme og det ser det ud til, så jeg håbede lidt på at monteringen af forhjulet også ville være det samme.
Planen var så et bruge en gaffel fra 1400 og købe en bro der havde 5graders hældning, så jeg hunne få en rigtig god og solid konstruktion, istedet for den lidt mere "fusket" vej man ellers plajer at bruge.
jul 2004
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 229
Udskiftning af forgaffel
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside