{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.389 visninger | Oprettet:

Grej og bagage?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg vil for første gang på længere ture og rejser i 2008 med mc, men ved ikke helt hvad jeg skal have af bagage og grej, så håber i kan hjælpe mig med en tjekliste af det vigtigste smiley

Tænker f.eks på hvad telt, det skal være, som kan bruges til 2 mand, men hvor stort eller lille skal jeg købe det for at det er mest praktisk, og ville det være godt at investere i f.eks et telt fra HD Camp eller er det spild af penge og burde man istedet købe et billigt et fra camping forretningen???

http://www.hdcamp.dk/

Det skal også bruges til træf, eller skal man købe et sekundær telt dertil??

Det er vigtigt for mig at bagagen og grejet fylder så lidt som muligt, så jeg ikke ender med en total overlæsset motorcykel....!!!

Men hvad skal man ellers bruge, eller lad mig omformulere... Hvad er vigtigt at have med af bagage og grej til de forskellige formål???

Jeg håber i kan hjælpe mig videre, da jeg aldrig har prøvet det før, men glæder mig enormt meget til min første tur hvor jeg kører afsted på mc og bare slår telt op for næste dag at køre videre, det må da være en fantastisk følelse smiley

Det kunne være fedt hvis i også gad hjælpe mig med at fortælle hvad man skal have af oppakning hvis man skal til træf, da det også er noget jeg skal prøve for første gang i 2008 smiley

Hvis i skulle få tid må i meget gerne stille det op i hvad man skal have med til en weekendtur, en rejse på en uge og til et 2 dages træf...!!!

Håber i får tid til at hjælpe mig, selvom jeg ved at det er mange spørgsmål på en gang, men vil bare gerne have de bedste oplevelser ud af de fremtidige ture og forskellige rejser smiley

Mvh
Gert


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grej og bagage??
  • #1   1. jan 2008 Hey Gert....

    Jeg har været afsted på tur til Italien 2 gange (1 uge), Tyskland (1 weekend) Norge 1 gang (1 weekend). Tager afsted til Norge i en uge til sommer og forhåbentlig en weekend til nordtyskland i foråret. Fælles for de ture jeg har været afsted på er FOR MEGET bagage.

    2 af gangene (Italien) har jeg haft telt med og skal det bestemt også når vi skal til nordtyskland i foråret og Norge til sommer.

    Min bror og jeg har hver købt et 2 personers "tunneltelt" til 20 Euro på www.louis.de, og satser på de holder til det. Jeg har desuden prioriteret at kkunne have en luftmadras med, da jeg bliver total smadret i ryggen ellers. Har på Lois.de også købt en sovepose, som ikke fylder meget mere end en liter mælk til ingen penge.

    Så har vi hver købt en "pølse" sæk der kan ligge på sædet, og jeg har i julegave fået nogle "smæk-over" tasker, som også skal tages i brug.

    Vi har tænkt os så vidt muligt, at lave en primitiv tur, hvor vi slår teltet opi det fri (eller på en campingplads, hvis vi skal ha luksusforhold), og har derfor gasapparat og trangia med. Har købt bestik, tallerken, krus, økse(mini), en foldesav, siddeunderlag og sådan noget på Louis til meget billige penge! Derudover skal du jo finde ud af om det er en tur hvor du skal ha "pænt" tøj med, eller som os bare skal "lugte" af mænd og ikke ha det store klædeskab med.

    Jeg regner med vi har dagsruter, altså at vi ikke bliver hængende samme sted, men laver en ny "lejr" hver dag. Derudover skal vi selvfølgelig se en masse ting, og ikke mindst køre en masse smiley

    Hvis jeg får lavet en tjekliste skal jeg nok sende den til dig, men er mere i planlægningsfasen af turen ligenu... så skal der selvfølgelig "prøve-pakkes" senere hen smiley


  • #2   1. jan 2008 Lyder rigtig godt smiley

    Du skriver bare hvis du skulle få lavet en liste eller hvis andet skulle dukke op smiley

    Jeg har selv et billigt telt, men har overvejet at købe et fra HD camp...
    Ellers var tanken også at jeg tager en tanktaske, saddeltaskesæt og en pølsesæk med, så er jeg da godt dækket ind... Og hvis kæresten skal med så bliver saddeltaskerne byttet ud med topboksen, men når jeg tager selv afsted vil jeg helst slippe for den smiley

    Og ellers så sovepose, selvoppustelig liggeunderlag, lidt tøj, et gasblus til at lave mad samt bestik og tilbehør, et multiværktøj og selvfølgelig kædespray til biken... Med disse ting må man da være godt kørene uden at det fylder og vejer for meget smiley


  • #3   1. jan 2008 Tel finder du her. super kvalitet og service.

    Wolfcamper.dk

    her er en liste over alt tænkeligt mht touring.

    http://www.micapeak.com/info/

    Credit card listen er hvis du sover på hotel eller vandrehjem. den anden liste er hvis du er til acmpinglivets glæder.

    /risum


  • #4   1. jan 2008 Kanon side, mange tak smiley

  • #5   1. jan 2008 Så lidt...

    Du må bar sige til hvis der andet. som sagt kan jeg på det varmeste anbefale wolfcamper.dk.

    Husk det vigtigste råd når man pakker til en mc- lang-tur. ta så lidt som overhoved muligt med... var i kroatien i sommers og havde alt for meget med.

    Til sommer går turen den anden vej, nemlig mod nordkap. Og grejet og medbragte ting skal virkelig holdes på et minimum

    /risum


  • #6   1. jan 2008 Hva med HD Camp, kan der siges noget godt om teltene hos dem, har nemlig kigget på dette her:

    (link fjernet)

    Jeg vil helst også holde bagagen på et minimum, det kan jeg forstå på jer er mest smart... men den liste som jeg fandt på den side du linkede til synes jeg er meget omfattende : http://www.micapeak.com/info/mclist.html

    Du vælger vel bare nogen af tingene så, og hvad synes du man skal vælge af tingene for at få alt det nødvendige med og stadig holde det på et minimum???

    Jeg undskylder på forhånd for alle mine spørgsmål smiley


  • #7   1. jan 2008 Fandt lige denne side

    (link fjernet)


  • #8   1. jan 2008 Ja den er meget omfanttende. Har også en privat liste som jeg ofte følger,hvis du sender mig din mail så sender jeg den til dig!

    Hd har jeg ingen erfaring med. men vil helt klart anbefale dette telt. Det er det som jeg bruger og er super tilfreds med. LAv vægt, lille pakke størrelse og rigtig god kvalitet.

    (link fjernet)

    Prisen er lidt høj. så man skal vælge om man skal ha noget godt. eller om man vil ha billig og så måske købe et par stykker efterhånden som de bliver slidt. Husk billige telte vejer mere og er dårligere kvali.

    /risum


  • #9   1. jan 2008 syns forresten det er super fint med de mange spørgsmål. Svarer måske lidt kort da jeg er udpræget belastet af tømmermænd. Jo mere dialog vi kan lave jo bedre...

    /risum


  • #10   1. jan 2008 Jeg vil have et godt telt som er nemt at sætte op, hvor kvaliteten er god, som holder vand ude og er nemt at pakke på mc'en og rejse med.
    Så vil hellere ofre lidt mere på sådan et telt, end et billigt et som man skal skifte ud hele tiden smiley

    Det telt du linkede til ser super godt ud, er det nemt at stille op og tager det lang tid??

    Er glad for at jeg ikke er en belastning med alle spørgsmålene smiley

    God bedring med hensyn til tømmermændende smiley


  • #11   1. jan 2008 Du får lige min mail over privat besked smiley

    Tak for hjælpen!!


  • #12   1. jan 2008 Det er nemt at stille op. hvis man hjælpes ad og har prøvet det en gang eller to før så tager det max 10 min. Og jeg kan også selv rejse det alene efterhånden

    Du skal bar trække tre stænger igennem. og så sætte pløkker i...

    Desuden kan man rejse det i regnvejr og inderteltet er stadig tørt. masser af plads i det også til evt bagege eller tasker.

    Det er jo et tunneltelt så det er samtidig super vejrstabilt...

    /risum


  • #13   1. jan 2008 listen er sendt...

    Må man spørge hvor du har i sinde at køre hen??

    Og hvilken mc skal du have. så din ER5 var til salg

    /risum


  • #14   1. jan 2008 Vil lige tilføje at jeg ikke har prøvet mit ny indkøbte pisse billige telt af, men ikke på noget tidspunkt (2 år og mange kroner senere) har følt at jeg har købt noget juks ved Louis ! Men det er jo en smagssag. Hvis det viser sig at teltet er "lort", så køber jeg jo bare et andet smiley Skal sselvfølgelig prøves af inden sommerturen til Norge smiley

    Risum... Vil du smide den forbi min mail også ?

    sender dig lige min mail i en pm


  • #15   1. jan 2008 Risum: Har planer om at tage Danmark rundt sammen med en god kammerat som en slags øvelses tur, og så en tur til Norge som jeg har fået anbefalet af Søren og som jeg er blevet super tændt på efter at have set hans flotte billeder smiley

    Jeg vil have mig en Suzuki GSF650 Bandit til den kommende sæson, det glæder jeg mig enormt meget til smiley


  • #16   1. jan 2008 Det ser godt ud det telt fra Wolfcamper, men så videoen fra HD Camp, og det er godt nok smart at deres telt kan stilles op så hurtigt og er så nemt at pakke sammen igen, og kunne læse i forum at mange anbefaler det samtidig med at de selvfølgelig også anbefaler Wolfcamper!!

    (link fjernet)


Kommentér på:
Grej og bagage??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce