{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Bagdæk hvor lang kan jeg gå {{forumTopicSubject}}

Mc-importen siger der sidder et 100/90-19 på min ged lige nu. Og gider ikke gå ned og tjekke det. smiley

Men hvor meget kan jeg tillade mig at gøre det bredere på standard fælgen og ligeledes hvor lavt kan jeg tillade mig at lave det så det stadig er behageligt at køre på..

Og hvor pokker finder man en standard skærm som er universal?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagdæk hvor lang kan jeg gå
  • #1   14. mar 2008 Det lyder som et fordæk du nævner der, du er nok nødt til at lette r.... og checke selv :-))

  • #2   14. mar 2008 Krrogsgaard - din klovn:-)

    Du ved det selvfølgelig ikke, derfor skal jeg heller ikke kalde dig en klovn. Intruder og Savage er lavet i en mulliard variationer til forskelllige markeder og forskellige up-dates. Derfor er du nødt til at gå ned om kigge på din cykel og se, hvad der sidder på den:-)

    Det er formentlig et 19 tommer dæk, men det kan være helt op til 21!!!!!

    Jeg vil ikke anbefale dig at sætte andet på, end hvad den er skabt med, og det er 100/90 for og 140/90 bag.Baghjulene er mig bekendt altid 15 tommer på de her cykler.

    Især foran, vil det virkelig påvirke cyklens styreegenskaber!
    Du bestemmer selvfølgelig selv om du vil lege med det-men det er ikke noget jeg vil anbefale:-)


  • #3   14. mar 2008 Ja så sov jeg så lige i timen. Hold da kæft en tumpe jeg kan være. smiley

    ja det var sgu da fordækket jeg havde fået skrevet... Bagdækket er jo 15"
    og så 140/80-90


    Men Knud HVORFOR vil du ikke anbefale mig det.
    Vil styreegenskaberne blive reduceret eller hvordan? eller vil cyklen glide mere fra side til side eller hvordan ligger landet med det.


  • #4   14. mar 2008 man kan jo altid være sikker på at en japansk akademiker har dimensioneret dækkene. et bredere dæk vil ku rulle nærmest sidelæns og give en sejletur når du kører. hvis du for alvor vil have bagdæk på, så er løsningen nog en ny fælg og bagsvinger. vil tro at det kan fås inkl montering for 20-25k. så er du vel oppe i 300bagdæk. men, det er jo også mange penge

  • #5   14. mar 2008 Krogsgaard:

    Alle producenter er ret sikkerhedsbevidste. En dækdimension er bestemt ud fra cyklens væt, styringsvinkler, nedlægningsevne o.s.v.

    Fordækkets dimension er afgørende for cyklens sporsikkerhed og styrevillighed. Bagdækkets dimension er afgørende for cyklens evne til at balancere i et sving. Et tænkt eksempel: Du har et bagdæk, der er 14 cm bredt, og du kærer på måske 20% af dækkets bredde- altså 2,8 cm.

    Når cykle lægges til sving, vipper den om et punkt, der ligger 1,4 cm fr midteraksen.

    Er dit dæk nu 20 cm. så er din trædeflade 2 cm og dit "vippepunkt" ligger 2 cm ude. Det lyder ikke af så meget, men det er en forskydning skråt opad af hele ekvipagens tyngdepunkt, og det har betydning både for træghed ved nedlægning og opretning, og endnu være, dit tyngdepunkt kommer til at ligge højere i svinget - det medfører mindre vejgreb smiley

    Jeg ved, at de lyder sjovt, men der er en grundlæggende forskel på MC og bildæk. Et bildæk står på hele sin bredde, det gør et MC-dæk ikke, det runder, fordi cyklen skal kunne lægges ned i sving.


  • #6   14. mar 2008 Jeg takker for svaret. Ja så har jeg jo det at gå efter.

  • #7   14. mar 2008 fin sqavage ellers, jeg har samme potte som dig (bare to) men hvorfor i al verden peger en opad?

  • #8   15. mar 2008 jonas greve; det gør den fordi det var den den kunne sættes uden at modificere noget som helst.

    og ja fenris et 120 ville da sikkert se lækkert ud. Men det kommer så også til at koste derop af. .)


  • #9   17. mar 2008 Bortset fra, at jeg har luftet min mening - så var jeg lige nede og kigge lidt på Savagen.

    Der kan uden videre sættes et 120 mm dæk på foran. Det kan også sidde i forskærmen uden modifikationer. Derimod tror jeg ikke, der kan komme noget større end 140mm bagpå. Der er ikke plads i bagsvingeren, medmindre den viddes ud.


  • #10   17. mar 2008 Ja det var nu mest bagpå som var interessant. Men så kan jeg godt høre det ikke er det jeg skal rode med. Eller også skal man bare smide en lidt lavere profil bagpå.

    Eller hvad siger du til det knud?


  • #11   17. mar 2008 Debn lavere profil, vil nok ikke påvirke køreegenskaber i negativ retning, men det vil sikkert koste lidt komfort smiley

    Godt nok vil din trædeflade blive marginalt bredere og dermed give et vist læft af tyngdepunkt, men det kompenseres nok af den lavere profil smiley



  • #12   17. mar 2008 Komfort på en savage.?? nej det kender jeg ikke. Jeg mener at savagen er skabt til folk der ikke har været i kontakt med lever og nyre i lang tid. fordi de kommer i hvertfald på plads efter en lang ryste tur på sådan en


  • #13   17. mar 2008 TROR DU IKKE DIN KONTRAVÆGT PÅ SVINGHJULET SIDDER LØST???

    Selvf. er der lidt vibrationer på en enstamper, mebn det du skrive lyder direkte forkert smiley


  • #14   17. mar 2008 ej det var lidt overdrivelse fremmer forståelsen smiley

    Det er dog kun ved meget lange ture at man skal lade forbi et vejtræ og lade vandet smiley


Kommentér på:
Bagdæk hvor lang kan jeg gå

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce