{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Er den helt galt??!! {{forumTopicSubject}}

Hey..

Min mc har opført sig mærkeligt de sidste par dage og igår blev jeg så klar over at der var noget galt. Den kører meget ustabilt, som om den ikke gider at tage imod gassen som den plejer og den hopper sådan i det som om den ikke får benzin ordentligt. Men tror det sidste skyldes temperaturen i motoren. For da jeg kom hjem efter den sidste tur hvor den havde opført sig så underligt, lod jeg den stå i tomgang mens jeg kiggede på den. Og der så jeg at temperaturen steg hvert sekund. Da den kom over 100 grader i motoren slukkede jeg for den og har ikke haft den startet siden!

ER DEN HELT GALT ELLER HVA KAN DET VÆRE???

Det skal siges at til sæsonstart for et par uger siden, kom jeg til at drukne den de første par gange jeg ville starte den, så ved ikke om det bare kan være et tændrør der skal skiftes. Det tyder i hvert fald på den kun kører på 3 cylindre? Men ved ikke hvorfor den bliver så varm om det bare skyldes jeg pressede den for hårdt når den kun kørte på tre cylindre?

Nicolai smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er den helt galt??!!
  • #3   11. apr 2008 ja, tændrør

• #4   11. apr 2008 af med karburatorere, skil dem ad, check membraner er intakte,, rens dyser og gennem alt at det sidder og fungerer som det skal..

de har altid godt af at blive renset og puslet ved (længe leve indsprøjtning..)

• #5   11. apr 2008 og nye tændrør skader aldrig... men gå din karburatorere efter..

• #6   11. apr 2008 måske skulle du prøve en gang fuel system cleaner i benzinen før du skiller det hele ad, men syntes også det lyder til at være karburator eller dyser den er galt med sådan som du beskriver det(lugter den af benzin?). Min egen har lige fået den helt store tur med karb. tændrør, dyser, og så rullet og indstillet. Det er blevet en helt anden maskine at køre på.

• #7   11. apr 2008 Prøv lige med en gang ganske almindelig karburatorsprit først....
    Havde en makker med samme model og problem, den kan ikke lide det danske forår. Prøv lige det inden du griber til at skille en hel masse ad.

• #8   11. apr 2008 har haft indtil flere oplevelser med at tændrørene står under opstart til sæsonen, så jeg ville altså bare skifte dem til at starte med, og ikke spekulere over alle mulige fejl før du har prøvet det.

• #9   12. apr 2008 Okay, tror jeg vil prøve med at få alle fire tændrør skiftet. Prøvede lige at starte den igen og hører hvordan den gik. Når jeg holder hånden ud for udstødningen og gir lidt gas spytter den en masse olie ud i hånden på mig. Er det ikke også tegn på noget med et cylinder der er galt???

• #10   12. apr 2008 nej ikke når den er kold, så er det bare kondensvand der kommer ud (og ja det er sort)

• #11   12. apr 2008 Ok ok..
    Men kan forstå på det hele, at enten er det fordi et eller flere tændrør er ved at være sløve pga. jeg druknede den ved sæsonstart og derfor kører et cylinder ikke optimalt ELLERS er det noget med karburatoren og derved får et cylinder ikke ordentlig benzintilførsel.

Hvis det er det første så ville den hakke i det når man accellererer og hvis det er det andet ville den hakke når man bare kørte med jævn fart. Men det synes jeg er svært at bedømme. Når den står i tomgang kan man i hvert fald godt hører det nogen gange er som om det ene cylinder lige halter lidt.

Hvis det er tændrørerne kan der ikke ske noget ved at kører en tur for så vil man nok få gang i tændrøret der er sløvt. MEN hvis det er benzintilførslen til et cylinder er det jo MEGET dumt at kører på den, da det vil brænde hul i stemplet jo.

Har bestilt en tid til at få det tjekket, men det kan først blive om 2 uger. Jeg er bare i tvivl om jeg må kører på den i mellemtiden og om jeg i det mindste kan risikere at trille ud til mekanikeren når det er...?

Kommentér på:
Er den helt galt??!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce