Er den helt galt??!! {{forumTopicSubject}}
Hey..
Min mc har opført sig mærkeligt de sidste par dage og igår blev jeg så klar over at der var noget galt. Den kører meget ustabilt, som om den ikke gider at tage imod gassen som den plejer og den hopper sådan i det som om den ikke får benzin ordentligt. Men tror det sidste skyldes temperaturen i motoren. For da jeg kom hjem efter den sidste tur hvor den havde opført sig så underligt, lod jeg den stå i tomgang mens jeg kiggede på den. Og der så jeg at temperaturen steg hvert sekund. Da den kom over 100 grader i motoren slukkede jeg for den og har ikke haft den startet siden!
ER DEN HELT GALT ELLER HVA KAN DET VÆRE???
Det skal siges at til sæsonstart for et par uger siden, kom jeg til at drukne den de første par gange jeg ville starte den, så ved ikke om det bare kan være et tændrør der skal skiftes. Det tyder i hvert fald på den kun kører på 3 cylindre? Men ved ikke hvorfor den bliver så varm om det bare skyldes jeg pressede den for hårdt når den kun kørte på tre cylindre?
Nicolai
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 239
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.930
de har altid godt af at blive renset og puslet ved (længe leve indsprøjtning..)
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.930
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 28 MC-er: 8 Emner: 107 Svar: 146
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 14
Havde en makker med samme model og problem, den kan ikke lide det danske forår. Prøv lige det inden du griber til at skille en hel masse ad.
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 81
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 13
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 81
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 13
Men kan forstå på det hele, at enten er det fordi et eller flere tændrør er ved at være sløve pga. jeg druknede den ved sæsonstart og derfor kører et cylinder ikke optimalt ELLERS er det noget med karburatoren og derved får et cylinder ikke ordentlig benzintilførsel.
Hvis det er det første så ville den hakke i det når man accellererer og hvis det er det andet ville den hakke når man bare kørte med jævn fart. Men det synes jeg er svært at bedømme. Når den står i tomgang kan man i hvert fald godt hører det nogen gange er som om det ene cylinder lige halter lidt.
Hvis det er tændrørerne kan der ikke ske noget ved at kører en tur for så vil man nok få gang i tændrøret der er sløvt. MEN hvis det er benzintilførslen til et cylinder er det jo MEGET dumt at kører på den, da det vil brænde hul i stemplet jo.
Har bestilt en tid til at få det tjekket, men det kan først blive om 2 uger. Jeg er bare i tvivl om jeg må kører på den i mellemtiden og om jeg i det mindste kan risikere at trille ud til mekanikeren når det er...?
Er den helt galt??!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside