{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Blinde bilister... {{forumTopicSubject}}

Tja så var jeg ved at blive klippet 2 gange på vej til arbejde i morges...

Jeg kom kørende ind igennem Hjallerup by i morges kl. halv 8, og kørte vel ca 45, da det kun var 50 m fra et kryds.
Jeg havde selvfølgelig mit gule forlys tændt - endda med langt lys. Ca 10 m fra et kryds hvor der holdt en dame i en metalrød Citroen Xantia stc. kørte damen lige ud foran mig, fra venstre. Jeg dyttede af hende, men hun opdagede intet.

Bemærk at jeg ikke blinkede til siden, da der stadig var 100 m til tanken.

Jeg var på vej ind for at tanke, så jeg gad ikke følge efter hende...

Efter tankning, hvor jeg lige havde fortalt tankpasseren om fjolset, kørte jeg ud fra tankstationen igen.

Ca. 50 m længere henne skete præcist det samme igen - denne gang fra min højre side - og tværs over vejen. Bilisten her var en kvinde i en sølvgrå WV Vento - sikkert på vej hen i børnehaven, som ligger kort derfra.

Jeg tænkte bare: sig mig virker mit lys foran ikke...? men jo det gjorde det - og stadig langt lys.

Godnat - og sov godt!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blinde bilister...
  • #2   30. apr 2008 Ja, jeg slap, men havde det været med landevejsfart - ja så var jeg røget ned. Så heldigvis... smiley

  • #3   30. apr 2008 DU MÅ GERNE STAVE DET FOR MIG , SÅ... smiley

  • #4   30. apr 2008 Det var så godt du var vågen her til morgen. I det mindste én af fordelene ved at køre MC frem for bil - man bliver blæst frisk ret hurtigt.

    Iøvrigt kan jeg beklagelig vis fremkalde en nylig skamplet på min egen billist-journal.
    I et lyskryds hvor jeg skal dreje til venstre møder jeg en modkørende som skal dreje samme ved som mig (altså til højre for vedkommende). Da det bliver grønt drejer jeg pænt til venstre ind foran den modkørende som også er ved at dreje fordi det er jo mig som har forkørselsret.... eller... dyt dyttelyt siger det fra den søde blondine bag rattet i den modkørende bil.

    Og gæt hvem der føler sig som en førsteklasses ASS JACK!

    Vi kan alle lave fejl i trafikken - min fejl skete endda om eftermiddagen hvor jeg burde være frisk og frejdig uden morgensøvn i øjnene.

    Men øv hvor er det irriterende når man møder en idiot (læs undertegnede) som ikke ser sig for i trafikken...


  • #5   30. apr 2008 Selverkendelse er en god ting - det er åbenbart bilen selv, der ikke vil overholde reglerne - logik for perlehøns... smiley

  • #6   30. apr 2008 Dæleme godt, at du er vågen, og at du ikke kom dampende med 80-100 kmt.



  • #7   30. apr 2008 Jeg tror der kan skrives tykke bøger om den slags begivenheder i trafikken - det sker garanteret 1000 gange om dagen i denne tid - men vi må jo ikke skælde bilisterne ud, så får vi dem jo aldrig i tale - selv om vi inderst inde syntes de er nogle skvadderhoveder, nærmest at sammenligne med muldvarpe - og undskyld mig, det er de sgu. En flok Klap-torske, det ikke skulle ha' kørekort, før det havde lært det aller mest elementære i trafikken, nemlig at se sig ordentligt for, og tage hensyn til andre trafikanter. (de får da heldigvis lært det i retten, hvis der sker uheld)
    DER FINDES INGEN UNDSKYLDNINGER, FOR AT KØRE UD FORAN ANDRE. KUN DUMME UNDSKYLDNINGER.

    Det er desværre ikke altid nok at vi mc-ister er vågne - godt der ikke skete noget Dan.


  • #8   30. apr 2008 Oplevede selv det sammen på landevejen mellem Hjørring og Brønderslev til aften. Kom med 90 km/t og så kom der en Opel Omega fra højre med rimelig fart frem... Han/hun nåede dog at bremse op, og heldigvis var jeg så langt fra sidevejen at det ikke virkede specielt farligt - men nok en meget god ide at sætte farten lidt ned når man kører forbi en sidevej på landet..

  • #9   1. maj 2008 Ganske korrekt handler det om at tænke 3 skridt frem. Når man ser den potentielle fare, er det godt at se efter en "flugtvej" - og det var ganske simpelt det der skete for mig igår - jeg så det komme - og var egentlig klar - men alligevel bliver man så pissed over at man får ret i at den åndsvage person dér ikke ser mig, og kører ud...

    Det handler om at være et skridt foran Murphy.

    Men det sker hver dag for mc-ister.

    Sideveje og traktorer, er efter min erfaring de største farer, af de ting man har en chance for at forudse.

    Kør pænt derude, og vær hele tiden foran ham Murphy dér... smiley


Kommentér på:
Blinde bilister...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce