{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Problem med strøm {{forumTopicSubject}}

Hejsan.

Jeg er jo den stolte ejer af en 851´er og har lige haft en oplevelse med at der en morgen (2 dage siden) pludselig ikke var power nok på mit batteri til at kunne starte den. Det er kun 1 måned siden jeg har sat et nyt på og den har kørt upåklageligt i ca. 1 måned med det nye batteri. Har så sat endnu et nyt på bare for at være sikker, men skal så lige høre om der er et eller andet jeg kan gøre i den forbindelse for at sikre at den ikke tappes helt ? Jeg vil sige at lige præcis dagen før den var død om morgenen, har jeg haft relativt mange gange jeg har holdt stille, blæser har kørt, slukket maskinen på forskellige ærinder i byen og startet den igen, så jeg lurer lidt på om det er fordi generatoren blot ikke har kunnet nå at lade helt op på batteriet igen efter det antal gange starteren jo har skullet bruge endda noget power for at tørne motoren igang ? Jeg begynder at overveje noget kreativt med at placere et gel batteri under sædeskallen og lave en switch så jeg kan slå den til og få ladet på begge på længere ture og for at ha en backup hvis jeg skulle komme ud for det her fænomen igen. Det skal lige siges at min ladelampe godt kan finde på at lyse hvis den kommer under 1200-1300rpm i tomgang stadig og det har den gjort en del gange på den tur jeg havde før den døde. Jeg ved fra andre 851 ejere at nogle endda har et lille ekstra strømstik og lader den op af og til igennem det, men det har jeg ikke mulighed for da min holder på en parkeringsplads. Der må findes nogle alternativer til en løsning så jeg vil meget gerne høre hvis nogen har en ide ;o)

BC


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med strøm
  • #1   18. maj 2008 Hej Brian
    Hvis din lade lampe lyser i tomgang er der noget galt med ladeanlægget. Det er som typisk laderegulatoren, men det kan selvfølgelig også være statoren eller noget så banalt som en dårlig forbindelse, et eller andet sted i systemet. Hvis du har et multimeter kan du checke ladeanlægget på følgende måde, men først kigger du lige alle dine ledninger igennem for dårlige forbindelser. Du måler først om der er spænding på batteriet. Den skulle gerne visse ca. 13v DC ved tomgang og max. 14.5 volt DC ved ca. 4-5000omdr/min. Hvis den ikke gør det, skifter du dit multimeter over på AC visning. Her måler du over de to eller tre faser dvs. mellem ledningerne. Her skulle den gerne vise en AC spænding som går op til en 50-70 volt AC. Hvis den gør det er det regulatoren der er stået af, og hvis det modsatte, altså en lav spænding, så er det statoren eller en kombination. Hvis du for brug for reservedele, kan jeg anbefale http://www.electrexworld.co.uk/ Mvh Klaus


  • #2   18. maj 2008 Hej Klaus.

    Ligger du inde med et multimeter og har evt. muligheden for lige at sætte det på min duc ? Jeg kan sagtens ta en trilletur til nordsjælland hvis det er ;o)

    BC


  • #3   18. maj 2008 Har købt et t-hansen multimeter men det går kun til 10amp så jeg vil sige det sådan at ledningerne blir pænt varme før jeg når at få en værdi vist. Ka seføli også være mig der betjener det forkert.

    BC


  • #4   18. maj 2008 Hej Hekto.

    Jeg har også overvejet at kigge ned til ham. Sidst jeg talte med ham snakkede han noget om 2 eller 3 polede og så vidt jeg kan se, så går der 3 ledninger ind i mit relæ så jeg går næsten ud fra at det er sådan en jeg skal have nede fra ham ? Hvis det vel at mærke er det. Jeg synes jeg har kigget alt kabling igennem og det ser umiddelbart fint ud. Men kan det problem den har mon skyldes at starteren har spist for meget strøm i forhold til hvad den lille 350w generator har kunnet nå at smide på batteriet igen ?

    BC


  • #5   19. maj 2008 Hej
    Som Hekto rigtigt skriver, er ladelampen kun en "spændingsviser" og ikke om den lader, men den giver en indikation om der er noget i vejen. Og ved nærmere eftertanke, har jeg selv en regulator på fra Schnabel i Kronborggade 5 ;-). Og det fungere, det han laver. Jeg har mit multimeter med i tasken i dag, og skal ind til byen i eftermiddag. Så du er velkommen til at ringe hvis du vil. Mvh Klaus.


  • #6   20. maj 2008 Hva ???? har du klaret skæret eller hva?

  • #7   20. maj 2008 Hej Klaus.

    Jeg har skam haft ringet til dig i forgårs men der var ingen der tog den. Den starter og kører sådan set fint nok ligenu. Jeg er helt sikker på at grunden til den mistede al sin strøm var for mange gange start indenfor en kort periode hvor jeg ikke kørte nogen længere tur og fik ladet ordentligt op igen. Jeg overvejer nu at skifte til et relæ fra schnabel men er ikke helt sikker på om det er 1, 2 eller 3 faset på min. Som jeg kan se det, så går der 3 ledninger ind i den. Sjovt nok så lyser ladelampen mindre nu efter jeg har haft fat i kablerne så det kan også sagtens være at det som Hekto siger blot er beskidte stik eller noget. Problemet har nemlig været varierende fra tid til anden og hvis det er selve relæ´et den er gal med, så burde det vel være et vedvarende problem der er der hele tiden ?

    BC


  • #8   26. maj 2008 Problem med strøm overstået, så vi ses på lørdag på fyn. Har hentet ny ensretter hos schnabel og målt på den nu og det spiller bare ;o)

    BC


  • #9   26. maj 2008 Jeps. Har startet en tråd om det derinde ;o)

    bc


Kommentér på:
Problem med strøm

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce