{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Kryds fingre {{forumTopicSubject}}

hejsa.. i morgen bliver den hjemmerenoverede motor hængt på stellet og startet for første gang. Skider sikkert grønne grise i den forbindelse. Mit første motorprojekt siden min puch maxi.. er lige en smule spændt, så kryds lige fingre. Skal forsørge at fange det på video, men lover ikke noget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kryds fingre
  • #1   22. jun 2008 Krydser fingre! - Mon ikke det nok skal starte op helt perfekt smiley

    Jeg kæmper stadigvæk med at få min Puch Maxi til at virke, hehe.


  • #2   26. jun 2008 hehe.. sorry, men der gik lige lidt længere end ventet, og havde kun meget begrænset netadgang. De gamle karbs drillede af H' til og måtte af og på et par gange, samt manglede jeg månerne til udstødningen, som jeg måtte på en længere tur for at hente. Endelig i dag sprang den i gang efter et ordenligt brag smiley den kører mildest talt ikke super godt, håber det er fordi justeringen af ventilerne skete på bænken. Skal ha' skaffet nogle mindre shims, da der altså mangler spil flere steder, så jeg måtte sætte projektet på holdt igen, og bevæbne mig med lidt mere tålmodighed. Men sikke en lettelse at høre den igang, selvom det var med en masse mislyd pga. ventiler og koblingen, som jeg vist alligevel ikke slipper for at skifte. Fik optaget første start på video, ligger den ind i morgen når jeg lige har fået pakket den ned osv.

  • #3   26. jun 2008 video http://www.motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=3389 ikke go billedkvali, men lyden er ok.

  • #4   26. jun 2008 Det var sgu da dejligt at den sprang igang smiley men det lyder godt nok som om der er noget som ikke er justeret helt perfekt. Går den på allle cylindre/bliver alle forør varme?

    Den skulle da også gerne starte lidt nemmere smiley men det hænger helt sikkert sammen med at den ikke går så jævnt.


  • #5   26. jun 2008 som skrevet: flere ventiler står uden spil overhovedet, og et par af dem med lidt meget spil. Regner med det kan udjævne motorgangen en hel del. Har jo skiftet knaster, så derfor var det noget af en opgave (for en begynder) at få det til at gå op i en højere enhed. Kigger nu efter shims med mindre højde end dem jeg har. Må indrømme at jeg ikke fik tjekket om alle forrør blev varme, men umiddelbart gik den jævnt efter lidt tid.

Kommentér på:
Kryds fingre

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce