Dæk til trackdays {{forumTopicSubject}}
Er ved at være tid til at overveje et par nye dæk til banejernet, men kan på ingen måde finde rundt i alle de tal og bogstaver.
Der ud over, hvordan finder jeg ud af om det skal være Soft, Medium eller Hard.
Dem jeg har på nu er Pirelli Dragon Supercorsa hhv. 120/70 ZR117 M/C 58W og 190/55 ZR17 M/C 75W
Synes ikke jeg kan finde mere info om dem på dækkene. Kan man se sig ud af koderne hvilken hårdhed de har?
Sidst, men ikke mindst. Hælder mest til Michelin Pilot Race, men synes der er mange flere herinde der forguder Bridgestone BT002. Er det så meget bedre?
Jeg har kun prøvet to dage på Padborg park, så ved ikke det store om hvad jeg skal lede efter... Ud over det gerne skal stå fast og skulle også gerne kunne holde varmenuden man køre dækkene til grænserne.
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 331
Nu stiller lige padborg park så heller ikke de store krav til dækene.
(stop and go bane) du skal jo snart til sverige hvor der er flere sving til at holde varmen i dækene..
Kører selv pt. på dunlop 208GP /bag BT002 type3 / front. (VTR1000SP2)
Og det holder mig fint på banen.. kørte master den dag du var på padborg.
Smider dog et sæt nye BT002 / type 4 front / type 3 bag på inden jeg kører til sverige næste uge.
Ligegyldigt hvilke af de dæk du nævner, skal de nok holde dig på hjulene.
(BT002 RACE er netop kendt for at du absolut skal varme dem op inden du racer.) Hvor flere af gade/trackday dækene faktisk godt kan køres varme, skulle du ikke have dækvarmere.
Råder dig dog til ikke at købe noget i soft.. så hellere medium medium/hard.. - kræver ikke så højt tempo for at holde varmen.
ses på stregen. stef
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 104 Svar: 835
Om det er maskinen eller dækkene der gjorde du kørte fra min må jeg prøve at finde ud af på Sturup.
Okay, troede det var omvendt at det var de bløde dæk der blev hurtige varme = godt greb hurtigt og og der ved mere slitage. Så et par medium burde være en okay start direkte fra traileren?
Ved ikke om jeg tager dækvarmerene med til Sverige, har ikke nogen generator til at varme dem op... Og så kan de jo være lidt ligegyldigt.
Så et par Pilot Race er stadig ikke nogen dum idé?
Dæk til trackdays