{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Nogle erfaringer med disse cykler? {{forumTopicSubject}}

Jeg har 3 forskellige i kikkerten. (nyegyndere spørger meget ;-))

Jeg overvejer enten Kawasaki Gpz 500, Suzuki Gs 500 eller Suzuki Gsxr 250,

Selv hælder jeg mest til Kawasaki'en, da jeg om 250'eren har hørt, at motoren slet ikke kan holde til alle de omdr.!???

Så jeg mangler noget der kan gøre de to sidste til skamme også smiley

Ej, men hvad er Jeres erfaringer med disse cykler?

Både køreglæde, rep., priser på stumper, letheden af at få fat i stumper...

BTW.. Jeg køber først en cykel til næste forår, så I har god tid til at svare!..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle erfaringer med disse cykler?
  • #1   5. jul 2008 Er Honda ikke dyr, at reparere på?

    Lige nøjagtig Honda fornemmer jeg nærmest er en religion for nogle. Har man Honda - Så er man Honda-mand 110%!!??



  • #2   5. jul 2008 GSX-R 250 kan sagtens holde til alle de snoninger....
    GS500 er dog klart den bedste allround maskine IMO...


  • #3   5. jul 2008 Find dig en ordentlig velholdt 250'er, så får du ikke noget bedre til prisen smiley

  • #4   5. jul 2008 250'eren er bare megelt ille. Den ligner jo mest af alt en knallert.

    Jeg ville gå efter en GPZ eller en GS.
    Jeg ahr dog kun erfaringer med GS, og de er positive som begyndercykel.


  • #5   5. jul 2008 Der er langt imellem de gode GSXR 250'ere, og reservedele er ikke let at finde med mindre det er alm servicedele.

    GS500 er en god stabil slidstærk MC. Og i prisklassen 20-30.000,- er det svært at finde bedre alternativer.

    Er budgettet større end det er ER5, CB500 og GPZ500 bedre maskiner på alle punkter.
    Med GPZ'en er det dog den faceliftet model fra 1994 og frem der er bedst.


  • #6   5. jul 2008 Du skal bare finde 250'eren i ekstra R udgave, som min, så ser den sku vild nok ud smiley Og den folk tror altid det er 400cc udgaven de ser på ,da de ligner hinanden så meget smiley

  • #7   5. jul 2008 Jeg tror også stadig jeg er mest til Gpz 500.. Måske en Honda Vfr 500.. De er åbenbart også billige... Ellers en Gs 500..

    Det skal heller ikke være for vild, da jeg er alt for ung til at dø endnu!..


  • #8   5. jul 2008 Det der med man bliver træt af en lille maskine, det kan der måske være noget om, men det er da kun trækket ligeud, hvor man bliver træt. For de første par år kan den mere end du som kører kan isvingene. Og det er vel det der er vigtigt med en begyndercykel, at man skal lære at håndtere de sving man møder!

    I de ture jeg har kørt på, sammen med gutterne i "Ridersclub Sjælland", har jeg ikke oplevet at sakke mærkbart bagud i svingene pga cyklen, det der gør jeg ryger bagud er at jeg stadig er ny på cyklen her i min første sæson, til trods for jeg har lært en del, især på den banetur jeg havde i sidste måned, det lærer man sku meget af!


    Men når alt kommer til alt, så skal du jo op at vælge en begynder maskine ala GSX-r600 før du ikke bliver træt med det samme, og alligevel skifter folk fra gsx-r600 til større og hurtigere maskiner fordi de bliver træt af den. Så det med at blive træt af en cykel, det komme med alle cykler, så lad være med at have det som "købs argument".

    Jeg synes da stadig min MC rykker hurtigt nok, og den kan da køre de 200 (prøvet på bane selvfølgelig :D) så kan ikke se hvad en begynder vil med stærkere cykler smiley

    En GSX-R250 er rolig nede i de lave omdrejninger, så den løber ikke fra en, og er klart GS500 overlegen på svingture!


  • #9   5. jul 2008 Mads - Rigtig godt indlæg, som du lige fik lavet der smiley

    Jeg tror bare jeg er mere til en touring maskine a la gpz 500 og Gs 500.. Men jeg skal jo selvfølgelig ud og prøve nogle stykker inden jeg beslutter mig.


  • #10   5. jul 2008 Ja, man skal jo være klar over 250'eren først trækker oppe i de høje omdrejninger, hvor GS'eren er lidt bedre i de lave. Touring kan begge maskiner sku godt klare, det er jo bare at sidde og køre ligeud - det kan selv en Puch klare smiley

    Men helt sikkert, du må ud og prøve dem alle, før du beslutter dig!


  • #11   6. jul 2008 En GS500 er en rigtig god all-round cykel til begyndere. Der kører så mange af dem, at det er muligt at finde en velholdt én til en god pris. Samtidig er priserne på reservedele og service til at betale. Og med en fuldkåbe på er det en fin cykel - jeg var da glad for min i 6 år!

    Hvis budgettet er lidt højere så er ER5 et rigtigt godt alternativ. Den har gode køreegenskaber og svingteknik - den er lidt sjovere end GS'en.

    Husk også at regne med omkring 5-8000 til udstyr.


  • #12   6. jul 2008 nok nærmere 10-12000 på udstyr smiley

  • #13   6. jul 2008 Mads: Kommer an på hvor man køber.

  • #14   6. jul 2008 Mads: 5-8.000,- rækker langt hvis man ikke er et mærkedyr.

  • #15   6. jul 2008 Hmm, synes da ike jeg har været et mærkedyr, men jeg har så også købt mit udstyr med banerace i tankerne, så det er nok derfor.

    Støvler: 2300
    2delt læderdragt: 3300
    Hjelm: 2700
    Rygbeskytter: 1000
    handsker: 700
    Solbriller: 300
    ialt = 10.300

    Købte det i tyskland det meste af det.


  • #16   6. jul 2008 Hej

    Jeg kører selv GPZ, og kan klart anbefale den, som en god begyndermaskine, og vil råde dig fra at gå under 500 ccm. Specielt hvis du søger en god all round cykel. De små maskiner sluger alt for mange omdrejninger, hvis du f.eks. blot kører 130 km/t på motorvejen. Jeg bryder mig i hvert fald ikke om i længden at sidde med en vibrator i mellem benene.
    Men kør en tur på dem alle 3, hvor du kører sving, by, land og ikke mindst motorvej. Og beslut dig så der efter.


  • #17   7. jul 2008 Jeg tror også at jeg vil holde mig til en 500... Siden jeg oprettede indlægget, har jeg set, at en del køreskoler bruger Honda CB 500, så den er måske også værd at overveje?

  • #18   7. jul 2008 En CB 500 er også en holdbar og pålidelig maskine. Lidt større og tungere end GS'en syntes jeg, men det har måske noget at gøre med at jeg havde svært ved at nå jorden med mere end tåspidserne:-)

  • #19   7. jul 2008 Størrelsesmæssigt er GS og CB ganske ens. CB'eren har dog et bredere sæde med mere støtte, derfor skal man have en anelse længere ben på den for at nå jorden sikkert.
    Mht vægten er forskellen kun på 3 kg.


  • #20   7. jul 2008 hejsa kan varmt anbefale gs 500 har selv en og den er dejlig nem og kører.

  • #21   7. jul 2008 Jeg tog kortet på en GS 500, og det var en letkørt og fin maskine... den er billig i anskaffelse, og tror da den er nem at få reservedele til når der kører så mange af dem rundt!

  • #22   8. jul 2008 det har du ret i og reservedelene er også billige

  • #23   9. jul 2008 Gsxr 400R

    det er en super sjov start cykel den flyver afsted og er nem at køre, den er rigtig god til at ligge og køre på snoet vej med.

    gs500 bliver hurtigt kedelig at køre..

    det var min mening..

    Mvh





Kommentér på:
Nogle erfaringer med disse cykler?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce