{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.443 visninger | Oprettet:

Jeg har brug for hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej Drenge, min bol-dor er total død????, ja jeg fatter det ikke, har haft gang i den engang i marts tror jeg nok, men nu er den total død, har skifted tændingslås, jeg har renset alle de steder hvor den skal have stell, alle ledninger sidder som de skal men den er stadigvæk total død, det vil sige der er ikke noget lys i instrument, overhoved og jeg fatter det ikke, så kære venner jeg har bare brug for jeres hjælp, der er også nyt batteri på, også kan jeg fortælle jeg ikke når og blive klar til vores træf, dels er det min skyld, og dels maler og reklame mand, jeg lige pt venter på, som alle steder er der jo ferie, og jeg har ikke gidet og rode med den efter udstilling, da jeg bare havde brug for en pause med og rode med den, men jeg arbejder seriøs på og blive færdig til den store udstilling i Belle center. d 30 oktober-1-2 november, ja der skal den være færdig, da det jo er meget længe siden der har været en custom udstilling i dk, og her vil jeg ind og vise hvordan en custom bol-dor ser ud, og jeg håber i kommer og viser flaget, lige som i gjorde i Fredericia.
Håber i har en ide om hvad fanden der kan være galt, på forhånd tak, mvh Jan k


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har brug for hjælp
  • #1   1. aug 2008 kan godt være det er en dum kommentar, men har du chekket sikringer?

  • #2   2. aug 2008 Det er da noget mærkelig noget! Nu er jeg ikke lige den store teknikker, så jeg har ikke lige nogle bud ;(

  • #3   2. aug 2008 Ja Henrik jeg har tjekket alt, også sikringer.
    Hvor meget volt skal der være på et batteri, så der er power nok????.


  • #4   2. aug 2008 Har du ladet batteri HELT op ? Nyt batteri skal lige lades op, men det er du jo sikkert klar over.
    kan du ikke have forbyttet nogle ledninger ved skift af tændingslås?


  • #5   3. aug 2008 uha.. hader el smiley men du må vist igang med multimeteret og diagrammet over ledningsnettet.. godt det ik er mig. (pis det er mig ! mit bremselys lyser konstant smiley

  • #6   3. aug 2008 Ja Henrik, det er fuld opladt, har pillet alt tapen af, og vil nu gå igang med og finde ud af hvad helved der er galt???.
    Ja Sven, en god ven skal hjælpe mig med og måle det hele igennem, for mig og strøm er ikke lige sagen, jeg er custom bygger men motor og strøm det hænger sku ikke sammen, det er bare noget lort det hele efterhånden, jeg når ikke Bakke lukning, og jeg når heller ikke vores bol-dor træf, men til næste år, der er den klar til det hele haha, jeg har det bare sådan, at det her bygge år har bare drillet og drillet, så heller ta sig tiden til og få bygget den rigtig første gang, for den skal bare være færdig til den store udstilling i Bella center, der har jeg tilmeldt den, og jeg håber i kommer og kigger forbi, så i kan se hvordan en custom bygget bol-dor skal se ud haha, kan i have et godt træf, og nyd nu det gode vejr til og få kørt nogle km på jeres fede mcer.
    Ja jeg håber det bare er en lattelig bagatel som det jo så ofte plejer at være, men har i nogle ideer til hvad fanden det kan være så giv lyd fra jer.
    Sven det lyder til din bremse kontagt den ikke går tilbage som den skal, prøv og se om fjeder sidder som den skal, det er sikkert en lille justering så er den ok igen, den sidder jo i en lille plastik holder, du har sikkert ikke justeret den rigtig, derfor den lyser hele tiden, det vil jeg næsten væde med det er, ellers vender du tilbage og jeg skal hjælpe dig så godt jeg kan, hygge allesammen, og tak for jeres hjælp indtil nu. mvh Jan


  • #7   3. aug 2008 Jeps Jan.. faktisk var problemet jævnt fordelt på begge bremser.. Bagbremsens fjeder var ikke gået i hakket og kontakten var derfor konstant aktiveret. Samt var der ingen forbindelse til bremsekontakten forrest pga. rust og ir. Et sæt nye kabelsko og et skub på fjederen og det er fikset. Skal dog igen igang med ventilerne, mindst en klaprer når motoren er varm. (og sådan fortsætter det, altid et eller andet)

  • #8   3. aug 2008 Hej Sven gamle svinger, jeg har siddet og set og hørt din bol-dor, jeg kunne ikke lade være med og grine, så mange du skulle prøve inden den gik igang haha.
    Jeg har jo haft min siden 2002, og jeg har prøvet en del med den, jeg fik Kristian til og stille ventiller på min, og jeg siger dig det var noget som hjalp, den går kanon godt i motor nu, normalt er den meget svær og starte når den har stået stille i meget lang tid, jeg tager altid en sodanvand,s flaske, bore en lille hul i toppen, på med noget benzin, benzinen have dårligt nok anløbet karburator så started den første gang, det har jeg aldrig prøvet før, og havde ingen problemmer med og starten den, så hvis du kan finde en som kan juster dem for dig så gør det.
    Sjovt nok så starten den fint, så jeg fatter ikke den lige pluselig er total død, ja det er mig en gåde, hvad der er sket. mvh Jan


  • #9   3. aug 2008 hej Jan...surt når skidtet ikke vil lystre...plejer du ikke at ha kontakt til Kristian og Jannic...de plejer at ha styr på det pis der...men mon ikke der er sket en monterings -fejl et eller andet sted.??
    håber du finder fejlen.

    V.h. Daniel


  • #10   3. aug 2008 havde et elproblem på min gl. vfr, fik hold i et farvet eldiagram, så gik det rimelig nemt med at finde fejlen. med et diagram og et voltmeter er det "bare" at følge diagrammet slavisk, så burde det kunne lokaliseres hvor der ikke er spænding, hvor der burde.
    husk en manglende stel er ligeså dårligt som en manglende plus.
    ikke for at lyde klog, men det er ikke så slemt som det umiddelbart ser ud....


  • #11   3. aug 2008 jah.. startede ikke som i mine drømme smiley

    1. fordi mine karbs er gamle og slidte
    2. fordi jeg havde skruet tomgangen væk og choker kablet ikke var spændt
    3. fordi ventilerne var indstillet af h' til.

    Nu går den dog ganske sødt, men slipper vist ikke for at kigge til ventilerne endnu engang, og muligvis lave kobling.


  • #12   5. aug 2008 Jo Daniel det har jeg, men det er længe siden jeg har hørt noget fra dem, synes også det er længe siden vi har hørt noget til dem herinde, og Henrik som skal holde bol-dor træffet, er også meget længe siden jeg har hørt noget fra??????.
    Henrik k, du har sikkert ret i det du skriver om voltmeter, fatter bare ikke hvordan man bruger det haha, men sådan er det jo altid, der er altid noget man kan finde ud af og noget man ikke kan finde ud af, derfor vi har en bol-dor gruppe, så vi kan søge hjælp ikk haha, tak for jeres indslag og støtte, skal nok finde ud af hvad helved der er galt med det gamle lort, kan jeg ikke finde fejlen, ja så brænder jeg den, og smider den af helved til hahaha, nej nej, BOL-DOR Forever haha. Ham Jan


  • #13   6. aug 2008 he he Jan dit gamle øre!! send lige maskinen op til mig inden du brænder lortet af!!

  • #14   7. aug 2008 Hej Henrik, du skriver du fik fat i et farvet diagram, hvor har du fundet det hende?????, jeg har pillet al tapen af, så man kan se farverne, og hvor ledninger føre hend, en være fuglerede at se på haha. ham jan

  • #15   7. aug 2008 det fulgte med maskinen...tror det er med den orig. instruktionsbog.

  • #16   27. aug 2008 Hej Drenge jeg havde vent to ledninger forkert, ved sku ikke hvorfor men er kommet til og bytte rundt på + og minus, på starterrelæ, derfor lorted ikke ville noget som helst haha, og ja mine hænder vender forkert. mvh Jan

  • #17   27. aug 2008 Hehe godt at høre at du kan finde fejlen smiley

Kommentér på:
Jeg har brug for hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce