{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Mærkelig begrænser ved 8-9.000 rpm {{forumTopicSubject}}

Hey

For et stykke tid siden smed min FZR 600 fra 91 ensretteren og koksede en del ting af, heriblandt CDI boksen (pludselig ville den kun gå på 2 cylindre :S).

Jeg har så anskaffet mig en reservedelscykel og flyttet alt el over fra den; omdr. tæller, CDI boks, ensretter og diverse relæer og sådan. Men her virkede omdr. tælleren ikke og ensrettere ladede ikke med konstant 14,3v som manualen foreskriver. Derfor har jeg købt mig en ny ensretter og en ny omdr. tæller.

Nu er det så, at den CDI boks (tror jeg) driller mig lidt. Jeg kan ikke helt konstaterer hvornår den gør det (gear, hastighed mm.), men den stopper med at trække ved 8.000 eller 9.000 omdr. en gang i mellem - helt ligesom begrænseren der normalt først kommer lidt højere oppe?

Som jeg lige tror, ser det ud til at den ikke gør det i 1. og 2. gear, denne regel holder dog heller ikke altid. Men den gør det hver gang i 6. gear ved præcis 8.000 ved præcis 180 km/t

Er der nogen der har hørt noget om det, er det en form for "børnesikring" eller er det CDI der har fået et knæk (når nu omdr. tælleren på samme cykel også var i stykker?)

Mvh Carsten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig begrænser ved 8-9.000 rpm
  • #2   9. sep 2008 Også helt ved de præcis samme omdrejninger? Det lyder mærkeligt?

  • #4   10. sep 2008 Altså, umuligt bare tror jeg ikke det er der problemet ligger. Det er meget præcist ved de forskellige omdr. og det kommer HELT pludseligt. Men jeg vil da lige prøve at kigge luftfilteret igennem i dag.

  • #6   10. sep 2008 Altså, jeg tror mest på at det er CDI boksen, for det virkede før jeg skiftede den? Og ja, det lugter meget af noget elektronisk, ikke smiley ?

    Men en af tændspolerne, hmm, det kunne også være et bud? I så fald vil det jo være dem begge to, ellers ville den fortsætte på to cylindre vel?

    Nu er det ikk sådan at der er nogen her fra Århus der kører på en FZR 600 som kunne tænke sig at afprøve min CDI boks, for at se om den gør samme nummer? Det er lidt dyrt at investere i sådan en, hvis ikke man er sikker på at det er der problemet ligger?


Kommentér på:
Mærkelig begrænser ved 8-9.000 rpm

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce