{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

Hjælp til Kawasaki {{forumTopicSubject}}

Jeg har sku fået mig en ganske gratis Kawasaki KX125 fra omkring 83. dvs. der er faktisk to, så der er reservedele nok.
Jeg samlede den i dag og det lader egentligt til at den bør starte.
Der er gnist på hvert spark, altså når kick starteren lige får fat, men jeg kan sku ikke starte den.
er der nogen af jer cross folk der har et par tips.

hvor meget olie i benzinen?
hvor meget gearolie?
og hvordan pokker skal jeg lige starte den, skal det være så svært?
andre tips er velkomne...!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Kawasaki
  • #2   19. sep 2008 Det plejer at være tændrørene på de gamle maskiner smiley

  • #3   20. sep 2008 jeg prøver at løbe den igang i morgen, håber satme den kører. lillemor skal kører ræs på den til diverse Dormck arrangementer hvor man ikke behøver plader.
    med mindre jeg selv overtager den, der er nok lidt forskel fra en 640 KTM.

    hvilket tændrør skal eg købe til den?


  • #4   20. sep 2008 NGK

  • #5   20. sep 2008 hmm så opstod der lige et nyt problem.
    koblingen synes ikke at virke, dvs når den er i gear vil koblingsgrebet ikke trykke/trække/ skubbe pladerne fra hinanden.
    jeg har forsøgt at jurstere både ved greb og ved motor.
    er der noget jeg skal være opmærksom på?
    synes umildbart ikke det ser ud til at jeg kan jurstere noget på selve koblingen, altså inde i motoren. mangler der evt noget ??

    svært at forklare.
    tips og triks?


  • #6   20. sep 2008 hmm, jeg må skille den ad igen.
    tager billeder denne gang.


  • #7   21. sep 2008 3% benzin.
    700 ml gear olie. "tjek din blok" for en sikkerheds skyld. det plejer at stå på siden.

    prøv med nye fjedre i koplingen.. det kunne tyde på at de trænger til en udskiftning synes jeg.'

    og så når du starter den.
    så prøv kun med choker, og ingen gas. eller ingen choker og en smule gas.
    så drukner den ihvert fald ikke.


  • #8   25. sep 2008 hmmm..
    Det er virkeligheden irrelevant med olie i benzinen. Den burde sagtens kunne starte på benzin uden olie - men den vil så brænde sammen lynhurtigt!
    Men det olie der er i benzinen skal som folk har sagt være i passende blanding - og være ordentligt opblandet med benzinen eller får du ren olie i karburatoren.. og nu vi snakker karburator

    Underligt nok har ingen opfordret dig til at kigge på karburatoren.

    Når nu det er en 2-tagger, så er normaltganske enkelt..
    1. Er der gnist på --> ja --> 2. Så er der noget galt med benzin/luft tillførslen, dvs rens og kontroller karburatoren (incl ir indevendig i dyser o.s.v.), husk evt. også at rense tanken, hvis den har stået længe --> hvis den stadig ikke virker --> kontroller om en kompressionsionen er iorden..

    og er alt dette iorden og den stadig ikke virker..

    Åbn for benzinen eller smid den ud smiley

    Thore


  • #9   25. sep 2008 BTW:

    Hvis den har stået i mange år er det ret normalt at koblingen ikke virker - pladerne er helt eller delvist tørret ud og klistret sammen, forvent også at den nærmest bliver pulveriseret nå du får motoren igang...


  • Kenneth p
    Kenneth p Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 32
    #10   26. sep 2008 4% blanding 0,8 mener jeg er normalt i den årgang kawa

    Nyt tændrør + tændrørshætte rensning af karb

    hvis den smider en gnist skal den være blå og kraftig

    choker på og hvis den drukner giv fuld gas så dræner den karboratoren igen



Kommentér på:
Hjælp til Kawasaki

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce