{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.236 visninger | Oprettet:

SV vs. GS {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har så fået sat min mc til salg (og ja, jeg ved godt at markedet er helt dødt lige nu...) så jeg går og overvejer hvad jeg så skal have.

Jeg har et budget, der ligger på omkring 50.000. Umiddelbart er jeg faldet for en SV650 eller en GS500 (evt. med kåbe) Fordelen ved GS'en er at man til prisen kan få en, der er lidt nyere en SV'en.

Jeg kunne godt tænke mig en cykel der
- har lidt mere overskud til at overhale
- kan bruges når vi skal på mc ferie (igen)
- har en behagelig kørestilling (jeg er en forholdsvis høj pige)
- er af nyere dato
- ikke nødvendigvis har en høj tophastighed

Jeg modtager gerne gode råd, kommentarer og lignende smiley

Mvh Sidse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SV vs. GS
  • #1   7. nov 2008 Jeg tror helt klart jeg ville vælge SV´en. Det er en klart federe maskine efter min smag. Men har du overvejet en CBR 600 f2/f3´er? Jeg ved godt at det så bliver en maskine der er på alder, eller lidt nyere, end den du har nu, men du får en super god og driftsikker maskine.

    Jeg er selv 190 cm høj og har ikke noget problem med stillingen på min cbr.


  • #2   7. nov 2008 har selv gs og den syntes jeg der klar det fint... og den kan fint klar ferie det jeg har brugt den til sammen med en kammart har vi være af sted i par gange med et par over nattninger det er ikke noget problem hvis man bare oakker den rigtig... (sidetasker og top box og en rygsæk og han så jo bag på) og den kørte sda stadig fint...

    dog hvis man vil køre meget motorvej så er der ikke så meget over skud med en sådan oppakkning min er dog også droslet det har jo også lidt at sige...

    syntes generlt den køre rigtig godt... men jeg har ikke de stor samlings mugligheder da jeg ikke rigtig har prøvet at køre på andet

    men komtorten og køre stillingen skal du nok havde en prøve tur for at se om der er noget der kan bruges....

    ellers skrive hvis du har flere spørgsmål ang. gs 500 så skal jeg svar efeter besdte evne... smiley


  • #3   7. nov 2008 SV !! den blir du ikke træt af med det samme..

  • #4   7. nov 2008 Du komemr fra en GPZ500s.... I så fald vil du opleve GS'eren som en mindre og svagere MC, og i tilfælde af at standen på din GPZ var god, vil GS'eren også have dårligere svingegenskaber.
    Snup en SV'er. Det er den af de 2 der er en ordentlig MC.


  • erik kjær p
    erik kjær p Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #5   7. nov 2008 hej.
    Jeg ville nok vælge SV,en , da den vil være sjovere at køre på, da den har bedre køreegenskaber og mere kraftoverskud.
    jeg tro ikke din højde bliver et problem . Køre selv på en SV 1000 s og jeg er 187 cm.


  • #6   7. nov 2008 Jeg kunne være fræk og sige: prøv en Fazer (jo, jeg har sådan en). Kraftfuld og hurtig, nem, sjov, underholdende – alle tiders allroundmaskine. Der er flere til salg rundt omkring på nettet. Godt nok noget over dit budget. Har været vanvittig glad for min, og er det stadig. Men to maskiner i garagen er en for meget.

    Det er et utroligt dårligt marked lige nu, og min er ikke på markedet lige nu, men skrev du en check på dit budget-beløb, så ville den være din.

    Men igen, prøv de forskellige og bedøm selv.


  • #7   7. nov 2008 Hej Sidse!
    Jeg startede selv ud på en gs'er fra 03 med fuldkåbe for 1½ år siden, men skiftede til en sv'er her i foråret!!
    Jeg har altid gerne ville have sv'eren, men har ikke lige haft de økonomiske midler tilrådighed, så det blev en gs'er i første omgang.
    Min umiddelbare reaktion da jeg skiftede, var at sv'erem er en væsentlig mere helstøbt mc og bedre udført en gs'eren der føles tung i forhold til.

    Den styrer bedre, har betydeligt mere kraftoverskud, der gør overhalinger mere behagelig! Den bremser bedre på grund af de dobbelte kalibre foran og så synes jeg personligt der er meget mere motorcykel over den.
    Men med det sagt, så sidder man væsentlig mere foroverbøjet (især på min der har tilbagerykkersæt), der gør at der er en hel del mere vægt på håndledene, som godt kan mærkes efter en times kørsel.
    Så jeg kunne godt forstille mig at det blev lidt hårdt i længden ved længere stræk på motorvej og feriekørsel.
    Nu er jeg heller ikke så høj, 175cm for at være helt præcis, så det er muligt at siddepladsen ikke er optimal for en høj pige!

    Så alt i alt er der fordele og ulemper, ved hvert enkel maskine! Dog har jeg ikke en eneste gang fortrudt mit skift til en sv'er, som passer så meget bedre til min kørestil som er væsentlig mere sportsorienteret. Og så var det selvfølgelig også af stor betydning at, man kunne få en ret billig kasko forsikring gennem IF.

    Men det er da værd at overveje en ældre honda cbr, som nogle af de andre også nævner.


  • #8   7. nov 2008 Ingen tvivl om at du skal vælge en SV650 N/S

    Du kommer fra en GPZ'er, så at vælge en GS'er vil være et skridt bagud. Tager du SV'eren går du to skridt fremad smiley

    Hvis du er meget høj, ka du jo tage en SV650N istedet for S'ern, da du på N'ern sidder lidt mere oprejst!


  • #9   7. nov 2008 Tak for jeres input - bliver det SV'eren så bliver det en n-model, den er både lidt billigere og så har jeg hørt at kørestillingen er bedre (i hvert fald til længere ture) da man sidder mere oprejst.

    Umiddelbart hælder jeg mest til SV'eren, men min tanke var bare om det var en større fordel at få en der var nyere - altså GS'eren...

    Jeg er 178 høj så jeg kan nå jorden på de fleste maskiner.

    Mvh Sidse


  • #10   7. nov 2008 Tjaeeeee, nu er en GS jo sådan set fra 1989, og motoren endnu ældre. Og da en SV motor jo i den grad er ganske holdbar, så er SV i realiteten den nyeste maskine.

  • #11   8. nov 2008 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57312813
    Det er sådan en du skal have Sidse, den er i hvert fald bedre end en SV650n på de lange ture. Alt i alt skulle det være en af de bedste allroundere der nogensinde er lavet, meget bedre end den nye model i følge mange.


  • #12   8. nov 2008 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57186583
    var også en mulighed, alt efter hvor stor den "lille" skade den har er.. men det er en faceliftet model af den jeg linkede til før. Efter min mening er den lidt flottere og så har den jo ikke kørt langt.


  • #13   8. nov 2008 Hvad er det, der gør at Fazer'en er bedre end SV'eren???

    Men ja - absolut en mulighed smiley


  • #14   8. nov 2008 Sidse: Det er den heller ikke. Den er bare anderledes end SV. Begge er gode til leg, fornuft og touring.

  • #15   9. nov 2008 Hvis du har tænkt på at købe en nøgen SV, så er den noget bedre til touring, specielt hvis det er en længere tur. den har flere HK end en SV og en mere oprejst kørestilling end en SV med kåbe, som er lidt mere lagt ud til den sportslige side. Så synes jeg heller ikke lige jeg kan finde nogen SV'er fra 03 til den pris som Fazer'en den har. men du må jo ud og prøve en for at se om det er noget for dig smiley

  • #17   9. nov 2008 Peter: Nu er der også andre paremetre end lige entallet af hk man skal se på når m.n taler om touring. Det er rigtigt at Fazer har flere hk, men SV har større moment der topper tidligere i registret. Det betyder at når MC'en er læsset med passager og bagage, har SV en smule mere overskud til overhaling end Fazer. Med en vindskærm eller tanktaske er vindmodstanden og danske hastigheder heller intet problem.

  • #18   9. nov 2008 Jeg er helt enig Jesper, men den gamle Fazer er jo også lagt ud til godt moment i mellem området, i modsætning til den nye som alle er enige om skal have nogle omdrejninger før der sker noget. Desuden er den sidste jeg linker til så billig,at du ikke kan få en tilsvarende SV til den pris, som jeg lige ser det i hvert fald. Så kommer det jo også an på hvor langt Sidse skal køre på sine ferier, hvis det er til Sydeuropa så tror jeg man bliver utrolig glad for den halvkåbe.

  • #19   10. nov 2008 Ja, jeg har da fået lidt at tænke over... nu håber jeg bare jeg kan få solgt min egen maskine!!!

    Jeg skal nok give besked når jeg engang får købt en anden smiley

    Takker mange gange for hjælpen!


  • #20   14. nov 2008 Hvis du skal have kræft og overskud, så skal du enten beholde GPZ'eren eller købe en SV men hvad med en Kawa ZZR. Der tror jeg du får, hvad du søger, og og en mere sporty maskine

Kommentér på:
SV vs. GS

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce