7.003 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Sikkerhedssko/Arbejdssko erfaringer. Sikkerhedssko/Arbejdssko erfaringer.

Hey jeg har lige skiftet sikkerhedssko på mit arbejde (Maskinfabrik) for 2 dage siden og døjer med ømmme og trætte fødder inden jeg når til midddag. Jeg har stort set aldrig haft problemer før heller ikke selv om jeg har gået i andre sko/ gummistøvler, men nu er det godt nok galt.

Mine nye sko er Brynje 616S
Arrow og jeg kan høre på flere på mit arbejde at de ikke har så meget til overs for det mærke selv om at de slår sig oppå at være nogle gode sko.
Har fået byttet det første par jeg fik da der var fejl i skoen så sømværnet bøjede op i foden.
Er der nogle der kender nogle sikkerhedssko der bare er guds gave til fødderne? Gerne nogle der kan handles over nettet/ebay?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sikkerhedssko/Arbejdssko erfaringer.
  • #1   2. dec 2008 Jeg har altid brugt HKS sandaler. De vejer intet, og jeg kan gå i dem på meget lange arbejdsdage uden at blive træt i fødderne.

• #2   2. dec 2008 arbejder selv på en maskin fabrik. og dem sikkerheds sko jeg fik udleveret. dem fik jeg også ømme fødder i hurtgt. så prøvede jeg at sætte en ekstra sål i. og nu er de bare rigtig behagelig at gå i..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #3   2. dec 2008 Det er vigtigt du får noget fodtøj som passer dig 100% - og der er kæmpe forskel på fødder.

Du skal derfor levere de sko tilbage og futte ud til en forhandler af sikkerhedssko og prøve flere par til du finder noget som passer dig 100%.

Firmaet betaler - uanset pris.

Gør de ikke det, så er det bare at hive fat i jeres tillidsmand.

• #4   2. dec 2008 Har gode erfaringer med
    (link fjernet)
    De laver nogle modeller der er meget stød absoberne - godt når man står op. De gør ihevrt fald til sandaler med ESD sikring. Har ikke prøvet deres sikkerheds sko. Mener de bliver forhandlet gennem b.la. Bygma. men det kan du se på deres hjemme side.

• #5   2. dec 2008 jeg har valgt et sæt puma i ruskind denne gang . de er helt fantastiske syntes jeg . første gang jeg ikke har skulle døje med ømme fødder i et par uger ved nye sikkerhedssko .

• #6   2. dec 2008 Smag og behag. Jeg bruger brynje og er rigtig godt tilfreds. Derimod syntes jeg HKS er noget skrammel. ellers er jeg enig med Sajmon.

• #7   2. dec 2008 Sajmon det er jeg helt klar over men hvis der nu var nogle der kunne gi et hint om hviske sko der var bedre end andre så kunnne jeg måske springe nogle over når jeg er ude og prøve dem.

Mit firma betaler den fårste 500 mand resten betaler man selv. Hvordan de har det med at jeg vil have nye igen ved jeg ikke men det må jeg jo bare finde ud af.

En ting er i hvert fald sikker, livet er for kort tik at have ondt i fødderne i sin fritid efter en dag på arbejde...

Tak for input:)

• #8   2. dec 2008 Jeg har lige fået et par Hks cross, og dem er jeg mega glade for. Dog har jeg lagt en termo sål i den, mest pga temperaturen lige nu, men den støtter også godt..

• #9   2. dec 2008 Jeg har haft bøvl med sikkerhedsskoene i starten, når jeg sad på hug, men ved at ligge et stykke vat mellem snuden og foden, gik det efter kort tid over, tror skoene skulle gåes til, husker ikke lige mærket smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #10   2. dec 2008 Sko skal ikke "gås til".

De skal passe lige fra starten - ellers er det ikke de rigtige.

Søren [Odense] VMR™ . - Jeg ved ikke hvordan din arbejdsplads er indrettet, men indenfor smedefaget er det et krav til arbejdsgiveren at han giver medarbejderne de midler de skal bruge for at udføre arbejdet forsvarligt og sikkert - og det er at betale den fulde pris for bl.a sikkerhedsfodtøj.

Jeg bruger forresten selv Terra sikkerhedssko - de sidder godt på mine lange smalle fødder...

• #11   2. dec 2008 bruger catapillar støvler

• #12   2. dec 2008 jeg bruger HKS det er de bedste arb sko jeg har haft, og det næste sæt jeg skal have er helt klart også HKS.

• #13   2. dec 2008 HKS cross

• #14   2. dec 2008 Jeg er glad for mærket terra (motion eller adrenaline, de fungerer super godt til mig.
    (link fjernet)

• #15   2. dec 2008 har kun haft 2 sæt (er stadig kun lærling jo) det første var et par puma sko, dem fik jeg næsten altid ondt i fødderne af, for 3 måneder siden skiftede jeg så til nogle brynje, de sidder godt på mine fødder.. men vi har jo forskellige fødder, det er ligesom at købe hjelm ;p jeg prøvede 5-6-7 par i stark før jeg bestemte mig, du kan ikke bare købe det andre synes sidder godt, men den har du vel fanget? smiley

og firmaet skal betale det hele vil jeg mene!

• Britt H
    Britt H Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #16   3. dec 2008 MBT har også lavet sikkerhedssko, og de hjælper også mod trætte ben og ømme rygge !

• #17   3. dec 2008 HKS helt klart, det findes ikke bedre

• #18   3. dec 2008 Britt H - Tænker du ikke på de der "måne-agtige-sko"? - Det er vel hverdagssko? Er det ikke lidt som at være fuld, når man går med dem, de er jo nærmest runde under bunden *G*

• #19   3. dec 2008 Jeg har Puma sikkerhedssko. De passer rigtig godt på mine fødder. Og stålsnuden gnaver ikke i foden, når man sætter sig på hug med tæerne bøjet opad.

• #20   4. dec 2008 Jalas med "Spassertape".... Bruger aldrig andet... smiley

• #21   5. dec 2008 TERRA adrenaline, har mine på 10 timer om dagen og går rigtig meget rundt i pruduktionen, de lidt varme men for aldrig ondt eller gener.

• #23   5. dec 2008 Helt enig med Dannie vedr.. de Adidas, jeg fik en vareprøve engang af en onkel der sælger sådan noget i esbjerg, det er de bedste sikkerhedsko jeg nogensinde har haft, men aner desværre ikke hvor man kan købe dem længere! Jeg tror jeg kører på par nummer 15 eller sådan noget, de holder ikke længe på maskinfabrik! CF HKS Brynje = Lort

• #24   5. dec 2008 Overvejer også jeg selv skal punge ud næste gang og købe et par CAT (caterpillar) De laver nogle gode fritidssko ihvertfald, omend, de er ret dyre!

• Magnus T
    Magnus T Tilmeldt:
    mar 2024

Svar: 4
    #25   29. jul 2024 Jeg kan godt forstå, at det er frustrerende at have problemer med sikkerhedssko, især når du har brug for at kunne stå og gå i dem hele dagen uden smerter. Jeg har selv oplevet lignende problemer og fandt, at det rigtige par sikkerhedssko kan gøre en verden til forskel.

Jeg vil anbefale at tjekke Byggefokus guide om sikkerhedssko.

https://byggefokus.dk/sikkerhedssko/

De har lavet en omfattende guide, der beskriver de bedste sikkerhedssko på markedet, og hvad du skal kigge efter for at finde det rigtige par til dine behov. Du kan læse guiden her: Byggefokus guide til sikkerhedssko.

Nogle af de mærker, der ofte nævnes som værende komfortable og pålidelige,
    inkluderer:
    Ejendals Jalas: Kendt for god komfort og kvalitet.
    Airtox: Får meget ros for deres komfort og lette vægt.
    Mascot: Ofte brugt i byggebranchen og kendt for holdbarhed og komfort.

Det kan også være en god idé at overveje indlægssåler, der kan give ekstra støtte og komfort. Det er muligt, at dine fødder blot skal vænne sig til de nye sko, men hvis smerterne fortsætter, bør du bestemt overveje at skifte til et andet mærke.

Håber dette hjælper, og at du snart finder et par sko, der passer bedre til dig!

• #26   29. jul 2024 Altså, tråden er fra 2008, så jeg tror Søren har fået andre sko for lang tid siden. smiley

• #27   29. jul 2024 Magnus skriver vidst bare på alle tidligere opslag hvor han kan få presset sit link ind.

Kommentér på:
Sikkerhedssko/Arbejdssko erfaringer.

Annonce