{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Moment nøgle
  • #1   7. dec 2008 du skal vel bare have sådan en rimelig almindelig en... den hedder vel 20-100 nm... eller er det 150 nm de går op til... arh kan ikke huske det...
    det er jo meget forskelligt... men jeg har næsten aldrig brugt moment nøgle selvom jeg har en... jeg spænder bare så jeg ved det bliver der uden at vold spænde....
    Pas på med tændrør, oliefilter skal også bare lige sidde til også have et bette nap ekstra... alt det andet skal jo bare trækkes til... jeg ved ikke hvor meget du roder med motor, men ja der var det nok vigtigt at det bliver spændt efter alle kunstens regler...


  • #2   7. dec 2008 jeg vil mene fra 1-10 kg men det er ikke sikkert at du kan nøjes med en det skal nok deles over to forskellige fo at komme langt nok ned..

  • #3   7. dec 2008 Nej, hvor pudsigt, Andreas...jeg skulle lige til at oprette et emne - Momentnøgle...og vups...så har du allerede oprettet et....jeg lytter lige med:-)...Håber det er ok, hvis jeg måske lige blander mig med spørgsmål, så jeg ikke skal oprette selv om samme emne:-)


  • #4   7. dec 2008 Biltema har en moment nøgle (art nr. 10-241) til 449kr og den går fra 20 til 210Nm...


  • #5   7. dec 2008 Hvis du vil have nogenlunde præcise spændinger skal du have minimum 2 nøgler. En der tager de høje og en til de små. Det er generelt sådan at jo mere de arb i yder områderne jo mere upræcise er de. Så find dine "middelspændinger" og handl derefter.

  • #6   7. dec 2008 Carsten D - lige den jeg har kigget på...læste et tidl. indlæg omkring en test fra Motor, hvor Biltema´s vandt..MEN...kigger du på det varenr. du skriver - er der jo to???????????????...men havde nu tænkt på den fra 20-210Nm...kan ikke rigtigt finde ud af hvad den anden er??....Nå, men det er til den gamle i julegave...og så mumler han noget med at det bare skal være en 12 kg´s????...vil det sige, jeg skal sån ca omregne 12 i Nm, eller hvordan gør man...ja, jeg fatter NADA:-)

  • #8   7. dec 2008 Rikke
    120Nm svarer cirka til 12kg


  • #9   7. dec 2008 Tusind tak, Carsten:-) - syns jeg har læst/hørt at en Nm er noget med 9, 81 eller sån...så det passer nok godtnok så:-)...jeg nupper ski´da den fra Biltema så:-) Tak:-)

  • #10   7. dec 2008 hejsa
    Husk lige at løsne momentnøglen efter brug.ellers går der ikke længe før den ikke passer


  • #11   7. dec 2008 Køb nu en Stahlwille, det er altså stadig noget af det mest stabile og præcise man kan få. Den er stadig en af den eneste momentnøgler man ikke behøver at aflaste (Stille i nul) når man ikke bruger den. De andre bliver slappe med tiden, hvis man glemmer det...

    Jeg har selv to Stahlwille og det er dælme kræs. Jeg bruger dagligt selv samme modeller på jobbet, og selvom de får pryl fra morgen til fyraften, ja så passer de altid, når de bliver chekket (Kalibrering)
    Dem jeg har er:
    Manoskop 730N / 2-20 NM
    Manoskop 730D / 20-200 (Digital model)
    Begge med udskiftelige skralde hoveder, eller hvad man nu vil sætte på.


  • #12   7. dec 2008 Lars

    Har du et link til dem??


  • #13   7. dec 2008 (link fjernet)

    Jeg hjælper lige lars lidt... da jeg tror han er gået i seng...

    værsågod... men ja det er lækkert værktøj men måske lidt overkill til hobbymekanikeren... en alm. kan også gøre det... de fåes jo også i prisklassen omkring en 500-mand...


  • #14   8. dec 2008 De billige f.eks fra Biltema er udmærkede ligesom dem fra Harald Nyborg er også udmærkede, og begge har også en fejl margin på max 4% - men de skal huskes at "nulstilles" efter brug... brug en med 1/4 tomme og en med 1/2 tomme skralde hoved.... Så er du godt kørende...


  • #15   8. dec 2008 PS - for at finde ud af hvor meget moment dine bolte skal have må du have dig en rep.manual - der står det hele skrevet...

  • #16   8. dec 2008 Husk nu lige at købe en som passer til jeres topper. Det er træls at stå men en lækker ny momentnøgle i 1/2" og alle ens topper er 3/8"

  • #17   8. dec 2008 Lars >Nu med Ducati< D

    Hvad for nogle toppe bruge du på de der Stahlwille momentnøgler?
    På deres side står der at firkanterne er hhv. 9x12mm og 14x18mm - det svarer da ikke til standard 1/2 eller 3/4? Eller er det bare mig som har misforstået noget?


  • #18   8. dec 2008 Okay, jeg fandt lige ud af det selv hahahaha stor dreng smiley

  • #19   8. dec 2008 ja det skal bare lige omregnes smiley

  • #20   9. dec 2008 Ja det der 9x12 og 14x18 er bare målet (Den del man stikker ind i nøglen) på den skralde der passer....

    Ja de er dyre, men bare sig dette til dig selv for retfærdiggørelsen..

    ---Kvaliteten består længe efter prisen er glemt---

    Hvis du ikke kender nogle grossister herhjemme (Go'e priser), kan du finde den i tyskland på nettet.
    KIG HER:
    (link fjernet)


Kommentér på:
Moment nøgle

Annonce