1.637 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Forsikringssvindlere Forsikringssvindlere

For et par måneder siden, skulle konen og jeg til arbejdsdag en lørdag formiddag i hundeklubben.
Jeg starter bilen og begynder at bakke ud af carporten. I bakspejlet kan jeg se en bil køre ind i indkørslen til huset på den modsatte side af vejen.
Jeg kører ud til fortovet, holder stille og kigger til højre og venstre. Der kommer ikke nogen, så jeg retter igen blikket mod bakspejlet før end jeg bakker ud.
Der kan jeg se den føromtalte bil komme lige imod min bagende. Før end jeg når at gøre noget som helst knalder den op i mig. Altså i min egen indkørsel...

Der kommer en kvinde ud af bilen. Hun er rystet og ked af det. Hun undskylder flere gange, Hun havde ikke set os osv. Hun begynder også at græde.
Min kone og jeg forsøger at berolige hende. "Det kan ske for enhver, det er kun en lille skade og det tager forsikringen sig af"

Hun siger at hun selvfølgelig nok skal betale og alt det der.
Jeg siger så til hende at, grundet tidligere oplevelse med en modpart der fik hukommelsestab, vil jeg gerne have at vi laver en uheldsbeskrivelse med underskrift.

Denne seddel, bruger vi dog ikke ved anmeldelsen til forsikringen, da dette foregår på internettet.

Hvorom alting er, nu er der så kommet brev fra forsikringen med svaret fra modparten.
Heri står der så at, modparten kun har bakket ca. 1½ meter ud på vejen og ikke ved hvem der rammer hvem.

Her står man og behandler sådan en møgfisse ordentligt. Taler pænt til hende og trøster hende, og så er takken en stor fed løgn.

Nu kan jeg så heldigvis bevise hun lyver. Uheldet kunne ikke være foregået hvor hun påstår. Fordi vi holder på fortovet rammer hendes anhængertræk i en bestemt højde.
Og så har jeg selvfølgelig den underskrevne uheldsbeskrivelse.

Men er der nogen der ved, om man som privat person kan anmelde andre til politiet, for forsøg på forsikringsvindel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikringssvindlere
  • #1   7. dec 2008 kender jeg alt for godt det der

blev også kørt ned på mc, hvor soen stak af og gav mig en regning på lidt over 10 af de lange

• #2   7. dec 2008 Jeg tror ikke politimanden er interesseret i den anmeldelse, men jeg er overbevist om at dit eget forsikringsselskab, nok er meget interesseret i den underskrevne seddel. Ligesom de nok også er interesseret i din forklaring med hængertrækket. Sådan en jydekrog har en tendens til at være meget afslørende.

OG er helt enig med dig.. Sikke en møgfisse..

• #3   7. dec 2008 Har nu prøvet det flere gange.. den ene gang sagden den møg....... at hun havde føld sig presset til at underskrive den erklæring.. og at jeg i øvrigt havde lugtet af alcohold (jeg drikker aldrig)

HELDIGVIS havde jeg filmet meget kortvarigt med min tlf. uheldsstedet, og mærker. og de beviste at hun løg.. men der er ingen straf for at gøre det smiley

• #4   7. dec 2008 kender jeg også godt... når det kommer til det så er folk mega uærlige...
    min far prøvede at bakke ud fra sin carport.. og satte i første gear.. her bliver han ramt af en bakkende varebil.. kvinden i bilen undskylder..
    da forsikringen kontakter min far og giver ham skylden for det var ham der var bakket ud i den mandlige fører af varebilen!! sjovt nok var bilen lejet og måtte slet ikk føres af kvinden... så den måtte min far så æde..

og jeg har prøvet at blive påkørt at 2 biler.. som selv ville betale skaden.. og som så ligepludselig ikk kunne kontaktes...

• #6   7. dec 2008 Ja Christianl har selv gjort det flere gange. MEN husker jeg rigtigt er det ulovligt!!!

Du må ikke gøre det uden at oplyse det til personen!!!

SÅ du har bare ikke fået optaget den del hvor du orienterer om det!!
    Kan de lyve.......

• #7   7. dec 2008 Pliti på med det samme så er der ikke noget at komme efter. Desværre er det næsten umuligt at få dem til at komme. Har prøvet at blive påkørt af en 90 årig (det sagde hun selv) gammel dame som kørte i den forkerte side af vejen og hen over fortorv og det hele. Jeg ringede til politiet og sagde at hun i hvert fald ikke burde køre bil, men de havde desværre ikke tid. (håber jeg kan få lige så lang snor hvis det bliver nødvændigt) Men hvis du ringer 112 efter en ambulance så er policen også nød til at komme. Ellers fotografer så meget man kan.

• #8   7. dec 2008 Jesper S> du må godt optage en samtale hvis du selv deltager i samtalen, og du behøver ikke oplyse om det...

Men du skal selv deltage i samtalen før det er lovligt..

• #10   8. dec 2008 - og vi tager den lige igen.
    75% - ja fenoghalvfjers procent - af alle skader, nægter modparten efterfølgende sit ansvar
    Husk, som du også har gjort her, at få modpartens accept af ansvaret på skrift, på uheldsstedet, og hvis der er vidner også her lige få navn mm.

• #11   8. dec 2008 En billist bakkede ind i mig og min mc på en tankstation, han var da ærlig og sagde at han ville ikke tage skylden uanset hvad. Så jeg kontaktede politiet med det samme, da de havde fortalt ham, at hvis han ikke tog skylden fik han en bøde + et klip i kørekortet var han mere samarbejds villig, så mit råd er hvis det er modpartens skyld så kontakt politiet for en sikkerheds skyld.

• #12   8. dec 2008 Torben - Jeg arbejder selv i et forsikringsselskab, og du kan ikke bruge en underskrift til noget som helst. Den er helt og aldeles ligegyldig. Ingen af de involverede parter kan påtage sig skylden. De kan hver i sær beskrive hvordan det skete overfor deres forsikringsselskab, og så skal selskaberne nok fastslå hvem der var skyld i uheldet. Det eneste man kan bruge er et uvildigt vidne.

• #14   9. dec 2008 Blev torpederet af en kvinde på en p-plads mens jeg var ved at køre ind i en bås - hun havde pæn fart på, for hun skubbede min Audi A6 avant 2 meter sidelæns - hun erkender straks hele skylden og indrømmer at hun sad og sms'ede og underskriver en seddel hvor hun påtager sig hele skylden.

2 uger efter får jeg et brev fra forsikringen, hvor jeg får hele skylden fordi hun nu pludselig hævder at hun kun kørte 10km/t og jeg kom farende ind på p-pladsen og havde højrevigepligt - og hun har så sin mand og to af hans kammerater som vidner.

Forsikringen er skide ligeglade med hendes underskrevne indrømmelse og meddeler bare, at jeg skulle have tilkaldt politiet hvis jeg ville være sikker.

• #15   9. dec 2008 Hvis politiet ikke vil komme når der ringes efter dem, så gør som ham her:

Den ældre mand der boede alene lidt afsides, opdagede 3 mænd igang med at plyndre hans garage. Han ringede til politietsom og mente at sålænge røverne ikke varf kommet ind i selve huset var der ingen fare, og forresten så var der heller ingen ledige vogne i øjebliket.

5 min. senere ringede den ældre mand igen til politiet og sagde: "Det var mig der ringede før, i behøver ikke gøre noget, jeg har skudt de 3 mænd"

Et par min. senere kom 4 politibiler, en politihelikopter plus 2 mandskabsvogne og så røverne igang med deres udåd i garagen......

Så kiggede indsatslederen på den ældre mand og sagde: "Jeg synes jeg fik at vide at de havde skudt de 3 mænd?"

Hvortil den ældre mand sagde: "Jeg synes at vagthavende sagde at der ingen ledige biler var!!"

• #16   9. dec 2008 Hvis panserne så ikke gider komme er man sku da slemt på spanden, sikke noget pis, så man jo tage fjolset i kraven og slæbe ham hele vejen til nærmeste politistation.

Kommentér på:
Forsikringssvindlere

Annonce