515 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

En julehistorie...... En julehistorie......

Her sker ikke en disse i aften, så skal vi ikke skrive en julehistorie???

Det var en mørk og kold decemberaften lang langt ude på den jyske hede. I den ruskende stor tussede kartoffelavler Oluf Sand rund i sin lune stue efter at Benny havde lagt sig i hans seng sammen med Gertrud, der stadig knævrede højlydt om sin food-processor.

Oluf sukkede, gik ud på #dasset" og pustede en Gris op, hvorefter han gjorde sig klar til at overnatte på sofaen, Pludselig fik han øje på Bogen - den bog Benny havde været så optaget af de sidste dage. Han bladrede i den og lod tankerne flyve....

Pludselig hørte han en dunkende brummen og bjældeklang i en skøn forening. Han lettede gardinet og så Anders Fogh iført Nissehjelm, skrævende over en gammel Indian MC med fire rensdyr på slæb.....

Og hvem skriver så næste afsnit???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En julehistorie......
  • #1   18. dec 2008 Knud: har du nu taget fejl af whishey'en og æblemosten igen? smiley

• #2   18. dec 2008 Nix, men der er noget i kaffen:-)

Nej kedr mig bare og udfordrer derfor jeres kreativitet.

Skriv af karsken bælg I sløve hunde *G*

• #3   18. dec 2008 Sov godt, gamle jas.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #4   18. dec 2008 Tal dansk, din hund!

• #5   18. dec 2008 Det er da vist sløjt med kreativiteten her i aften;-)

Kan det virkelig passe, at jeg skal gå i seng og læse Dostojevski???

• #6   18. dec 2008 hmmmmm
    Knud du kunne også i føre dig havehansken fra silvan og give banditen en over nakken.. hæ hæ

• #7   18. dec 2008 Efter Benny havde fået en tur i kanen, trængte han til noget at spise.
    Men køleskabet var tomt, eftersom Getrud havde ligget i sengen hele dagen med ham. Nu var gode råd dyre.
    Så han sendte Anders ned til Købmanden, som raskt drog afsted med en en længere liste
    Efter blot 5 minutter var manden tilbage, og de drak Kirsebærvin hele natten

• #8   18. dec 2008 og dansed denne dans hele natten

http://www.youtube.com/watch?v=-gqRDdmFrf0

• #9   18. dec 2008 ho-ho-ho gjaldede Anders. Hvem mon skal varme mig i nat nu Anne-Mette har travlt med hendes brevkasse "Helt vild med børn" ??

Tænkte nok at jeg aldrig skulle have ladet hende slå vejrmøller i dette danseprogram men hun ville jo så gerne og opinionen var ikke for god så måske det kunne gi' nogle stemm er.

Rensdyrene stæsede afsted vel vidende at oliepriserne måske nåede bunden for i år. Kristian skattelusker havde godt nok været fremme med noget reform, hvad det så end betyder. Lars den lykkelige dalrede som sædvanligt rundt om træet uden rigtigt at vide hvad han foretog sig og glemte alt om bilag for sine udgifter.

Birthe Grønn havde som sædvanligt ingen kommentarer til udlændinge og satte sig op på kælken for at surmule.

Pludselig var der murren i geledderne. Lene Kæk og Villy Søvnig havde været på date og fra sædvanlig velunderettet kilde havde de bagt nogle rævekager. Folkevognen havde gået i snit 12,3 km/ltr men havde brugt en del olie på turen.

Nu er spørgsmålet så: Kan en folkevogn virkelig ikke klare en tur med 2 politikere. Hvor ofte skal man efterfylde olie på en VW, kan det være rigtigt at kaleschen skal betjenes manuelt.
    Fortsættelse følger ...................................

• #10   18. dec 2008 Det snak og sank i flasken med kirsebærvin, Da den var tom fortsatte de med Olufs Julesnaps.

Benny blev bitter, og vrævlede om sin håbløse karierre hos Cock Sucker & Sko, Oluf vendte sig på sofaen og brummede: "Ja, de æ båre dæjli", men Anders... han blev sentimental og begyndte med et fjert blik at fortælle om hvordan han først følte sig svigtet af Anne Mette, der bare ville ud og danse, men nu genoplevede sin store skjulte kærlighed til .....

• #11   18. dec 2008 og nu var de alle blevet så fulde at den før omtalte støvle dans lød sådanne her

http://www.youtube.com/watch?v=vU4vL9d89to&feature=related

• #12   18. dec 2008 http://www.youtube.com/watch?v=KyxpltnqJj8

• #13   18. dec 2008 men ingen kunne blive enige om hvad jule frokosten skulle bestå af og de skændes lidt om det.. og det lød ca sådanne her

http://www.youtube.com/watch?v=W8p4BS2CH3c&feature=related

• #14   18. dec 2008 Skænderierne havde efterhånden vækket Gertrud. Hun luskede sig ind i stuen, og kiggede forlibt på Anders. Hun havde hørt om, at Anders tidligere skulle have haft visse ..øh-- tilbøjeligheder, og fortrød omgående sin transvestisme - det blev alligevel heller aldrig til noget med ham Oluf, og Benny--herrejemini...

Det stod hende klart, at hun måtte springe ud af skabet for at fange Anders's interesse. Hun vidste ogs, at han vill forvente en plausibel forklaring på, hvordan Carsten blev til Gertrud for at acceptere, at Gertrud igen blev til Carsten. Den lød sådan her:

http://www.youtube.com/watch?v=UORiB_nJRSU&feature=related

• #15   18. dec 2008 Hm I <b>er</b> sgu sløve!!!

Så bliver det alligevel Dostojevski... hm... det må blive "Idioten"

• #16   19. dec 2008 Oluf og Benny havde nu efterhånden delt en hel flaske snaps, og virkningen var begyndt at indtræffe. De havde lagt sig sammen på sofaen, for Gertrud var jo væk. Oluf lagde godt mærke til, at Benny kom med nogle underlige lyde: "Aaarrrgghh aaarrrgghh", sagde Benny, og nu var det som om der var et eller andet med hans tænder. Det var også som om han havde fået briller. "Det er bår' dæjli'" tænkte Oluf ved sig selv, inden han tændte for radioen for at høre den sidste radioavis.

Til hans store overraskelse var der netop påbegyndt et nyt brobyggeri, som forbandt Grenå, Anholt og Læsø - arbejdet var forventet færdigt sidst på eftermiddagen. Den stædelige trafikminister udtalte: "Jeg har aldrig oplevet noget lignende". Oluf tænkte ved sig selv: Det er bår' dæjli'"! Han faldt i søvn, godt tilpas, med piben i munden og armen omkring Benny.

I mellemtiden fandt Gertrud det imidlertid spændende at Anders Fogh stod uden for huset. Hun havde godt hørt om Anders' tilbøjligheder, hvorfor hun tog en rask beslutning og klippede sig korthåret og iførte sig et par af Oluf's overalls og en af hans skjorter.

Hun tog herefter misteltenen ned fra døren ind til stuen, og gik uden for huset.

Her stod Anders bøjet over mc'en, men kiggede straks op, da den, mildt sagt noget ændrede, Gertrud tronede frem.

"I Venstre bekender vi kulør - og jeg vil godt understrege, at der er plads til forbedringer", sagde Anders - det var den bedste scorrereplik han lige kunne komme med på stående fod.

"A står under æ mistelten", sagde Gertrud.

"Nå ja - det gør du da også", sagde Anders med skælvende stemme. Han så på bondemanden og tænkte. Er det godt for mig - er det godt for Danmark. "Og hvad hedder du så"? spurgte han den forandrede Gertrud.

"A hedder Gert, og a er æ genert".

Anders og Gert - Anders og Gert, nej det lyder ikke pletfrit nok, og hvad vil Anne Mette ikke tænke. "Jeg må på det kraftigste understrege, at jeg er her i embedsmedfør", sagde Anders så.

"Oluf og Benny ligger på sofaen, vil do æ mæ ind bette Anders"???

Anders kunne mærke, hvordan han blev fyldt med lyst, til at besigtige denne matrikel nærmere. Han kunne næsten ikke styre sin ellers så regelrette tankegang, og overvældet af prekære tanker sagde han: "Lad mig på det kraftigste understrege, at jeg er her i embedsmedfør"! Han var fortabt til dårlige scorresætninger, men til sin overraskelse hørte han Gert sige. "Emil er også klar - han er 5 år".

Anders var nu så måløs, at han uden videre gik med ind i kartoffelavlerens hus.

Fortsættelse følger.............

"A står under æ mistelten", sagde Gertrud.

• #17   19. dec 2008 LoooL!!! Hvor er I sjove...kan kun blive godt humør af det...

• #18   19. dec 2008 Bravo J2:

Nu er der ellers lagt i Kakkelovnen:-)

Jeg har desværre ikke tid de næste timer, men klø på en eller anden:-)

• #19   21. dec 2008 Er der muglighed for at Karl Mar Møller, Niels Hausgaard og Sonja fra Saxogade, kan komme med i historien

Kommentér på:
En julehistorie......

Annonce