{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.469 visninger | Oprettet:

Politimåling? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG..
Så fik jeg langt om længe brevet fra Politiet. Blev stoppet i sommers, og har ventet på det siden. Men synes ikke han har været helt fair. Nu får i lige hele historien, så I forhåbentlig bedre kan vejlede mig.

Jeg fik mit kørekort i Juli og kører på en Sv650.
En augustmorgen er jeg ude og kører med kæreste bagpå, jeg kommer ud til en tilkørselsrampe som går ned til en ringvej hvor man må kører 80.
Jeg gir det godt gas ned af rampen, så meget som cykel kan, indtil jeg rammer en 110-120 stykker.. Det kører jeg så 4-5 km, til jeg kommer til et lyskryds. Det skifter til gult som jeg nærmer det, så bremser jeg ned og holder for rødt.. Jeg venter det der minut, eller hvor længe der nu er rødt, og så blir der grønt igen.. Som jeg skal til at sætte igang blæser der en politibil forbi mig og ind foran mig så jeg ikke kan køre. Der er kun 1 mand i politibilen, Han siger så jeg har kørt for stærkt, ja siger jeg. Vil jeg godt vedkende, har gjort noget dumt, tager jeg selvfølgelig straffen for. Jeg skriver under på hans papirer, og vores veje skiltes.
Nu har jeg så modtaget brev fra politiet, der står jeg er blevet målt med "policepilot" (ved jeg ikke lige hvad er) til 159 km/t.
Det synes jeg lyder en smule højt, eftersom jeg er sikker på mit speedometer ikke kom over 120. Forstår heller ikke hvordan han kan måle mig, for han må have været langt bagved mig, for så ham aldrig i mine sidespejle, og når det tager ham, et helt rødt lys, hvor jeg holder stille, at indhente mig. Så det er jeg umiddelbart ikke helt tilfreds med..
Men der står en masse i de papirer jeg har fået fra politiet, men kan ikke rigtig gennemskue hvad jeg så skal gøre. De beder mig vedkende sagen, skrive under og sende papirerne ind.. Men hvad skal jeg gøre når jeg ikke vil vedkende at have kørt 159?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politimåling?
  • #2   22. dec 2008 så lader du bare være med at betale .Der kommer så en indkaldelse til retten hvor han skal fremlægge beviserne og du skal modbevise

  • #3   22. dec 2008 tror ikke der er andet at gøre end at tage straffen for de 159 selvom det også i mine øre lyder uretfærdigt...

    er også bange for at du måske mister dit kørerkort i et år


  • #4   22. dec 2008 Poæicepilot er en mini computer monteret i patruljebilen. Han starter den så på et eller andet tidspunkt og slukker den på et tidspunkt. I det tidsrum har han tilbagelagt en distance, hvor computeren så har regner en gennemsnitshastighed ud. Så hvis han har givet patruljebilen gas efter dig, vil policepilot'en nemt have målt en gennemsnits hastighed højere end hvad du i virkeligheden har kørt.

    Den er ret nøjagtig, specielt når man kører lige bagved en mistænkt - og afstanden frem til vedkommende holdes.

    Ærgeligt du skrev under den gang.


  • #5   22. dec 2008 Hvorfor ikke helt det med policepilot. Vil også mene at han har kørt stærkere end mig for at indhente mig, derfor den viser højere hastighed end det jeg har kørt?
    Er da ikke helt retfærdigt at jeg så skal bøde for det.
    Straffen er vel større når man har kørt 159 end når jeg har kørt 120?
    Jeg kunne vel ikke have gjort andet end at skrive under, det bad han mig jo om. For at sige ja til at jeg har kørt for stærkt. Hvilket jeg jo også har, og godt vil vedkendes. Bare ikke 159, er lidt højt målt synes jeg godt nok.


  • #6   22. dec 2008 Jeg så heller ikke målingen da han stoppede mig, han sagde bare jeg havde kørt for stærkt.. Var først bagefter jeg undrede mig over hvordan han havde målt det, eftersom det tog ham så lang tid at indhente mig.

  • #7   22. dec 2008 der er nogen der hedder frit retshjælp, det er der i alle størrer byer så tal med dem, det gjorde jeg og slap for bøde, i aalborg har de åbent om mandagen smiley

  • #8   22. dec 2008 Jeg var der ikke, så jeg dømmer ikke.
    Betjente laver også fejl.
    MEN med en police pilot, er hans hastighed ligegyldig.
    Han finder et punkt du passerer, trykker på en knap. når han passerer, trykker han på en ny knap. derefter finder han et nyt punkt, du passerer, og trykker på en knap. og når han passerer, trykker han igen!!

    Så sker følgende. den måler tiden du er om at kører mellem x og y. SAMT måler AFSTANDEN mellem x og y.
    Så tager man afstanden og tiden, regner og spytter hastighed ud!!!

    JEG har dog prøvet at bliver målt med 89 kmt. (det oplyste han) og da bøden kom, stod der 98! jeg tabte sagen!! (det var længe før klippekort systemet) og der var 60km.t maks!§


  • #11   22. dec 2008 Ja, man skal altid prøve en sag i retten, ret mange får tiltale frafald (skal selv i retten med et klip, når de får nosset sig sammen til at sende mig sagen... blev stoppet for 14 dage siden, for at "overhale indenom"

  • #12   22. dec 2008 min mc kan heldigvis slet ikke køre så hurtigt... så skulle det ske for mig en dag har jeg et ret stærkt bevis : )

  • #13   22. dec 2008 Sjovt nok har jeg aldrig stødt på, at man skal eller kan underskrive papirer ude på gaden - er du sikker på, at det er sådan sagen hænger sammen!!!

  • #14   22. dec 2008 ved ikk om hun må/ kan hjælpe. men da har da et vidne i form af din kærste. hun må da ku gi et udsagn om hastigheden og forløbet, og etv bevidne at du ikk har fået info om din hastighed på tidspunktet.
    selvfølgelig må man ta skraldet kvis man bliver bustet men lidt retfærdighed skal der jo oss være... held og lykke


  • #15   22. dec 2008 hold kæft det godt klaret af sådan en gammel fort! du måå have kørt mindst 180 for at hente mig! ørm jeg mente.. øh...

    ej - tag den i retten, du har større chancer der end hvis du sidder og surmuler der hjemme over den. hvis ikke andet så har du har en chance for at slippe for bøden.

    henrikCNR - ihvertfald i århus bliver du bedt om at skrive under på om du er enig i bøden, og om du har forstået hvad du får bøden for, hvis du vælger ikke og skrive under kan der ske en masse ting men som regel for man jo ikke bøder for noget man ikke er klar over man har gjort.

    allan - jeg lavede i år en ilg. polizei en overtrædelse af loven da jeg acceleraret for hurtigt ud af et kryds, unødvendig gasgivning tror jeg den hed, den sammme paragarf som baghjuls kørsel går ind under ihvertfald, men jeg lavede en sigelse imod bøden og faxede den ind og beholdte en kopi, fik et brev for 2 mdr siden hvor der stod at bøden frafaldte og jeg ikke skulle møde i retten eller gøre noget andet. måske det var en mulighed?

    håber det hjalp lidt og held og lykke emd det.


  • #16   22. dec 2008 undskyld - er stave spasser. en indsigelse imod bøden skulle der stå

  • #17   22. dec 2008 Hvad skal jeg så gøre nu? Hvis jeg skal vedkende min bøde, så skal jeg gøre det senest den 23 december, så det er jo snart..
    Jeg skal bare lade vær med at gøre noget så, og så beder de mig komme i retten eller hvad? Men kommer det så ikke til at koste mig en masse retsomkostninger? Eller hvordan ser det ud?
    Jeg vil også godt se hvad bevis han har for at jeg har kørt 159, for det mener jeg som sagt langtfra jeg har kørt. Og han var alene i bilen, og vi er trods alt 2.


  • #18   22. dec 2008 Ja tror det er gratis at tage sagen op i retten smiley

  • #19   22. dec 2008 Husk at tage din kæreste med som vidne smiley

  • #20   22. dec 2008 ifølge dette link koster det intet at prøve bøden i retten.

    http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=473926


  • #21   22. dec 2008 Policepilot anvendes meget ofte mellem f.eks to broer på motorvej. Når skygge fra første bro falder på den målte,akticveres den, og den standses igen, når skygge fra anden bro rammer. Kender man afstand mellem broerne, og den måles, når han selv passerer, så er målingen nok noget af det sikreste man kan gennemføre(på gennemsnitshastighed).

    pkt. 1: h vis han ikke ligefrem har snydt med fixpunkter, er målingen sikker.

    Pkt 2 : Du har jo vedkendt dig sagen - så er den vel ikke længere


  • #22   22. dec 2008 Du søger om fri retshjælp så får du bestikket en advokat og tager sagen i retten, og husk skriv aldrig under på noget du ikke er enig i, og ydermere heller ikke noget du ikke har læst ordentligt igennem, tror det er det der er sket for dig i denne sag, betjenten har bare fået din underskrift uden at indformere dig nærmere om din given hastighed mm


  • #23   22. dec 2008 Hans M:

    Kunne ikke være mere enig. Det er den tredie japanske krig - den man ikke kan vinde, og den skal man holde sig væk fra!


  • #24   22. dec 2008 lad være med at betale bøden så bliver du som andre har sagt indkalt til retten det er gratis og i værste tilfælde kommer du til at betale bøden som du fik med posten, det koster intet at få det prøvet i retten med mindre du jo hyre en advokat men tag den selv og tag kærsten med som sad bag på og prøv sagen, det kan jo kun blive bedre og ikke være

  • #26   22. dec 2008 Ja, synes heller ikke bare jeg vil accepterer at min måling er blevet 39 km/t større.. Har vel en stor betydning i forhold til straffen..
    Men nu har jeg skrevet et brev og sendt til politiet, hvor jeg har skrevet at jeg ikke vil vedkende anklagen, og at jeg gerne vil have aktindsigt i sagen, for at finde ud af hvordan han lige præsis har lavet den måling på mig.
    Så må vi se hvad politiet svarer igen.
    Vender tilbage i forummet når jeg hører nærmere..
    Og mange tak for hjælpen, meninger og erfaringer fra jer alle, er dejligt at få andre meningen også, da de ikke lige er sådan noget jeg står med hver dag..


  • #27   23. dec 2008 Allan:

    Nu er jeg forholdsvis kold over for hvad Rev'it og lignende kan finde på at kald mig. Min ryg er rigeligt bred til at der kan stå "Idiot" mange gange på den, uden at jeg opdager det.

    Derfor er der jo ingen grund til at det også skal stå på din:-)

    Jtror både Hans og jeg er af den overbevisning, at et retsopfølgning af situationen ikke vil betyde noget som helst, andet end spildt tid og ærgrelser. Hyrer du din egen sagfører, betyder det også indtægt til ham:-)

    Jeg respekterer i allerhøjeste grad magtdelingen i den danske grundlov - man skal ikke have set ret mange af mine diskussionsindlæg her for at forstå det, men i og med, at du har erkendt, så er løbet efter min opfattelse kørt.


Kommentér på:
Politimåling?

Annonce