691 visninger
|
Oprettet:
Stjernetræf {{forumTopicSubject}}
God aften
Har lige siddet og set stjernetræf, og må da godt nok indrømme at TV2 virkelig har skudt sig selv i hovedet dengang de fandt på det pointsystem, for det er jo ikke sikkert at det er den bedste der vinder, men i stedet den heldigste.
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 94 Svar: 438
men ang. programmet så er det da den værste omgang lort nogensinde..
nov 2005
Følger: 48 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 179 Svar: 4.559
aug 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 117
Jeg prøver lige at forklare hvad jeg mener med pointsystemet.
Eks.
Nu kan jeg ikke huske de nøjagtige resultater, men hvis vi siger at i program:
1. Fik Frank 2 point, Thomas 4 point, Martin 6 point, Peter 8 point og Mads 10 point.
2. Frank 4 point, Thomas 2 point, Martin 6 point, Peter 10 point og Mads 8 point.
3. Frank 2 point, Thomas 4 point, Martin 6 point, Peter 8 point og Mads 10 point.
4. Frank 10 point, Thomas 2 point, Martin 8 point, Peter 6 point og Mads 4 point.
Det ville altså give samlet (når man lægger pointene sammen):
Frank 18 point, Thomas 12 point, Martin 28 point, Peter 30 point og Mads 32 point.
Det ville altså betyde at det her var Mads som røg ud p.g.a at han har flest point.
Det system synes jeg ville være mest fair. Men sådan vælger TV2 ikke at gøre det. I stedet tager de efter hvert program og resultaterne af det nuværenvde program og gennemsnittet fra fra de sidste programmer. og giver 1. pladsen 1 point, 2. pladsen 2 point osv.
Der med ville stillingen før 4. program være:
3. Frank 1 point, Thomas 2 point, Martin 3 point, Peter 4 point og Mads 5 point.
Og stillingen efter 4. program er så i stedet sådan:
3. Frank 11 point, Thomas 3 point, Martin 11 point, Peter 10 point og Mads 7 point.
Her med at der så Frank der ryger ud i stedet, da det er pointene i nuværende program der vægter højest.
Hvis nu rækkefølgen af programmer havde lagt anderledes, ville slutresultatet efter 4. program have være anderledes, og det er jo åndsvagt.
Håber at der er nogle der kan følge mig.
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 7 Emner: 17 Svar: 127
De akkumulerer slet ikke de dårlige resultater så en der har haft eneste sidste pladser kan måske gå hen og vinde hvis han er heldig i de sidste 2 programmer og al deres skide præsentation af deltagerne hver gang og op til flere gange pr. rogram driver mig til vandvid.... skuffet
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.049
Stjernetræf