{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

OT-Bilforsikring ansvar? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står som 19 årig og skal til at købe min første bil. Og det skal jo detsværre forsikres. Lad os nu for nemhedens skyld sige at jeg jeg selv skal stå forsikringen.
Hvor er det så billigst at få ansvar? kasko er ligemeget da bilbudgettet er 20K.
Det billigste jeg har kunne finde er 8500kr hos GF hvor jeg også har min MC. er der andre der er billigere eller er GF også billigst på dette område?
De andre priser jeg har kunne finde lyder på omkring de 10-18K alt efter selvrisikoen.

Lille bonus spørgsmål. Hvad vil være en god begynderbil til mit budget? jeg har selv kigget lidt på noget 205 eller 6 1,6/1,8, samt golf og lidt corolla.
Den skal bruges til hverdagskørsel. Selve alderen betyder ikke det store for mig, men jeg skal dog stadig kunne regne med at den starter om morgnen og at jeg kommer frem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OT-Bilforsikring ansvar?
  • #1   12. jan 2009 har du overvejet at købe en ny bil istedet, pt kan du faktisk få en helt ny suzuki swift til 150 k, grunden til jeg spørger er:

    forsikringen er 5000 kr for fuld kasko med 2500 kr i selv risiko om året, det er et rigtigt godt tilbud..(også som ny begynder)!! plus du har bil i rigtigt mange år der er billig i drift..

    det var bare et forslag der var vørd at tage med^^


  • #2   12. jan 2009 Jeg kan anbefale Corolla og Mazda 323 1,6l motorer fra omkring '94. Dem burde du næsten kunne få for de penge. Med den alder bør du dog være opmærksom på pakninger som lækker i motoren. Disse kan dog skiftes for en rimelig penge.

    Jeg har tævet en 323 "Raceline" over 400.000 kilometer uden at skifte andre større dele en pærer i instrumentbrættet, batteri, køler og udstødning det et par lejligheder. Den "døde" endeligt da den blev kasseret i syn pga. rust i vangerne. Men motoren spandt stadig som en mis og startede HVER gang uden problemer smiley

    Og tro mig - den er blevet tævet den kære gamle bil smiley


  • #3   12. jan 2009 F.y.i. Fiat og Mitsubishi har samme kampagner hvor man som nybegynder kan få både god forsikring og financiering på deres små modeller. Eksempelvis Punto og Colt...

  • #4   12. jan 2009 Se evt. (link fjernet)

  • #5   12. jan 2009 Fair forsikring var det billigste selvskab jeg kunne finde, da jeg som 23 årig nybillist skulle finde en ansvarsforsikring til min Sierra 2,0 GT. 7.100 kr. kostede det. En bil med mindre motor vil selvfølgelig være billigere.

  • #6   12. jan 2009 Martin > Jeg slap med 35.000 da jeg prøvede at registrere en Mitsubishi Galant 2.0 GTi som 19-årig smiley Den røg ned på 15.000 da jeg hævede selvrisikoen til 13.000... AV!

  • #7   12. jan 2009 Jakob - så håber jeg det er med kasko... smiley

    Da jeg skulle finde forsikringsselskab ringede jeg rundt til 6-7 selskaber for at høre deres tilbud. Da Codan hørte hvilken bil det var jeg ville forsikre spurgte de med det samme om ikke jeg var interesseret i fx en VW Fox eller lign...


  • #8   12. jan 2009 nu har jeg lige tjekket GF igen. Og nu hedder prisen 6836kr med en selvrisiko på 1616kr.

  • #9   12. jan 2009 Martin > Det var det... Banken ville have pant i bilen...

  • #10   12. jan 2009 Sådan en corolla 1,3/1,6 årg 93-96 holder næsten evigt , og det er osse med tæv.. min svigerfars tidligere stc havde 32xxxx og kørte stadig som en næsten ny bil , den eneste grund til at den blev smidt væk , var at han smadrede den ind i noget hegn og ud på en mark , ellers havde den kørt endnu..

Kommentér på:
OT-Bilforsikring ansvar?

Annonce