1.335 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Ang. forsikrings dækning i styrt. Ang. forsikrings dækning i styrt.

Ja jeg har fået fortalt at man kan få dækket skader på hjelm og tøj ved evt. styrt. Passer det?

Og kan man evt. anmelde en gammel skade eller hvordan?

Sagen er nemlig den at jeg for ca 1½ år siden væltede på min gamle motorcykel og vidste ikke at der var noget der dækkede sådan noget da der kun var ansvar på. Men ens ulykkes forsikring dækker vist? ¨
Ville da være rart vist jeg kunne få penge for hjelmen. Er da alligevel 2500kr.

Er der nogle der har prøvet at få sådan noget dækket ? Og der er vel en grænse for hvor lang tid der må gå inden man melder en skade?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. forsikrings dækning i styrt.
  • #1   14. jan 2009 mener du kan gå to år tilbage før du anmelder skaden ,men er ikke sikker
    og det er din indbo forsikring der skal dække dit tøj . tror jeg :o)

• #2   14. jan 2009 Okay. Og hjelmen går vel ind under tøj? Eller hvordan ?

• #3   14. jan 2009 ja det gør den

• #4   14. jan 2009 Hjelm, bukser, jakke, hansker, støvler alt det hører ind under indbo forsikringen, men 1½ år ????? det ved jeg ikke, ring og tal med dem istedet for, jeg kan forestille mig at der er lige så mange svar som der er meninger, og de eneste der kan svare dig er din forsikring...

• #6   14. jan 2009 du anmelder skaden til din ulykke forsikring så dækker de tøjet, (er det en andens skyld kræver dit forsikrings selskab pengene ind hos dem efter at have betalt dig)

• #7   14. jan 2009 Nej Kent T det er INDBO forsikringen der dækker dit tøj og udstyr, ikke ulykkesforsikringen, ulykkesforsikringen dækker skader på din krop!!

• #8   14. jan 2009 lyt på gud han ved

• #9   14. jan 2009 Tak for svarende. Må lige høre dem ad. Bare træls vist det ikke kan lade sig gøre så lang tid efter. Når nu man betaler så meget til forsikringen kunne det da være godt at få lidt igen smiley

• #10   14. jan 2009 se på det på denne måde

mc = mc forsikring
    alt det andet materielle = indbo forsikringen
    DIG = ulykkeforsikringen (HUSK at være tilmeldt som mc fører)

• #11   15. jan 2009

Skade på udstyr meldes på Indboforsikringen (den hedder ofte "familiens basisfoesikring")

Du kan godt nå det, for du skal anmelde skaden inden 2 år, efter udgangen af det kalenderår hvor skaden skete jvf. Forsikringsaftaleloven § 29:

§ 29. Krav, der er grundede i forsikringsaftalen, forældes 2 år efter udgangen af det kalenderår, i hvilket fordringshaveren fik kundskab om kravet og om, at det er forfaldet, og i alt fald 5 år efter kravets forfaldstid. I øvrigt finder reglerne i lov nr. 274 af 22. december 1908 §§ 1-3 anvendelse.

Stk. 2. Ved ansvarsforsikring, hvor selskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte, forældes skadelidtes krav mod selskabet efter de samme regler, som gælder for skadelidtes krav mod skadevolderen.

Det er ikke alle skadebehandlere der kender den §, så bed dem lige om at slå den op, hvis de siger det er for sent. smiley

• #12   15. jan 2009 hehe, ja det var indbo forsikringen til tøj og ulykke forsikringen til dig....

beklager var vist lige "væk fra vinduet der"

Kommentér på:
Ang. forsikrings dækning i styrt.

Annonce