{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

Leje af AutoCamper? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer der har prøvet at leje en autocamper, og har I noget erfaring som I har lyst til at dele?

Evt. noget baggage/tilbehør som I kunne mene var et must smiley

Vi er 6 personer der skal afsted i 14 dage til italien, og vi har fundet denne model til 6 personer i linket.

(link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leje af AutoCamper?
  • #1   14. jan 2009 hvis i skal syd på så sørg for at der ligger en ordentlig motor i.. det er surt at køre over alperne i en 2,5 diesel hvis ikke der er turbo..:-)

  • #2   14. jan 2009 Jeg ville også tage et telt med til børene som de kan sove i dernede der er ikke meget plads i den model til 6 personer.

  • #3   14. jan 2009 Jeg kan kun udtale mig om hvad jeg selv har fået fortalt, da jeg selv overvejedenoget ligende, sidste år.

    Autocampere skulle generelt være temmelig ulidelige at køre langt i, da langt størstedelen mere eller mindre, bare er "ombyggede" varevogne, dvs. førerkomfort er på linje med disse.

    Generelt bruger de vist også MEGET brændstof, så det er også værd at tage højde for, hvis man skal ud og køre 4000 km.

    Jeg har selv lige planlagt sommerferie, og jeg har faktisk valgt at droppe at køre selv (skal også til Italien), da det faktisk er en del billigere at flyve derned, og leje en bil i den uge vi skal være der (to voksne og to børn), end brændstof/motorvejs-afgift/færge/bro alene koster, dertil kommer slid på bil osv, og så selvfølgelig at det tager to dage hver vej i bil, fremfor en halv dag hver vej med fly... smiley


  • #4   14. jan 2009 Torben H - Den med teltet var nok en rigtig god idé smiley

    Buggi - Ja selvfølgelig er det billigere, men vi og børnene har drømt om at prøve dette i en del år og så syntes vi egentlig at det fint at prøve det af, om det i det hele taget er os....
    Iøvrigt vil vi gerne omkring Harzen, Buchenwald, Hitlers sommerhus, og derfor er vi nød til at køre hele vejen.
    - Hvordan skal I bo? For det er vel ikke meget baggage I kan have med?


  • #6   14. jan 2009 Helle> Vi startede også med at ville køre derned selv, da jeg gerne ville vise ungerne (primært den store) turen over alperne, da bl.a Brenner passet er noget af det mest fantastiske, hvis du spørger mig smiley
    Vi droppede køreturen, pga vi mener det bliver for meget for ungerne med to hele dage bumlende afsted spændt fast i autostol bag i bilen. Den mindste er nok ligeglad, men den store vil nok ikke finde det alt for fantastisk.

    Vi skal bo i et 4 værelses feriehus, vi har lejet ved Gardasøen, og der er alt hvad vi behøver på stedet (sengetøj etc.). Vi skal kun have tøj og klapvogn med, så det er til at overkomme smiley Barnestole til lejebilen, sørger udlejningsselskabet også for.


  • #7   15. jan 2009 Skal til Le Mans i en AutoCamper i år. Og vi vil leje den i Tyskland. En 6 personers hvor vi er 3 til at køre der ned og hjem igen. Vi tager så en uge ekstra hvis vi kan blive enig om hvor vi skal tage hen. Det er sammen med nogle jeg mødte der nede sidste år. Og har ikke kendt dem før. Det sakl nok blive sjovt. Det havde vi da sidste år. Så jeg kigger da lige med her om der kommer nogle gode fif undervejs.

  • #8   15. jan 2009 Lennart L - Det lyder super godt, tak for det smiley

    Airhead- Meningen er at vi henter den fra udlejer fradag aften og kører den hjem og pakker og kører afsted lørdag middag. Tak for rådene om at efterse camperen grundigt inden afgang fra udlejer smiley
    Vi har påregnet 2 ekstra stole smiley

    Hvor meget baggage kan man have med? Er rummet bagi stort?

    Buggi - Vi har jo italiensk familie dernede, så vi har kørt frem og tilbage fra vores piger var under 1 år, og det er gået super, og kan virkelig anbefales til jer en anden gang. En sprayflaske med vand til afkøling af kroppen, nogle gode frugter, kiks osv, samt drikkelse der har været frosset ned, lidt bøger til højtlæsning samt musik i kan synge med på, så kører det altså for jer :-))



  • #9   15. jan 2009 Du efterlyser lidt gode råd:
    Min baggrund er at jeg er vild med alt slags camping - herunder autocamber - har bl.a erfaring fra mine 5 år som ansat hos Neergårds Camping, og skal bl.a I år Florida rundt i camper. ( Croise America type C25)
    Fordelen ved camber er primært, at når den er pakket, så starter ferien. Ingen udpakninger gennem ferien og under kørsel kan børnene sidde ved et bord ( fastspændt) med div. aktiviteter eller kigge ud af de store vinduer.
    Mht motor så må man vurdere efter eget temperament hvor kraftfuld den skal være. ( ligesom med de biler vi kører rundt i ) Personligt skal der være kræfter nok til div. overhalinger, bakker mm, ( 3 liters turbo eller lign) I Florida er alle sammen V8 eller V10.
    Ulempen kan være, at når vi først er kommet ind på campingpladsen, så er/ kan det være lidt besværligt at have glemt noget "ude i byen" . Hvis man tager flere overnatninger på samme plads, og skal på nogle dagsture, så slå et lille telt op på pladsen når man kører, så er den reserveret til man kommer tilbage om aftenen.( eller lade børneteltet mm stå)
    Når I henter camperen, så tag lige et par billeder hele vejen rundt, så bliver der ingen diskussition når I skal aflevere den.
    Under kørsel over længere stræk, så sørg for at alle har det de skal bruge indenfor rækkevidde, "man må jo ikke gå rundt i camperen under kørslen". Husk at alle løse genstande bliver projektiler under en ulykke.
    Dvs at alle drikker af plastickrus, evt flasker af div er af plastic mm. I værste fald kommer der cola el. lign over hele vognen - og hvad så - ingen skader ved en hård opbremsning.
    Held og lykke med turen - det bliver i glade for.



  • #10   15. jan 2009 rigtige gode råd Torben S (Greve) skriver.
    Min kone tog tid på mig da vi satte en camper på en campingplads,og til der var sat vand over til kaffe,det tog kun 6-7 minutter så sad jeg i campingstolen og slappede af smiley så det er en fornøjeslse at campere i såen en.
    Vi lejede en her
    http://www.knobi-wohnmobile.de/


  • #12   15. jan 2009 Tusind tak for alle de her gode råd, der er rigtig meget vi vil gøre, efter jeres anvisninger smiley

    - Tror I den type jeg smed et link på kan klare trækket over alperne?


  • #13   15. jan 2009 Det er jo deres 2,3 l turbodiesel med 120 HK, 6 gear. Såfølgelig kan den klare det, den har godt bundtræk - og måske lidt gearskift ved Kassel, så kommer det til at gå perfekt. ( Det skal næsten alle biler alligevel ) Den kan sagtens holde den hastighed som I ønsker.
    God tur.


  • #14   15. jan 2009 NU ved jeg ikke hvornår i skal afsted men hvis det er udenfor skoleferien kunne det her også være en mulighed
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp



  • #15   15. jan 2009 Torben - Tak skal du have, og du selv er jo garanteret lækker ferie i Florida :-))

    Junior - Der kommer ikke rigtig noget på dit link


  • #16   15. jan 2009 Hmmm mystisk ..

    prøv at søge efter "NY CAMPER UDLEJES " på DBA

    http://www.dba.dk/


  • #17   15. jan 2009 Junior - Ja super, nu har jeg set den, og den er rigtig lækker og desværre også 3.000kr dyrere, så det ville blive 20.000kr for 14 dages leje, og så kommer diesel, mad og campingplads oveni, men dejlig var den smiley

  • #18   15. jan 2009 Ja okay vidste jo ikke om i skulle afsted i skoleferien , ellers var den jo billigere da den også var med fri km :o)

  • #19   15. jan 2009 Junior - Nåe nej glemte jeg at skrive, det er i den dyre-juli-månede ;-))

  • #20   17. jan 2009 Lennart L - Jeg venter stadig på dine links smiley
    Nu er autocamperen lejet fra d. 17 juli smiley


Kommentér på:
Leje af AutoCamper?

Annonce