7.254 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Underlimet vask! Underlimet vask!

I forbindelse med vi har købt hus, har vi fået os nogle grimme overraskelser, som dræner vores økonomi kraftigt.
Jeg prøver derfor at spare, og stadig få alt gjort rigtigt!

I den forbindelse, mangler vi bordpladen, og underlimet vask, som hos kvik koster ca. 11000..

SÅ tænkte jeg, at det kunne jo være man havde en kontakt herinde, man ikke var klar over, som kunne hjælpe en med noget sådan smiley

SÅ er der evt. nogen, som kan hjælpe med en god pris på bordplade, og underlimet vask.

Bordpladen er ca. 3,8m.
Der skal underlimes en vask med 1½kumme, og evt. drypbakke. skal skæres skråt i afslutningen.
samt en på 160cm med hul til en 60cm. kogeplade/dropinette

Undskyld hvis dette støder nogen. MEN man skal jo prøve de kontakter man har!!

/Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underlimet vask!
  • #1   31. jan 2009 Prøv at søge på den ønskede vask i Tyskland. Der kan være mange penge at spare.

• #2   31. jan 2009 Nu arbejder jeg i brancen "STARK" og ved af erfaring at det du skal have lavet ikke kan gøres ret meget billigere. En vask i god kvali med 1½ kumme og drybbakke kan sagtens koste ca 3000,-
    En underlimning a ca 700,-
    Udskæring af skrå hjørne a ca 180,-
    Udskæring af kogeplade a ca 400,-
    i alt ca 4300,-
    Så har du tilbage 5,4 mtr bordplade i en ok kvali ca 800,- kr pr løbende mtr (laminat) ca,- 4400
    Og skal der bare en trækant på skal du regne med ca. 150 kr pr m trækant. ca 1000,- kr.
    i alt små 10000,-
    Og kommer der lidt fragt på er den oppe på 11000,-
    Tror kun det kan gøres billigere hvis du kører i Silvan og får deres skæreri til at lave snittene i deres kampagneplader og droppe den underlimet vask. Der kan det sikkert gøres for 7-8000 og så er det i egetræ.

• #3   31. jan 2009 uden at ane en skid om priser så prøv at høre ikea hvad de skal have for det

• #4   31. jan 2009 OBrian .
    Er glad for jeg ikke handler i den afdeling du arbejder i.
    Det er ikke de priser jeg har taget for tingene da jeg var i STARK. Mern nok om det.

Jesper S Det kan gøres billigere. Kan man selv eller kan man få en til at lave arbejdet kan det gøret meget biligere.

• #5   31. jan 2009 @ Michael.
    Priserne er direkte fra Geislers prisliste 2009... og det er samme leverandør / kvalitet som KVIK benytter sig af.
    Det er selvfølgelig svært at lave noget uden at vide noget om type laminat/træ. hvilken kant træ/laminat postform eller ????
    Spørg gerne rundt.. men du får ikke lavet meget køkkenbordplade for 11000,-

med mindre du som jeg skriver går ned i silvan og får dem til at skære deres kampagneplader til for dig.

• #6   31. jan 2009 Jesper:

Hvorfor skal det være med underlimet vask?

Jeg ville opsøge nogle køkkenfirmaer /trælaste.. spørge på bordpladens pris (tænker på den på de 4.8m) og så ellers få en tømrer til at skære ud til en vask du har købt.

• #7   31. jan 2009 Tak for indlægne so far.
    Vi var først i den billigeste laminat plade, men der kan man ikke få et pænt hjørne!
    Så nu er vi nok i en billig træplade, med underlimet vask, og så må vi selv lave det skrå stykke!

At underlime en vask selv, er ikke noget man bare gør, men udskæring til kogeplade, klarer jeg gerne selv. det er jo ikke den store kunst!

En anden plade løsning var jo granit, MEN det er jo ikke til at betale -)

Min svigerfar er tømmer/snedker (af den gamle skole) og han vil ikke lave en underlimning selv!! siger han ikke stoler på at det holder (jo jeg har læst på GDS. en vejledning, men den er ikke nem!) og det ikke er forsøget værd, han anbefaler en overlimning, det har man mange flere års erfaring med holdbarheden på!

MEN KVIK tager 5400 for vasken (med underlimning) og 5600 for bordpladen) så det løber hurtigt op!!

MEN igen, er der en med kontakter, som vil hjælpe, tager vi gerne imod hjælpen smiley

OG skulle der tilfældigvis være en der arbejder på en sådan fabrik....... smiley

/Jesper

• #8   1. feb 2009 Hvis finanserne er små så tag dog en almindelig bordplade og almindelig vask, det kan gøres for få tusinde kroner...

• #9   1. feb 2009 Det er et forsøg på at blæse OG have mel i munden....... smiley
    Hvis man ikke finder en der kan gøre det billigere, ja så bliver det løsningen! smiley

MEN vi vil jo gerne have vores køkken så lækkert vi kan!

• #10   1. feb 2009 Prøv at få et tilbud fra AUBO køkkener. De har gjort et flot stykke arbejde med vores køkken, og til rimelige penge.

• #11   1. feb 2009 Hvorfor er underlimning ikke noget man selv gør? Bevares, det kan da gå grumme galt, men hvis det var mig ville jeg da øve mig på en gammel plade inden. Man kan hvad man vil.

• #12   1. feb 2009 Hvis du / i vil have en træbordplade i køkken,- så drop alle planer om en underlimet vask, det kan laves - bevares,- men i får bare en 5 mm. kant ned i pladen i stedet for en 4mm. kant op ved en traditionel vask, dette er pga. at vasken skal have noget materiale til at "hænge" i - og hvis i ikke vælger en en dyr = læs ordentlig laminat bordplade, med minimum 1,5 - 2 mm. laminat tykkelse, så er det ikke pengene værd at ofre en underlimet vask.
    Jeg vil gerne forklare dette nærmere over telefon - send mig en PM, hvis jeg skal ringe dig op.

Mvh. Henrik.

• #13   1. feb 2009 Hej Jesper S har selv arbejdet i HTH for nogle år siden og når vi lavet bordplade priser var der en lille tommelfinger regl om at man godt kunne ligge prisen før moms oven i så var man dækket ind hvis man lavet en fejl så hvis jeg var dig ville jeg gå sælger lidt på klingen eller kigge lidt hos ikke køkken firmaer ;o) bare et lille tip her fra.

• #14   1. feb 2009 Tusind tak for meldingerne...
    Har også modtaget et par p.m.s- tak for det også!

Grunden til underlimet er på tale, er at det er "pænere" og det vil lillemor jo gerne have smiley

Igen, flere forslag er velkomne!

Tak for hjælpen
    Jesper

• #15   1. feb 2009 Nå ja, jo gladere lillemor, jo dyrere har mc lov til at være ;o)

• #16   1. feb 2009 Nææ. jo mere overbærende er hun med om vores garage i det nye hus, omdannes til et mc værksted for mig og gutterne.... smiley

Der er sgu inte råd til en anden mc smiley

de næste 30 år, eller så! smiley

Kommentér på:
Underlimet vask!

Annonce