825 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Vaskemaskine HJÆLP!! Vaskemaskine HJÆLP!!

Jeg har (desværre) en Zanussi F1006 vaskemaskine som der er gået lort i...

Den var igang med en vask da kileremmen pludselig hoppede af. Maskinen lukkede automatisk vandet ud og slukkede. Jeg pillede bagbeklædningen af og satte kileremmen på igen og tjekkede at den kørte som den skulle. Derefter prøvede jeg at sætte en vask over..

Nu er der så et nyt problem. Når jeg starter en vask, så begynder den at fylde vand ind som den skal, men så når den skal rotére maskinen langsomt er det som om den giver fuld gas i 1 sekund for derefter at stoppe. Når den har gjort det 2 gange, så drejer den knappen hele vejen rundt og slukker...

Er der en måde man kan resette hukommelsen eller sådan noget på sådan en?

Evt en ekspert der har tid til at kigge forbi og lave den mod betaling selvfølgelig...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af grafitti 5.500 kr.
  • Rengøring af lejlighed 65 kvadratmeter, lister, døre og dørkarme, gulve, skabslåger, vaskeskab og vinduer 1.500 kr.
  • Tage 5 loftlamper ned ifbm flytning 560 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • LE fejl på vaskemaskine 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.146 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vaskemaskine HJÆLP!!
  • #1   13. feb 2009 Har du haft taget strømmen fra den? Ellers prøv det et par timer.

• #2   13. feb 2009 Har haft taget strømmen fra den halve time det tog at sætte kileremmen på.. Det hjalp ikke..

• #3   13. feb 2009 Hvis den har en mekanisk programvælger, så vil jeg ikke tro at den har nogen "hukommelse".
    Derfor er der nok noget andet galt. Er kileremmen strammet ordentligt op? Og heller ikke ikke for meget, så den ikke kan trække den rundt.
    Måske er der et leje der ødelagt.

• #4   13. feb 2009 Har tjekket for slør i lejerne og kileremmen er som den skal være..
    Det er heller ikke det som er problemet... Problemet er at maskinen pludselig ikke kan finde ud af at dreje tromlen langsom rundt som den skal.... Den giver fuld gas i ét huk og slukker med det samme igen...

Jeg har tjekket om nogle ledninger er revet over eller andre ting har taget skade af et muligt slag fra kileremmen. Men der er ikke så meget som et mærke eller rids at se nogle steder...

• #5   13. feb 2009 hmmm.... så ved jeg ikke lige hvad der kunne være galt

• #6   13. feb 2009 Der er kun en ting at gøre..! Fyld en sæk med snavsetøj, og tag hjem og besøg de gamle.! smiley

• #7   13. feb 2009 Måske er det stelforbindelsen til din powercommander, der er hoppet af.

• #8   13. feb 2009 Jeg har en i reservedele du kan købe billigt smiley Tror måske din programvælger er def.

• #9   13. feb 2009 Når sådan noget sker, plejer montøren at sætte et nyt programur i. Maskinen giver sig jo til at gøre noget forkert.

• #10   13. feb 2009 Knud >> Ved du hvad sådan noget plejer at koste ?

• #11   13. feb 2009 Montør+programur=dyrt
    Du kan evt selv prøve at afmontere ledninger til varmelegemet, for at lokalisere om det skulle være fejlen.
    Varmelegemer har det med at kalke til og lave afladning/kortslutning.

• #12   13. feb 2009 Prøv lige at tjekke om magnetføleren/omdrejningstælleren på motoren er løs eller knækket... Det er en typisk fejl på de maskiner. Af med det lille "skjold" modsat remhjulet og se om den lille runde satan sidder fast på akslen(er skruet i med gevind)... Det forklarer også hvorfor remmen er røget af, nemlig fordi den har prøvet at køre centrifugeringshastighed med vand i maskinen..... Tjek lige det ihvertfald

• #13   13. feb 2009 Hvis du finder fejlen kan jeg anbefale ham her http://www.hvidevaredele.dk/shop/frontpage.html
    Jeg har handlet der et par gange,og har også fået telefonisk hjælp.
    Har ikke en ide om hvad det kan være,men Keyser Nielze lyder som om han har tjek på det. smiley

• #14   13. feb 2009 Boxe:

For mit vedkommende betyder sådan noget en montørtime, noget kørsel, en "dims" og noget moms. Det betyder sjældent under 2000 dask.

Hvis maskinen er bare 4 år gammel, bliver den skiftet!

• #15   13. feb 2009 hej fuck en masse "kloge" råd du har fået jeg rep på hvidevare til dagligt så her får du lige det rigtige råd. i enden af din motor sidder der en magnet på akslen og en spole der uden om. magnet er sikkeret knækket el også er spolen faldet af det sker. magneten og spolen bruges til at styrre omdr på din motor og hvis elektronikken ikke får de impulser så slår den motoren fra som du selv siger efter kort tid håber du får det til at virke ellers smid mig en pm

• #16   14. feb 2009 Motoren minder meget om en generator på en bil, af udseende... SKal jeg bare afmonterer den? Og for at komme ind til spolen og magneten, skal jeg så lukke motoren op ?

• #18   14. feb 2009 Jeg har haft motoren afmonteret.,. På siden af aksen (den ende som stikker ud bagpå) sidder der 2 magneter som går ind og rammer aksen som har nogle kobber (?) riller... Dem har jeg haft skruet af og de fejler intet. Bagerst på spidsen af aksen, sidder der en sort magnet / plastik ting rundt om med 2 ledninger ud fra. Går ud fra det er rpm sensoren.. Den har jeg også haft afmonteret og inspiceret for fejl men ingen af tingene ser ud til at have den mindste skade. Jeg har også haft et voltmeter på alle ledninger og der går fint strøm igennem alt. Det hele ser nyt ud.. Heller ingen støv eller noget...
    Har lige prøvet at monteret hele skidtet igen, og maskinen gør stadig det samme.

Nogle nye foreslag?? smiley

• #19   14. feb 2009 den føler bagerst på motoren. Har du prøvet at måle om der kommer nogle inpulser ud fra den når du køre mortoren rundet med håndkræft?

• #20   15. feb 2009 Det gør der.

Kommentér på:
Vaskemaskine HJÆLP!!

Annonce