916 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

16 år og interassen :S 16 år og interassen :S

Jeg er 16 og har kørt noget crosser og knallert stort set hele mit liv...
jeg kun lige er blevet 16 men syntes at jeg skal have en motorcykel jeg kan gå og pudse på indtil jeg bliver 18
Og har valgt at det nok kommer til at koste mig mine knallerter...

Men
Jeg har brug for at vide hvad der er en god ide at starte ud med..
Om reservedele kan købe's
Og rust er til at holde nede..
Og self at den skal kunne køres på et lille motorcykelkørekort...

Har tænk på en Suzuki GS 550
For den skulle stadig have nogle kræfter selvom den drosles ned...

Nogle Gode/Dårlige ting ved den?

Håber på nogle folk der vil hjælpe..
Tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  16 år og interassen :S
  • #1   30. mar 2009 Ville nu bare køre mine 2 knallert år ud, for du ender med at kører på den mc.

• #3   30. mar 2009 Som Rune siger, Mange, der har gjort som du foreslår, har endt med at køre uden kort, og lege nogle helvedes karle.

Det sagt, gs500e, er en særdeles god begyndercykel, billig, og der er solgt så mange af ddem, at der er et stort marked, også med dele.

de er meget stabile, men naturligvis lidt kedelig... MEN det er fint de første år!!!
    Så sælges den evt. igen, og man finder noget man heller vil have ELLER man finder ud af at uden begrænsning, er den faktisk slet ikke dårlig!!

• #5   30. mar 2009 Ville også beholde dem du hár nu. Vent med at købe i de to år. for til den tid er der kommet en anden mc du hellerer vil have.

• #6   30. mar 2009 Bare rolig...
    Den kommer til at holde på min efterskole...
    Så den kommer ikk ud og rulle før jeg er færdig der...
    Og det er om 2 år...

• #7   30. mar 2009 Oskar jeg vil sige det sådan jeg ville ikke selv kunne holde nallerne væk smiley
    Der ud over mc-nøglen der finder du dine reservedele.
    Det er et kæmpe katalog som kan fås hos næsten alle forhandlere.

• #8   30. mar 2009 Hvis du venter med at købe den til du må køre den - så er den to år ældre og derfor to år billigere. Det er sikkert sjovt at have den stående (de første to uger) men i forhold til at vente så kommer det til at koste dig de penge som cyklen falder i værdi over de to år. -Det betyder at hvis du venter med at købe cyklen til du må køre på den så kan du sandsynlgvis få en federe cykel for de samme penge.

• #9   30. mar 2009 Tja, I har sku nok ret alligevel...
    Tak...

• #10   30. mar 2009 Skal også tænke på at du vil miste penge på ingen ting.. hvis du køber en tilsvarende cykel som du kikker på nu om 2år, vil den være det billigere, du vil sikkert kunne få en meget federe cykel til samme pris..
    og som de andre siger, så vil du aldrig kunne undgå at køre på den..

• #11   30. mar 2009 Enig med de andre.

Men Oskar du skal vide - at selv for os "gamle", så er tiden fra november til marts de længste måneder overhovedet.

De fleste af os får tiden til at gå med at skrue hen over vinteren, men det er altså også kun få måneder. Jeg kan fortælle dig, at selvom jeg er dobbelt så gammel som dig, så kunne jeg under ingen omstændigheder leve med, at skulle gå rundt om min mc i 2 år, og vide, at det vildeste jeg kunne foretage mig, var at pudse tanken for 120. gang smiley

Hold dig informeret om markedet de næste jpar år, og slå så til i efteråret, inden den første sæson, hvor du må køre. Spar pengene sammen indtil da, så har du vinteren til at klargøre din nye mc.

• #12   30. mar 2009 Ved godt hvor spændt du er men synes at du skal køre dine knallert år ud endnu. Dette gjorde jeg fik så endelig mit kørekort og min motorcykel en suzuki gn 250 kan ses i min profil.

Hellere nyde de 2 knallert år endnu og så se omkring hvad der er i motorcykel markedet at købe som brugt maskine.

• #13   30. mar 2009 Enig med de andre, men derfor kan jeg godt svare på spørgsmålet. Er bare i tvivl om du mener gs 550 (gammel 4 cylindret model) eller gs500 (nyere 2 cylindret model)?

• #14   30. mar 2009 Jeg kan kun give de andre ret, du vil ikke kunne lade den stå!... Nu ved jeg ikke om reglerne er lavet om, men da jeg i sin tid tog kort til bil måtte man starte 3-4 måneder før man blev 18, så man i princippet kunne have kortet på sin fødselsdag. Det samme var gældende for mc.

Så hvis den regel stadig gælder idag, er der jo lidt kortere tid til du kan starte på kortet! smiley

• #15   30. mar 2009 # Lasse | Rødovre #

den regl med 3 måneders start gælder stadig i dag både for bil og mc

• #16   30. mar 2009 Købte også en RD 350 da jeg var 17 i den naive tro om at den først skulle ud og køre når jeg fik kortet LOL første gang min 4 gear yamaha ikke kune starte tog jeg MC'en og knallerten blev ikke brugt derefter...

Så ja det er gode råd de andre kommer med :o))

• #17   30. mar 2009 Oskar, hvis du har mulighed for det, så køb dig en supermoto, og kom igang med at køre lidt af det? det kan du fint kører selvom du kun er 16, og når du så bliver 18 så kan du jo overveje om du vil købe dig en sm med plader, eller om du skal have en "rigtig" mc smiley

• #18   30. mar 2009 en anden ting er jo, køb et gammelt vrag, og find et forsikringsselskab der vil tegne en ansvarsforsikring til dig, på den måde ville du kunne tjene ancinitet op, så vil du have 2 års ancinitet til gode når du bliver 18, så kan man få LIDT flere fede cykler

køb evt en gammal jawa eller MZ

• #19   30. mar 2009 søren

interassen skrev han, men alligevel lidt street cred herfra

• #20   30. mar 2009 Et forsikringsselskab der vil tegne en mc-forsikring til en 16 årig??? - det får han svært ved at finde...

• #21   30. mar 2009 men det KAN lade sig gøre

• #22   30. mar 2009 hver ting til sin tid er min mening, du når det jo nok, tænk sig at køre 4 år med 34 hk....... surt, behold din knallert lidt endnu

Kommentér på:
16 år og interassen :S

Annonce