479 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Digital kamera? Digital kamera?

Jeg er lidt på udkig efter et digital kamera...

Det skal ikke være et dyrt kamera, maks. 2000, helst 1500..

Det skal være holdbart, så det ikke gå i stykker ved at man sætter en taske på det, eller hvis man nu vælter på snowboard, at det så ikke går i skykker..

Så skal det kunne tage gode billeder at ting i fart, f.eks. en på motorcykel eller snowboard, eller skiløbere der vælter.. smiley

På forhånd tak..

Jonas..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning i parcelhushave og bortkørsel i 8270 Højbjerg 1.200 kr.
  • Hækkeklip 1.300 kr.
  • Handymand 790 kr.
  • Nedtagning af markise på altanen 1.100 kr.
  • Udskiftning af vandhane i køkkenet 800 kr.
  • Tage to lamper ned 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Digital kamera?
  • #2   24. jan 2006 Går ud fra du vil have et kompakt camera, som du kan slæbe med i inderlommen?

Har selv et Canon Ixus 400, som er en lidt ældre model. Og hvis jeg var dig ville jeg gå efter noget i den stil. Altså et "mærke" camera. Havde selv et føtex camera til at starte med, det kunne hverken fokusere osv.

Her er en side hvor du kan taste din maxpris ind, og så finder den en del test af forskellige cameraer i den prisklasse:

http://www.jakobdam.dk/index.php?side=202&v=10

• #3   24. jan 2006 Har også selv kigget på det her (link fjernet)

men hvad er det man skal kigge efter? når man kigger efter et kamera der skal kunne tage billeder af ting i fart..?

• #4   24. jan 2006 Det dur ikke at stå og fedte med et kompakt kamera, med en langsom autofocus, når der kommer en mc eller andet susende forbi. Jeg er ikke ekspert, men jeg har da set en del forskelligt og mangler endnu at se et kompakt kamera, med en bare tilnærmelsesvis hurtig autofocus.

Skal det være billeder af ting i bevægelse, skal du finde et med en lyn-hurtig autofocus, af de billige findes svjv kun konica/minoltas Z-serie, men de er nok lidt store at have med på farten.

Alternativ skal du have fat i noget digital spejlrefleks, men så taler vi helt andre priser (f.eks. Nikon D70S, Canon EOS 350 N eller endnu dyrere modeller)

• #5   24. jan 2006 Ville nok overvej dette, skulle eftersigende have ok hurtig autofokus i normal belysning. Men selvfølgelig kan det ikke sammenlignes med et spejlrefleks camera til 8k

(link fjernet)

• #6   24. jan 2006 Hvor ser du at det har hurtig autofokus?

• #7   24. jan 2006 DIGIC II og iSAPS
    Med DIGIC II er det som at have en meget stærk hjerne i kameraet. Den forbinder alle kameraets funktioner og bearbejder informationerne ultrahurtigt, hvilket giver hurtig respons og lavt strømforbrug. iSAPS er en integreret assistent, som analyserer motivet og optimerer kameraets indstillinger, allerede inden billedet tages.

Plus det der står om forgængeren på jakobdams side

• #8   24. jan 2006 Hvad angår holdbarhed, så vil jeg råde dig fra at købe et Ixus 700! LCD-skærmen går meget let i stykker... ;-)Tabte det måske 50-60 cm - mens det lå i tasken - ned på nogle fliser i Florida i forrige uge og det koster så 2000 bananer at få repareret! smiley

• #9   24. jan 2006 Husk at der er forskel på opstartstid for kameraet og den tid det tager at fokusere på et objekt. Et kamera kan være hurtigt på flere måder - eller det kan sagtens starte hurtigt op og så alligevel fokusere som en gammel halvblind skildpadde!

Det er selvfølgelig meget rart at kameraet er hurtigt til at starte op osv, men hvis det alligevel er 7 sekunder om at fokusere som det *biip* kamera min faster har, så er fuglen fløjet... (-og gæsterne gået igen)

Kommentér på:
Digital kamera?

Annonce