479 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Digital kamera? Digital kamera?
Jeg er lidt på udkig efter et digital kamera...
Det skal ikke være et dyrt kamera, maks. 2000, helst 1500..
Det skal være holdbart, så det ikke gå i stykker ved at man sætter en taske på det, eller hvis man nu vælter på snowboard, at det så ikke går i skykker..
Så skal det kunne tage gode billeder at ting i fart, f.eks. en på motorcykel eller snowboard, eller skiløbere der vælter..
På forhånd tak..
Jonas..
0 synes godt om
sep 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 110
Har selv et Canon Ixus 400, som er en lidt ældre model. Og hvis jeg var dig ville jeg gå efter noget i den stil. Altså et "mærke" camera. Havde selv et føtex camera til at starte med, det kunne hverken fokusere osv.
Her er en side hvor du kan taste din maxpris ind, og så finder den en del test af forskellige cameraer i den prisklasse:
http://www.jakobdam.dk/index.php?side=202&v=10
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 82 Svar: 218
men hvad er det man skal kigge efter? når man kigger efter et kamera der skal kunne tage billeder af ting i fart..?
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Skal det være billeder af ting i bevægelse, skal du finde et med en lyn-hurtig autofocus, af de billige findes svjv kun konica/minoltas Z-serie, men de er nok lidt store at have med på farten.
Alternativ skal du have fat i noget digital spejlrefleks, men så taler vi helt andre priser (f.eks. Nikon D70S, Canon EOS 350 N eller endnu dyrere modeller)
sep 2005
(link fjernet)
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 82 Svar: 218
sep 2005
Med DIGIC II er det som at have en meget stærk hjerne i kameraet. Den forbinder alle kameraets funktioner og bearbejder informationerne ultrahurtigt, hvilket giver hurtig respons og lavt strømforbrug. iSAPS er en integreret assistent, som analyserer motivet og optimerer kameraets indstillinger, allerede inden billedet tages.
Plus det der står om forgængeren på jakobdams side
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 101
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Det er selvfølgelig meget rart at kameraet er hurtigt til at starte op osv, men hvis det alligevel er 7 sekunder om at fokusere som det *biip* kamera min faster har, så er fuglen fløjet... (-og gæsterne gået igen)
Digital kamera?