2.718 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Gulvvarme slanger.. Gulvvarme slanger..

Hvor tæt skal de ligge og hvor store skal de være? Jeg synes jeg har hørt lidt forskelligt nu og vil lige høre hvad der er bedst og mest økonomisk..
Er det store rør langt fra hinanden eller små rør tæt på hinanden?
Der kommer ca 10-11cm beton på, og det er i et værelse og et badeværelse..
Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gulvvarme slanger..
  • #1   7. apr 2009 tjaa ikke for jeg er vvsmand (er elektriker) men de plejer da at ligge dem med enden 20 eller 30cm mellemrum...

da de jo binder dem til rivenettet og der er 10 cm imllem hver rubrik

• #2   7. apr 2009 de skal være 20 eller 22 mm er på tilbud i jem og fix i denne uge, der skal være 25 cm imellem rørene. pas på ikke at bukke dem mere de kan knække. hvis det er store skal du køre fremløb og retur mellem hinanden så du ikke får en side der er varmere end den anden,

• #3   7. apr 2009 Hehe, nej det er jeg heller ikke.. Men der må da være en som er ekspert på det område..
    Der er 15cm mellem net det jeg har fået..

• #4   7. apr 2009 "store skal " store RUM skulle der stå

• #5   7. apr 2009 Ok det lyder godt. Det største rum er ca 15 m2, så det skulle vel ikke være nødvendigt?

• #6   7. apr 2009 Det mest normale er ca 20mm pex, selvfølgelig alt efter om der er plads til det eller ej... Altså om det er et lille badeværelse eller lign, for så kan man godt være tvunget til at gå længere ned... der bruges ca 3.5m pr. m3.. Det burde gerne passe med at der er en tråd imellem... Altså køre op af den ene sprænge en over og så ned af den anden... Og pas på at du ik´ kommer til at lave et knæk på slangen når du sku´ bukke den... Og så er der vist også en tommelfingerregel om ik´ at køre mere end 120m i en kreds... Husk også at hæve rionettet en 3-4cm...

• #7   7. apr 2009 Og husk ik´ at køre slangerne der hvor der måske senere ska´ bores noget i gulvet, såsom evt toilet... Og heller ik´ helt op af en evt vandlås, da den så vil kunne tørre ud og derved komme til at lugte...

• #8   7. apr 2009 nu er jeg ikke handyman men der er da nogle gåde råd i denne tråd som jeg bestemt IKKE ville have tænkt på.....synd jeg har glemt denne tråd når jeg engang skal ligge gulvvarme ;o)

Kommentér på:
Gulvvarme slanger..

Annonce