{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
350 visninger | Oprettet:

Netværksdisk - trådløs forbindelse? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Lige et lille kort spørgsmål til de edb-tekniske...

Jeg har en netværksdisk, som jeg skal have flyttet til et andet rum uden kablet netværk.

Jeg har også en trådløs D-link router som kører N-draft, og så tænkte jeg at jeg ville udnytte den trådløse forbindelse, til at slutte NAS-disken til, den vej.

Men hvad er bedst til dette... Endnu en trådløs router som bliver konfigureret inde ved computeren, og derefter sat ved siden af NAS'en og så bridge de to routere - eller er der en anden smart løsning på dette???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Netværksdisk - trådløs forbindelse?
  • #1   15. apr 2009 Kort sagt træk et kabel, du vil opleve meget langsomme overførelser ved at gøre det på den måde, kabel til netdisk er neste holdbare løsning, clienterne kan fint conncete via trådløs forbindelse, men disken har det altså bedst af at have et kabel i:)

• #2   15. apr 2009 Træk et kabel...
    Selvom du kører N-draft, så vil du ikke få nær så stabil og hurtig overførsel som ved kabling.

• #3   15. apr 2009 Som de andre siger så er trådløst for sløvt mht. dataoverførsel.

• #4   15. apr 2009 hej,

har en trådløs disk hjemme (med indbygget router). Som de andre siger er det langsomt så ved større backup eller hentning/lagring af større filer som video bruger jeg også kabel... i dagligdagen er det dog genialt til at hente/gemme filer lokalt/fjernt...

Jeg vil tro at du kan nøjes med at købe et acces point for at få det til at virke...

/Anna

• #5   15. apr 2009 Jeg ville gerne have trukket et kabel, men det er bare noget rigtigt l... imellem de to rum...

Desuden ville jeg nok ironisk kunne opnå en større hastighed ved N-draft (108 mbit), end mit 100 mbit netværk (selvom det er en af de hurtigste trådløse routere på markedet, indeholder den kun 100 mbit switch-porte, i stedet for gigabitporte). Så min router er faktisk flaskehalsen i mit system, da også netværksdisken har gigabit-port... smiley

• #6   15. apr 2009 Skal lige siges at de to trådløse enheder skal placeres kun 10 meter fra hinanden, med 2 vægge imellem (i ca. 45 graders vinkel pr. væg). Når jeg prøver med den bærbare, får jeg fuld signalstyrke (100 %) der hvor jeg havde tænkt mig at stille NAS'en. Så jeg vil ikke tabe noget, på signalstyrken...

• #7   15. apr 2009 Jeg mener du får problemer når du bruger 2 trådløse forbindelser på samme router. Så skal de nemlig deles om de 108 mbit. Dvs. 54 mbit til hver (bærbar og netværksdisk).

Er det en Synology du har købt?

• #8   15. apr 2009 Ja den lovede hastighed på det trådløse er en ting, noget andet er hvad den i virkeligheden er, fint ord wireless encapsulation, altså sagt på lidt oversat indpakningen af protokol lagene, gør at hastigheden er væsentlig lavere end hvad der bliver "lovet" så lige meget hvad vil kabel være hurtigere og frem for alt stabilt smiley

• #9   15. apr 2009 -> Jan

Nej, det er en Netgear ReadyNAS.

Jeg overvejede kraftigt Synology'en, men valgte ReadyNAS'en, på grund af dens opgraderingsmuligheder (mere ram - hotswap af diske - raid x - ingen begrænsning på harddiskstørrelse osv.). Den er ellers noget dyrere, men jeg var rigtigt heldig og få en på tilbud, så den faktisk endte med at være billigere end Synology'en (ReadyNAS'en kommer med 1 harddisk monteret - så sammenlagt var den billigere end en Synology med samme specifikationer).

Og selvom det ikke umiddelbart virker sådan på Netgear's hjemmeside, så kan den nøjagtigt det samme som Synology'en (deling af fotos - indbygget webserver osv.) - så jeg er egentligt rigtigt godt tilfreds med den... Umiddelbart bruger jeg den som ren filserver med Raid, og jeg gemmer vores billeder, film og musik på den som backup - virker fint. smiley

• #10   15. apr 2009 øh... når jeg skriver "mere ram", mener jeg at Ram'en kan opgraderes i ReadyNAS'en...

• #11   15. apr 2009 Ok. Så håber jeg den er bedre end lillebroren SC-101. Det er det værste it-fejlkøb jeg har lavet.
    Er superglad for Synology'en da den understøtter mere eller mindre alt! Printer, ftp, hjemmesider (flere domæner på samme server), mailserver, usb-højttalere, eSATA, SqueezeBox, bittorrent/eMule/ftp/http transfers og der findes 3. parts programmer til den.

Men ReadyNAS'en ser nu ud til at være lidt mere professionel end "brødristeren" :o)

• #12   15. apr 2009 Jeg har ikke haft nogen problemer overhovedet med ReadyNAS'en, så Netgear må have gjort et eller andet godt, i forhold til den du har haft.

Jeg har godt set at Synology'en har et stort potientale med alle 3'de partsprogrammerne, men faktisk er der lige så meget til ReadyNAS'en. Og det bekymrede mig lidt at man ikke kunne opgradere Synology'en, ligesom med ReadyNAS'en, som kan opgraderes med standard-dele. Jeg ville gerne være i stand til at kunne bruge den en årrække fremover, og jeg brød mig ikke om at Synology spytter nye modeller ud ret tit, til erstatning af deres gamle modeller... tilgengæld tager jeg godt nok hatten af for deres softwarepolitik, som du selv kommer lidt ind på... Alle opgraderinger kan bruges af alle deres modeller - selv de helt gamle. Og det er virkeligt positive opgraderinger, med tilføjelse af nye funktioner osv.

Det sidste nye til ReadyNAS'en, er en fotodelings-opgradering, som minder meget om Synology's - blot kan man her også sende en email til brugerne direkte fra NAS'en, hvor man kan gøre opmærksom på de nye billeder. I emailen er inkluderet et direkte link, så de kan se billederne med det samme.

Det er da vildt, hvor meget man kan med NAS'er, efterhånden!!

Kommentér på:
Netværksdisk - trådløs forbindelse?

Annonce