1.607 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Kobling på min 626 Kobling på min 626

Hej

Jeg tror koblingen er ved at gå på min MazdMazda 626. Den har lugtet lidt i noget tid når vi har været ud og køre og nu er den så småt begyndt at "hoppe" når man kobler til og giver gas. Man skal ikke engang træde til på pedalen før den begynder at slippe trækket.
Har jeg ikke ret i min vurdering af problematikken.

Og 10.000kr. spørgsmålet. Hvad mon det kan komme til at koste? Det er en Mazda 626 fra 1995 (1.8 benzin) - den skal synes om 8 dage så jeg har lidt travlt smiley

Har læst lidt på nettet og prisen svinger meget - bor i Tylstrup og tror sgu ikke selv jeg skal til at pille ved det så skal nok have dyret på værksted.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kobling på min 626
  • #1   1. jun 2009 thansen tager lige under 1 tusse for ny kobling kan jeg se, så har du mulighed for lift eller grav, så er det ikke så svært at skifte kobling på en bil. Tager bare lidt tid:)

• #2   1. jun 2009 Hvis det er ikke så slemmere inde du har beskrevet der.
    så tror jeg ikke du behøver skynde dig pga af syn.

har ikke overlevet de dumper pga af en træt kobling.

• #3   1. jun 2009 Ang køb af ny kobling.
    jeg ville aldrig købe thansen kobling.
    køb dog noget ordenligt når du alligevel skal igang med det "store" arbejde i at skifte den.
    tror mig det er altså trist at skulle skifte kobling lige så tit som man skifter bremser.
    er selv på 3 kobling nu:-) men til gengæld så kan man også snart gøre det i en frokost pause:-)

• Lars G
    Lars G Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 117
    #4   1. jun 2009 Prøv at brænde din kobling af inden du køber nyt. Træk håndbremsen og giv noget gas. Fil så på koblingen indtil det begynder at lugte fælt. Jeg ved det er et trick man bruger på Peugeot 307 modellerne hvis den er begyndt at glide i koblingen. Kan ikke sige om det hjælper på din men da et forsøg værd

• #5   1. jun 2009 Tak skal i have. Jeg skal under ingen omstændigheder selv til at nørkle med det uden en fagmand ved min side. Kender et par stykker som måske kan hjælpe.

Håber ikke det bliver for dyrt - trist hvis hele SP-opsparingen skulle gå til en ny kobling hehe.

• #6   2. jun 2009 Fik lige den hvide pris fra naboen - 6300 - fast pris. Hvis han skulle lave det for mig (hvide penge).

Kommentér på:
Kobling på min 626

Annonce