1.030 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

HJÆLP til parabol HJÆLP til parabol

Heysa, jeg har købt et hus, der sad allerede en parabol på muren, som har 2 hoveder, de skule så gerne kunne modtage både fra canal digital, og viasat. MEN jeg kan kun ramme den ene, den anden bliver aldrig kraftig nok samtidig...

Hvad er nemmest, 2 sepperate, eller ny parabol, og 2 hoveder, og holder?? eller hvordan??

Jeg har aldrig tidligere rodet med den slags, så kender intet til det, men er ude efter en billig løsning, der virker..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP til parabol
  • #1   7. jun 2009 Kunne være det ene hovede der er defekt, prøv at byt rundt på dem...

• #2   7. jun 2009 er det det rette beslag de er monteret med ? (6 graders)
    hvis begge hoveder virker og de er stillet rigtig ind så skal det altså virke hvilken diseQ switch bruger du? kan også være det er den der er defekt

• #3   7. jun 2009 pære og bananer??

Jeg ANER ikke noget om det, MEN switchen blev skiftet af en antennemand, pga. for stor modstand. OG han skiftede det ene hoved.

Iflg. ham. var der små 70% signal på begge, og det sagde han var nok. MEN min modtager, vil have dem begge over 80% for at virke.

Jeg ANER ikke om det er et 6 graders beslag.,

Jeg har byttet rundt mellem hovederne!! smiley samme resultat!

• #4   7. jun 2009 er sikker på de står forkert og skal indstilles igen

• #5   7. jun 2009 Hej

Nu er det vel ikke fordi der er vokset træer/grene ind foran og forstyrrer signalet?

• #6   7. jun 2009 Nope, intet der vokser foan, MEN naboens hus er højere end mit, og ikke mere end en 4-5 meter væk...

Jeg har haft flyttet parabolen fra en holder, til en anden, der sad på facaden.. MÅSKE jeg skulle flytte den op i antennemasten i stedet (meget stabil mast) MEN når nu jeg kan modtage begge, hver for sig, skulle det så være grunden til at jeg ikke kan få justeret ind, så jeg har begge samtidig?

• #7   7. jun 2009 hvor stor er skærmen?? måske det ville være en ide at smide 2 skærme op med et hoved på hver... så SKAL det sQ virke

• #9   7. jun 2009 Skærmen er 60 cm. og antennemanden var en der var inde og lave noget på mit job, jeg pressede forbi!!

Da han var færdi, sagde hans udstyr signal nok på begge!! MEN min modtager var ikke tilfreds. han sagde, at det var min boks der kræver "for meget"(over 80% signal styrke). han sagde at normale modtagere, kun kræver i 60erne!! (jeg har den boks, der stod i huset, da jeg overtog det!

• #10   7. jun 2009 OG ja, jeg overvejer 2 paraboler, da det ser ud til at virke! MEN 1 er jo billigere, og mindre! smiley

• #11   7. jun 2009 Prøv at se på det kobler kabel du sætter i boksen. Mine forældre havde også problemer med modtagersignal. Det var pga. kablet. Der blev klippet lidt af koblertråden og så var signalet i top. Det var vidst noget med at det ledende materiale i ledningen ikke nåede langt nok ind i boksen.

• #12   7. jun 2009 Har skiftet stikkene til nye, og klippet 5 cm af kablet..

Ender med at jeg sætter 2 op, så er den vel heller ikke så følsom?

• Per L
    Per L Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #13   7. jun 2009 Hej.... Inden du farer ud og køber en parabol mere, skal du jo huske at det jo ikke er lig med mere signal for di der er en mere.. Det må helt givet have med indstillingen af den anden parabol at gøre.. Hvad for en modtager har du..???

• #14   7. jun 2009 Har en DREAM box.

Som jeg forstår det, skal jeg ind i find sattelit, og have opsat den til de 2 sattelitter jeg vil have, samt derefter bruge søgeprogrammet, til at finde signalet.

HVER gang den ene er over 80% er den anden på ca. 60%
    Vender jeg så rundt på lnb, og finder igen den ene, så søger jeg den anden, 30-50%

Jeg er forviret, og en ekstra, gør jo jeg kan indstille, dem sepperat! MEN det virker jo for andre, og burde så også virke for mig!!

Kommentér på:
HJÆLP til parabol

Annonce