729 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Vinterbil - Ældre Volvo :-) Vinterbil - Ældre Volvo :-)

Hej.

Jeg er blevet tilbudt en gammel volvo 740 2,3 GLE fra '84, som jeg vil bruge til at tøffe lidt rundt i her til vinter.

Den er rigtigt pæn og jeg kan få den billigt - så selvom den kører som en mursten med hul i tanken, så er udgangspunktet da godt nok.

Men jeg har nogle spørgsmål om sådan en gammel øse, så selvom det er om en bil, så håber at der er nogen som kan svare (jeg har nemlig ikke hentet den endnu)... smiley

Først og fremmest... er sådan en 2,3 GLE'er med indsprøjtning, og kan den køre på blyfri benzin. Det vil jo nedsætte driftomkostningerne noget... Nogen der ved, hvilken type motor der ligger i???

Jeg ser tit spørgsmålet vende, hvornår man er en rigtig motorcyklist - lige nu føler jeg mig godt nok som en af slagsen, når jeg begynder at lede efter en gammel billig spand, som lige akkurat kan slæbe sig igennem vinteren og diverse regnvejrsperioder, så jeg kan spare min motorcykel for den værste regn og andre ting, den ikke kan li'... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinterbil - Ældre Volvo :-)
  • #1   17. jun 2009 Det er da ikke noget i vejen for at have bil også ..

Men det er nok ikke den billigeste model at køre i .. men du er jo i tør vejr .. og det er vel det der tæller

• #2   17. jun 2009 Tror sagtens du kan køre på blyfri... det gør min gamle Opel fra 67'.. og den slår aldrig en forkert ski'.

• #3   17. jun 2009 tror faktisk, alle alm, biler kan køre på blyfri, mvh hc

• #4   17. jun 2009 Det er en 2,3 liter benzin moter-og den kan sagtens køre på 92 blyfri.. Har selv har sådant en motor i en volvo 240 GL...

Hmm når der er sprøjt på, så kan du jo altid få lavet en chip til den, det gir rimeligt meget på sådant en

• #5   17. jun 2009 Som brødrene Bisp ville sige ; Voldsom VOLVO..........eller noget.............
    Fra dengang de kunne lave biler......

• #6   17. jun 2009 Martin M:
    Chip på en suge volvo giver cirka ingenting, en 2,3 turbo kan få omkring 190hk, max!
    og køb du bare en volvo som vintervogn, kører selv 740, fantastisk vogntøj:-)
    Og smid bare 92 blyfri på den, den begynder nok bare at tændingsbanke en anelse, men så smider du bare tændrør et nummer koldere på, så Volvoer(ruller) du bare derudaf:-)

• #7   17. jun 2009 hej eddi det er sku en stabil vogn du køber og nej det er ikke med insprøjtning men dobbelt kaburator og ca.2 tommer benzin slanger....ss
    men du kommer sikkert igennem vinteren helt sikkert.
    bare husk at tænde dyret i god tid den tar sin tid om at varme op

Kommentér på:
Vinterbil - Ældre Volvo :-)

Annonce