Vinterbil - Ældre Volvo :-) Vinterbil - Ældre Volvo :-)
Hej.
Jeg er blevet tilbudt en gammel volvo 740 2,3 GLE fra '84, som jeg vil bruge til at tøffe lidt rundt i her til vinter.
Den er rigtigt pæn og jeg kan få den billigt - så selvom den kører som en mursten med hul i tanken, så er udgangspunktet da godt nok.
Men jeg har nogle spørgsmål om sådan en gammel øse, så selvom det er om en bil, så håber at der er nogen som kan svare (jeg har nemlig ikke hentet den endnu)...
Først og fremmest... er sådan en 2,3 GLE'er med indsprøjtning, og kan den køre på blyfri benzin. Det vil jo nedsætte driftomkostningerne noget... Nogen der ved, hvilken type motor der ligger i???
Jeg ser tit spørgsmålet vende, hvornår man er en rigtig motorcyklist - lige nu føler jeg mig godt nok som en af slagsen, når jeg begynder at lede efter en gammel billig spand, som lige akkurat kan slæbe sig igennem vinteren og diverse regnvejrsperioder, så jeg kan spare min motorcykel for den værste regn og andre ting, den ikke kan li'...
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
Men det er nok ikke den billigeste model at køre i .. men du er jo i tør vejr .. og det er vel det der tæller
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 623
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 77 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 2.279
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 413
Hmm når der er sprøjt på, så kan du jo altid få lavet en chip til den, det gir rimeligt meget på sådant en
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 238 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Fra dengang de kunne lave biler......
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 46 MC-er: 10 Emner: 24 Svar: 199
Chip på en suge volvo giver cirka ingenting, en 2,3 turbo kan få omkring 190hk, max!
og køb du bare en volvo som vintervogn, kører selv 740, fantastisk vogntøj:-)
Og smid bare 92 blyfri på den, den begynder nok bare at tændingsbanke en anelse, men så smider du bare tændrør et nummer koldere på, så Volvoer(ruller) du bare derudaf:-)
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 51 MC-er: 1 Emner: 87 Svar: 505
men du kommer sikkert igennem vinteren helt sikkert.
bare husk at tænde dyret i god tid den tar sin tid om at varme op
Vinterbil - Ældre Volvo :-)