{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Sponsorat konsulent {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen!

Til at starte med vil jeg lige sige at vi er et af denmarks førrende racing teams, nu ved jeg godt man skal passe på med at sætte sig selv på en pedistal, men 2 af vores kørere er en del af Danmarks Motor Union's elite satsning og har fleredobbelte danmarksmestre, svenske og nordiske mestre med.
Vores problem er på trods af pletfrit sponsormatriale, har vi desværre ikke været i stnad til at finde nogle sponsorater gjort at vi kunne overleve. Dette har betydet at vi i år har været nødt til at holde pause, selvfølgelig også grundet den finantielle krise. Vi er i fuld gang med at lave nyt matriale til år 2010 i håb om at kunne komme ud og køre igen.

Mit spørgsmål er nu: findes der ikke firmaer, konsulenter eller personer der har specieliceret sig i sponsor søgning? F.eks. firmaer der arbejder på provition, så de får 10-15% af alle sponsorater de hiver i land?

Vil mene at vi har et vandtæt produkt der burde være til at sælge, men der er desværre ingen i teamet der specielt gode til at tage kontakt til firmaer og tale godt for deres syge moster.

Venlig Hilsen
Søren Jakobsen, Team-RR


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sponsorat konsulent
  • #1   26. jun 2009 evt. nogle herinde fra der kunne tænke sig at blive en del af teamet til sponsorat søgning.
    Alt sponsor materiale er lavet, det eneste krav er at man har munden med sig og har tid og lyst til at finde sponsorer, og tilgengæld får provition af arbejdet.


  • #2   26. jun 2009 Har I /du overvejet at oprette en profil på:

    http://www.amino.dk/forums/

    Her er da lidt om sponsor søgning og andet interessant:
    http://www.amino.dk/search/SearchResults.aspx?q=sponsor&o=Relevance

    Man behver ikke at være selvstændig eller iværksætter for at lave en profil derinde - jeg bruger den selv i forbindelse med Innovation/opfindelser smiley

    Hils Kirsten smiley
    Mvh Helle


  • #3   26. jun 2009 tak for svarret, det vil jeg de helt sikkert lige kigge lidt nærmere på...

  • #4   27. jun 2009 Velbekom smiley

  • #5   27. jun 2009 Hej Søren

    Jeg kender ikke meget til opbygning omkring et racingteam; men du skriver; I har et par unge gutter, der er en del af elitesatsningen i Danmarks Motor Union.
    Som racing team i Unionen bør I kunne søge råd og vejledning. Mange Idrætsforbund og lign. har "klubservicechefer", der står til rådighed for medlemsklubber.

    Jeg selv har været ansvarlig for rimelig store events som blandt andet "I Nattens løb" ultimo 90'erne.

    Senere ledende kraft i elitesatning/konkurrenceafdeling i en stor idrætsklub i hovedstadsområdet.

    To meget forskellige ting men kendetegnende for begge opgaver var, der skulle skaffes penge/sponsorater.

    Der skal for sponsor være mening med et sponsorat samt benefit ved at indgå et samarbejde med Jer (tilbagebetaling af investeret kapital). Det kunne eksempelvis være; I kunne være medvirkende til at gøre et produkt kendt.

    Lad mig give et eksempel på brands og et par produkter, hvor vi var med til at løfte kendskabet enormt. (vi var ikke alene - men vi var med)
    Matas - sportscare - muskelvarmer med kampfer
    Sanex - shampoo/shower gel til idrætsudøvere med hyppig kontakt med klorvand
    Kildevandsfirma
    Bankvirksomhed

    Til gengæld fik vi varer, præmier og økonomisk indsprøjtning m.m.

    Det kræver en masse arbejde, forgæves telefonopkald, møder uden resultat; men fra tid til anden rammer du bare plet.

    Du skriver; I ikke selv er de store sælgere, så det kunne måske være en ide at høre uforpligtende hos en sponsorpartner, der har kompetence på området.

    Der findes flere på markedet - prøv at kontakte en af dem, for eksempel http://www.sponsorpeople.com og fortæl om jeres situation. Måske de kunne hjælpe Jer på vej.

    Jeg er bekendt med, finanskrisen ikke hjælper Jer bedre på vej; men jeg ønsker dig/Jer held og lykke.

    De bedste hilsner, Per


  • #6   27. jun 2009 Hej Per!

    Det var ellers en ordentlig omgang smiley
    Vi har prøvet at få noget op og stå gennem DMU, men der er desværre ikke meget at hente... hverken financielt eller rådgivning.

    Vores 2 største problemer er at motorsport, og specielt vores sportsgren (Road racing), ikke er særlig kendt eller populær i danmark og derfor ikke får noget mediedækning der er værd at tale om.
    Derudover ligger størstedelen, for ikke at sige alle, vores løb udenfor danmark, hvilket er nødvendigt for at komme videre i sporten, og fordi banerne og til dels konkurrencen i danmark ikke er tilstrækkelig.

    Samtlige af vores forhenværrende sponsorater har været i form af produkter og meget små beløb som som regel kun er 'good will'.

    Men stor tak for den store hjælp!


Kommentér på:
Sponsorat konsulent

Annonce