6.013 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Jan N
Jan N
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 81 Svar: 482

Billeje tyskland kørsel i dk? Billeje tyskland kørsel i dk?

Var vist lige ved at dumme mig her. Stod og skulle til at leje en bil i flensborg for at køre dk rundt men det mås man ikke fik jeg lige at vide af den gamle, passer det?
Står de og checker ved grænsen om man er dansker i tysk udlejningsbil?
Og gad vide hva straffen ville være..
Er ikke blevet oplyst om det de steder hvor jeg har checket priser på bilerne (har dog heller ikke spurgt)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation vaskemaskine 500 kr.
  • Reperation af vaskemaskine 1.136 kr.
  • græsslåmaskine 600 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.000 kr.
  • Stoppe timerfunktion i stikkontakt 500 kr.
  • Bygge et paxskab med to låger, hænge monteret lys og reol på væg 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billeje tyskland kørsel i dk?
  • #1   29. jun 2009 Du må ikke som dansk statsborger køre i en udenlandsk registreret bil, med mindre du har en meget god grund til det....

Men problemet er først, hvis du bliver stoppet... Tvivler på, de står ved grænsen og kontrollerer... Men hvis de gør, vil de nok hurtigt opdage det.

• #3   29. jun 2009 Et link til at underbygge teorien: http://www.udvandrerne.dk/JLKM/Udvandre.nsf/Uniq/210911Reference

• #4   29. jun 2009 Jesper: Det er lige meget om det er en udlejet bil eller ej... Er den på udenlandske plader, er det forbudt... Ellers kunne man jo bare lease en bil fra udlandet, og køre rundt i den i danmark, og slippe for afgift på den måde...

Bekendtgørelse om benyttelse af udenlandske køretøjer
    i Danmark: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22318

• #5   29. jun 2009 Klikbart link: http://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22318

• #6   29. jun 2009 Stk. 3. Hvis en person med bopæl her i landet ønsker at benytte et motorkøretøj, der for en tidsbegrænset periode er leaset hos en virksomhed eller fast driftssted i udlandet, til kørsel her i landet, skal motorkøretøjet registreres inden 14 dage, efter det er indført. Det er en forudsætning, at leasingen er i overensstemmelse med de krav, der stilles af de statslige told- og skattemyndigheder, for at de kan meddele tilladelse til, at der betales afgift af motorkøretøjet efter de særlige regler herom, jf. § 19, stk. 3.

Efter hvad jeg kan læse mig til skal jeg bare indregistre bilen inden for 14 dage ? (lejer den i 7 dage)

• #7   29. jun 2009 Jan N:

Det er ved LEASING ikke leje..

Du må IKKE køre en udenlandsk indregistreret bil i DK. Og ligenu kører skat en del razziaer. Så der er lige PT nul tolerance.

Så bliver du nappet, kommer du af med afgiften, og en bøde der svarer til afgiften vil også blive udskrevet.

• #8   30. jun 2009 bombe .
    Der kommer en hilsen som den Morten snakker om...

Sidste år fik jeg stildet en tysk til til rådighed af mit forsikringsselvskab og der blev der MEGET klart meddelt af jeg skulle give besked ved grænsen. Og kunne derefter køre fra grænsen til min bopæl inden for 24 timer.

• #9   30. jun 2009 Men du må køre transit, efter de regler CH M nævner. Altså du må leje en autocamper og køre gennem landet til et efterfølgende land! Dvs havnebyerne med afgang til udland eller öresundbron! Ikke noget med seværdighedsjagt på vejen gennem DK.

• #10   1. jul 2009 Lejede en bil hos Vinds auto på amager i stedet. Prismæssigt blev det nogenlunde det samme da vi jo også skal regne togbilletten med fra kbh til sønderborg og tilbage igen. Eneste forskel er at vi har 1500 km at kunne køre i stedet for fri km smiley men det går sgu nok

Kommentér på:
Billeje tyskland kørsel i dk?

Annonce