1.316 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Kreditkort med rabat? Kreditkort med rabat?

Jeg har indtil nu haft et mastercard via min fagforening med 4% rabat på brændstof hos Shell, og 1% på alle andre køb uanset hvor. Desværre stopper mastercard med dette kort nu, så jeg skal have fundet noget andet i samme stil.

Det er dog ikke lykkedes mig at finde et kreditkort hvor man får feks 1% rabat på alt man køber - nogen der ved om der er nogen der udbyder det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kreditkort med rabat?
  • #1   13. jul 2009 De kreditkort, som har rabatter, har som regel også høje renter... Og så er man jo lige vidt...

Dog har jeg hørt flere gode "historier" om forbrugsforeningen... http://www.forbrugsforeningen.dk/ det er ikke alle steder du kan benytte det, men det giver som regel mere end 1% rabat...

• #2   13. jul 2009 Hva er der galt med et dankort ??? det virker da helt fint...

• #4   13. jul 2009 Meningen er at få kredit indtil feks den 10. i næste måned, og så betale hele beløbet, uden at betale renter - så renteniveauet på kortet er ikke interessant.

Og på Dankort får man jo hverken kredit eller rabat...

Desværre har jeg ikke mulighed for at tilmelde mig forbrugsforeningen.

• #5   13. jul 2009 Du kan da handle dig til mere end 1% hvis du betaler kontant. Det andet giver sgu da ingen mening. Blot min erfaring.

• #6   13. jul 2009 Det er jo bare at flytte udgiften til næste måned... det giver da SLET ingen mening... køb det man har behov for når man har pengene... når du alligevel skal betale giver det jo det samme.. og 1 % i rabat er jo ingen penge.. eneste du for ud af det er uoverskulig økonomi...

• #7   13. jul 2009 Og så lad os sige du for 5% rabat så er det 50 kr ved 1000 kr i køb.. nogen skal jo betale den rabat og det bliver dig i form af et gebyr, rente eller en anden omkostning... når du kigger på helheden af det kan det ik svare sig.. det ligger helt fast... i sidste ende betaler DU mere på den måde...

• #8   13. jul 2009 Mr. White are right. Typisk koster et mastercard ca 450 kroner årligt. Så de første 45.000 kroners køb dækker udgiften hvis du får en %. Så der skal noget seriøs shopping til, jeg tror ikke engang min kone kan præsterer dette selv om hun gør et ihærdigt forsøg LOL....

• #9   13. jul 2009 Jeg betaler altid kontant! Og får tit rabat! Kan jeg få yderligere 1% på alt hvad jeg køber hvert år, inklusive benzin til bil og mc, så giver det også lidt. Mastercardet kostede mig 195 kr, og blev primært købt for at have et godt betalingsmiddel i udlandet. Og ved at flytte alle betalinger ca. 1 måned giver det ekstra renter på lønkontoen.

Jeg kan godt regne! Og har en ok økonomi, don't worry!

Men skriv endelig hvis du kan hjælpe mig med at finde et godt alternativ :o)

• #12   13. jul 2009 Hvis du er medlem af EKS.. metal kan du få et lo plus kort der er gode rabatter + et måneds kredit+ ingen kort afgift...

• #13   13. jul 2009 Undskyld mig, men hvor fanden har i mastercard henne siden i betaler for at have det?? Det typiske er da at kortet er gratis. Hvis vi taler om kreditkort der kan betale sig, så tag dog og få American Express Gold. Her ligger rejseforsikringer på, som er bedre end dem som man køber gennem forsikringsselskaber. Den dækker hele verden inkl. afbestilling. Derudover er der en masse andre forsikringer på. F.eks. en købsforsikring på 50k. Kortet koster 595 kr. om året.

• #14   13. jul 2009 Tak Christian S, det med FDM og kreditkort gennem arbejdsgiver skal jeg lige have undersøgt. Vi får en ny struktur for kreditkort i oktober, så måske det er smartest lige at vente...

Og tak til Christian H. Det guld kort vil jeg lige undersøge. Men hvor får man Mastercard gratis? Det er ikke lykkedes mig at finde et sted hvor det er muligt.

Hoverbauer, jeg er desværre ikke medlem af EKS, men tak alligevel.

Skal lige have checket det med XY, tak til Jan.

• #15   13. jul 2009 Mastercard kan du få gratis hos Danske Bank. Men på dette mastercard er der ingen forsikringer eller noget. Derfor vil jeg anbefale et standard American Express. Dette er også gratis, men der er bl.a. en bagageforsikring hvis man betaler rejsen med kortet.

Danske Bank er de eneste herhjemme der kan udstedet american express, som er verdens mest udbredte og respekterede kreditkort.

Du kan læse lidt om det her: (link fjernet)

American express Gold: (link fjernet)

Hver opmærksom på at du selvfølgelig skal kreditvurderes til begge kort.
    Det mest geniale er at du kan få samme pinkode på alle de kort du har hos DB. Det kan man vidst ikke andre steder.

• #17   14. jul 2009 Tak til Christian H og S for mere info. Er bare ikke sikker på at I kan få mig hevet over i DB ;o)

• #18   14. jul 2009 Jeg bruger selv MC - endda firmabetalt - men meget sjældent fordi der er økonomi i det - tværtimod. Anvendes det i udlandet, kommer opgørelserne oftest til at vise en svag overkurs, men det er smar, fordi det kan anvendes næsten overalt.

Jeg anvender det også ved nethandel - postordre, fordi det er kreditkort, hvor man i bund og grund kan afvise betaling - tænk på de krakkede rejseselskaber, hvor kontantbetalere og kontantkortbetalene(VISA-dankort og mig bekendt AMEX er begge cash-cards) mistede deres penge.

Endelig er Mastercard gode til at opnå kontantrabetter med!!!!

Ved købe af større ting - spørger jeg ofte den forretningsdrivende om jeg kan betale med MC, siger han ja, får han et forslag: Giv mig 3% kontantrabat i stedet. Den virker meget tit, idet de oftest betaler mellem 3 og 5 % begyrer til de internationale kreditter.

• #19   14. jul 2009 Knud: Det er jo afpresning smiley

Kommentér på:
Kreditkort med rabat?

Annonce