3.678 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Roskilde Racingcenter Roskilde Racingcenter
Jeg har brug for et par fif. Jeg skal ned og køre go-cart imorgen på Roskilde Racingcenter, iøvrig der Jan og Kevin Magnussen startede deres karriere. Jeg har været der én gang før, for et år siden. Nu vil jeg gerne gøre det bedre. Vi er et par kollegaer, som har en intern konkurrence, hvilket jeg jo gerne vil vinde. Derfor vil jeg hører om der er nogen der kender et par fif til denne bane, som jeg kan gøre brug af.
0 synes godt om
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
Den kører betydelig hurtigere end alle de andre.
Jeg har lige været der på polterabend og de ræs vi så, incl vores eget vandt vogn #12
Jeg blev nummer 2 og selvom jeg kørte bedre end #12 kunne den simpåelthen ikke indhentes.
Og sørg også for at holde speederen i bund i samtlige sving. Lad vognen tage farten af!
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 305
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
De har immervæk kørt den en hel del, så de kender den gode vej rundt. :o)
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 121
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.489
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 90
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 34
feb 2006
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 55
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.489
(link fjernet)
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 34
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Selvom udlejnings kart's har rigtige dårlige og meget hårde dæk, er langsomt kørende og har dårlig accelleration, er metoden særdeles anvendelig.
Ved udlejnings go-kart's gælder det om at holde farten i karten i kurverne - laver du udskridninger med baghlulene alene, bremser du karten og taber tid. Ideen med bremsen over forhjulene er at du får karten til at skride over alle 4 hjul i langsomme kurver. Det er en form for kant-stilling af forhjulene lige inden du går ind i kurven - det er svært at forklare meget nemmere at vise og resultatet er tydeligt. Du tvinger karten til at skride over alle 4 hjul ved en kombination af et split-sekund hvor du kant-stiller forhjulene samtidig med at du meget kortvarigt hugger bagbremsen - slip aldrig foden fra gassen - selvom den i disse karts ikke yder den store hjælp til styringen,
Ved denne metode kan du holde farten i karten igennem 180 graders svingene fx det efter langsiden og pit-udgangs kurven.
Selv den hurtigste kart med en dårlig kører får det svært i svingene op imod en kører med evner i den langsomste kart.
for et par r siden blev min Kollega og jeg nr. 2 ved vores Kunde/leverandør - 3-timers Le Mans i en ret langsom kart.
Iøvrigt er det sjovere at lamme-tæve de andre med en langsom. Lad dem hente lidt på langsiden - og æd dem så i kurverne - så meget at talentet er tydeligt.
Rigtigt som Sajmon beskriver - læn dig ud af i kurverne (eller rettere sagt - lad være med at læne dig indaf) følg karten som om du har et bræt i ryggen.
Hvis du kan slippe af sted med det - så kør i pit og sig at dæktrykket er lidt for højt - Disse udlejnings steder pumper gerne lidt ekstra luft i dækkene for at forlænge levetiden, men på bekostning af vejgrebet.
Hold dit spor tæt på ideal linien og vær ikke bange for 180'eren efter langsiden.
Rigtig god forføjelse og pøj pøj.
Mvh
Thomas E
feb 2006
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 55
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.489
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.489
Roskilde Racingcenter