3.678 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Roskilde Racingcenter Roskilde Racingcenter

Jeg har brug for et par fif. Jeg skal ned og køre go-cart imorgen på Roskilde Racingcenter, iøvrig der Jan og Kevin Magnussen startede deres karriere. Jeg har været der én gang før, for et år siden. Nu vil jeg gerne gøre det bedre. Vi er et par kollegaer, som har en intern konkurrence, hvilket jeg jo gerne vil vinde. Derfor vil jeg hører om der er nogen der kender et par fif til denne bane, som jeg kan gøre brug af.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Roskilde Racingcenter
  • #1   14. jul 2009 Hvis det er muligt så sørg for at få vogn nummer #12
    Den kører betydelig hurtigere end alle de andre.
    Jeg har lige været der på polterabend og de ræs vi så, incl vores eget vandt vogn #12

Jeg blev nummer 2 og selvom jeg kørte bedre end #12 kunne den simpåelthen ikke indhentes.

Og sørg også for at holde speederen i bund i samtlige sving. Lad vognen tage farten af!

• #2   14. jul 2009 Sidste sving inden start og mål linie, tag den ind over Curben <- Staves det sådan ?? .. Så skærer du svinget rigtigt godt, og behøver ikke lette foden fra speederen.. God fornøjelse, det er top grineren.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #3   14. jul 2009 Glem den med fuld gas hele banen - men lyt til hvad de fortæller dig dernede...

De har immervæk kørt den en hel del, så de kender den gode vej rundt. :o)

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #4   14. jul 2009 Og husk at læne dig UD i svingene - ikke ind selvom det virker mest logisk. En gokart har stiv bagaksel, så du skal lade det yderste dæk få al vægten og derved også biddet så det inderste ikke tager for meget energi ved at prøve at få fat.

• #5   14. jul 2009 Har også været derude for noget tid siden. Det er ganske sjovt. Kan dog ikke huske hvad cart # der vandt. smiley

• #6   14. jul 2009 Kristian. Vil prøve at huske det med cart nr. 12. Tror desværre ikke det er muligt. vi skal 96 personer derned. Vi kører 24 ad gangen, og vi har fået tildelt vores start placering i det første heat. Så kan jeg jo bare håbe på at nr. 12 holder på min plads smiley

• #7   14. jul 2009 kender intet til banen i roskilde men generelt med go-karts skal du køre mere flydende end de fleste tror, alt for mange (inkl. mig selv) kører for aggresivt og skrider ud hele tiden, det mister man rigtig meget fart på!

• #8   14. jul 2009 Hvis du kører med speederen i bund banen rundt, kan du være sikker på at det går galt. Men de eneste sving du behøver at bruge bremsen i, er de to hårnålesving. Resten af vejen rundt kan du justere din linje med gassen. De tre "inderste" sving bliver alle skarpere og skarpere, så læg dig så langt i modsatte side af banen før svingene som muligt og "knæk" dem derefter af. Mange skrider ud eller ryger af banen i de sving, så gi dig selv lidt plads så du ikke ryger med.

• Rasmus F
    Rasmus F Tilmeldt:
    feb 2006

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 55
    #9   14. jul 2009 Gokarten har et temlig ringe vægt/effekt forhold, så det vigtigste er at du kører "flydende", skærer svingene rigtigt og bruger hele banens bredde for at få så meget fart som muligt, med ud af svinget.. Ellers også en super skæg bane at køre på. Når i starter kan du med fordel holde fuld gas på i 2. sving og gå udvendigt på de andre i svinget for at vinde nogle pladser, da de fleste nybegyndere kører lidt forsigtigt i starten..

• #10   14. jul 2009 Rasmus: VIl du holde dig yderst i svinget kun på første omgang? Ideallinien er jo inderst for derefter at ramme venstre side af banen efterfølgende.
    (link fjernet)

• #11   14. jul 2009 Rasmus har ret. Ideallinien kan du ikke bruge til så meget på første omgang, slet ikke hvis i er 24 på banen. Her gælder det om at lægge sig der hvor du kan ha mest gas på, om det så er inderst eller yderst. Bare pas på ikke at blive revet med af banen hvis folk skrider ud.

• #12   15. jul 2009 Et trick mange dygtige go-kart kører bruger er "bremsen over forhjulene" selvom mange klasser kun har bagbremse.

Selvom udlejnings kart's har rigtige dårlige og meget hårde dæk, er langsomt kørende og har dårlig accelleration, er metoden særdeles anvendelig.

Ved udlejnings go-kart's gælder det om at holde farten i karten i kurverne - laver du udskridninger med baghlulene alene, bremser du karten og taber tid. Ideen med bremsen over forhjulene er at du får karten til at skride over alle 4 hjul i langsomme kurver. Det er en form for kant-stilling af forhjulene lige inden du går ind i kurven - det er svært at forklare meget nemmere at vise og resultatet er tydeligt. Du tvinger karten til at skride over alle 4 hjul ved en kombination af et split-sekund hvor du kant-stiller forhjulene samtidig med at du meget kortvarigt hugger bagbremsen - slip aldrig foden fra gassen - selvom den i disse karts ikke yder den store hjælp til styringen,

Ved denne metode kan du holde farten i karten igennem 180 graders svingene fx det efter langsiden og pit-udgangs kurven.
    Selv den hurtigste kart med en dårlig kører får det svært i svingene op imod en kører med evner i den langsomste kart.
    for et par r siden blev min Kollega og jeg nr. 2 ved vores Kunde/leverandør - 3-timers Le Mans i en ret langsom kart.

Iøvrigt er det sjovere at lamme-tæve de andre med en langsom. Lad dem hente lidt på langsiden - og æd dem så i kurverne - så meget at talentet er tydeligt.

Rigtigt som Sajmon beskriver - læn dig ud af i kurverne (eller rettere sagt - lad være med at læne dig indaf) følg karten som om du har et bræt i ryggen.

Hvis du kan slippe af sted med det - så kør i pit og sig at dæktrykket er lidt for højt - Disse udlejnings steder pumper gerne lidt ekstra luft i dækkene for at forlænge levetiden, men på bekostning af vejgrebet.

Hold dit spor tæt på ideal linien og vær ikke bange for 180'eren efter langsiden.

Rigtig god forføjelse og pøj pøj.

Mvh
    Thomas E

• Rasmus F
    Rasmus F Tilmeldt:
    feb 2006

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 55
    #13   15. jul 2009 Christian --> Ja ideal linien er inderst, men du kan kun køre ideallinien hvis du ikke har noget trafik omkring dig.. Og lige i starten er der pænt proppet, især med 24 karts på banen som mark siger. Så den med at gå udvendigt på de andre, den plejer at virke.. ;o)

• #14   15. jul 2009 Så er jeg hjemme igen. Prøvede at huske på jeres tips. Den med at holde sig yderst i første sving på første omgang er faktisk god. Jeg hentede nogle placeringer på dette. Der er bare et 180 graders sving på banen som jeg bare ikke kan hitte rede på. Jeg kommer aldrig optimalt igennem det. Det er svinget lige bagved start/mål langsiden. Pisse irriterende. Men samlet over 2 heat blev jeg nr. 10. Har kun været på banen én gang tidligere, så er godt tilfreds.

• #15   15. jul 2009 Skal måske lige sige at min hurtigste omgangstid blev 1.14.225. Den hurtigste på hele banen kørte 1.11.033. Men han arbejder der vidst også. Han skulle lige blærer sig lidt. Startede uden for banen i finalen. Han kom ind som nr. 15 tror jeg nok, men lå nr. 1 da flaget røg. Sygt....

Kommentér på:
Roskilde Racingcenter

Annonce