1.031 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Varme i værkstedet Varme i værkstedet

Hej er der nogen der er kloge på varme.

Bor i et vinkel hus hvor den del hvor vinklen samles er værksted / bryggers/ vaskerum værkstedet er 35 kvm med 5 meter til loftet. og har en port på 220 x 200 . det hele er isoleret da det er en del af huset. Men skal nu have nået varme derinde . der er opsat et helt nyt gasfyr derinde som driver gulvvarme i huset.( der er ikke gulvvarme i værkstedet . Meningen er jeg gerne vil have 14-16 grader i værkstedet Men hvad skal jeg vælge skal jeg sætte en radiator op . eller en varmepumpe. eller andre ideer. Skal helst være så billig i drift som muligt jo hehe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varme i værkstedet
  • #1   16. jul 2009 varmepumpe eller solvarme det passer sig selv

• #2   16. jul 2009 Varmepumpe eller olieradiator (med termostat og tænd/sluk ur). Glem alt om gas-brændere, da de laver alt for meget fugt. Varmen skal være tør.

• Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   16. jul 2009 varmepumpe, de kan fåes billigt men den bedste på marked er mitsubishi

du gir den 1 kw, og du får 3 kw i varme ud af den,

anlæget skulle betale sig ind på 3 år afhængigt af pris på det samt hvor meget det bruges

• #4   16. jul 2009 Thomas: Der er ikke noget der betaler "sig selv ind", med mindre det er en erstatning for noget seriøst el-slugende, som fx. el-radiatorer. Da han intet har i forvejen er alt han vælger, en merudgift.

• #5   16. jul 2009 Gasbrænder . . Nej det er et naturgasfyr . så det ville være almindelig radiator .. . Det er bare hvis man regner energi prisen ud . el forhold til gas så er varmepumpen billigere en radiatoren . men radiator kan jeg få opsat gratis . varmepumpen er en investering på 12000 ( Vil ikke have de billige) , Tænkte lidt på et solfanger anlæg som skulle opvarme radiatorene Men tror ikke de kan holde det kørenede i de mørke vintemåneder. .

• #6   16. jul 2009 Den med solfangerne tror jeg heller ikke på. Hvis du skal have et setup med disse, som udnytter mest muligt sollys, så koster de ikke billigt. Selvfølgelig er alt varme de så laver efterfølgende jo gratis og det kan vi godt lide smiley Men jeg tror nu mest på varmepumpen. Dog ville jeg nok overveje at nedbringe højden i værkstedet, da din varme bare stiger til vejrs i rummet og derfor tager det længere tid (læs: extra udgift), før du faktisk kan bruge den.

• #7   16. jul 2009 Jeg har det selv på samme måde som dig, jeg har fået monteret en radiator det virker og koster ikke en bundegår extra i gas nå du kun vil have 14g
    Du skal ikke gå ud og invistere i varme pumber de er fine hvis du har el varme men nå du har et gasfyr så brug det,, min gas regning steg med 2000kr pr.år få at varme værkstedet op det er ca.40m2
    Så jeg ville kunne varme værkstedet op i 6år bare få prisen på en varmepumbe så kommer el regningen oven i
    Brug det du har

• #8   16. jul 2009 Jeg overvejede at prøve en solfanger fra dette firma solarventi.dk

• #9   17. jul 2009 Søren den er ikke nok til at holde varme .det er kun for luftskift -Min kammi har det i kolonien .,

Kommentér på:
Varme i værkstedet

Annonce