Skæv skat på fitidsinterese {{forumTopicSubject}}
Sad lige og filosoferede over den urimelighed vi som motorcyklister er udsat for.
Hvis jeg hørte til campingfolket kunne jeg gå ud og købe mig en campingvogn til produktionsprisen tillagt den ublu avance som fabrik, importør og forhandler skal have + selvfølgelig moms på hele baduljen. Campingvognen skal registreres og det koster 590,- kr. til en nummerplade. Thats it.
Hvis jeg hørte til sejlerfolket kunne jeg købe mig et skiv ti produktionsprisen tillagt en (måske) endnu større avance fra producent, importør og forhandler + selvfølgelig moms på det hele. Skivet skal ikke registreres så det er bare at sejle løs.
Nu hører jeg til motorcykelfolket og elsker min mc og det miljø der er omkring motorcykler. Når jeg køber en motorcykel betaler jeg produktionspris tillagt avance til fabrik, importør og forhandler. Oven i dette pålægges en tårnhøj afgift på op til 180%. Blot for at dyrke min interesse.
Nu er spørgsmålet så: Skulle man begynde at campere eller sejle i stedet for, eller skulle man gå ind i politik ved hjælp af stemmer fra de ca. 130.000 motorcyklister der er i Danmark og prøve på at få rettet op på denne uretfærdighed ???
Nogle burde ihverfald gøre et eller andet.
aug 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 128
jun 2006
Følger: 10 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 94
Ser jeg ikke noget forkert i,slet ike.
Vh.
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.088
Jeg har nogle venner, som af arbejdsmæssige årsager er flyttet til Oman. Der er hverhen afgift eller moms. Det bliver svært at komme hjem igen.
jul 2005
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 7 Emner: 60 Svar: 1.040
Men helt enig i at det er træls...
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 50 MC-er: 8 Emner: 151 Svar: 1.344
Hvis jeg f.eks. boede i Bogense og arbejdede i Fredericia kunne jeg fint (og afgiftsfrit) anvende min båd til daglig transport og oven i købet fradrage "kørte" kilometer :-))
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 111
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.347
kan kun sige det samme.....
og
nu imens lyset er tændt Gert... så gør noget vi bakker dig op.... : )
apr 2006
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
Du kan kalde det hvad du vil....og om det er uretfærdigt, tja? Uagtet hvordan du end vender og drejer dine fritidsinteresser og måske kommende interesser... så SKAL staten have kradset penge ind til dig, mig, alle de andre plus det løse! Om det er fra MC-afgift, sukkerafgift eller en afgift vi end ikke har hørt om endnu.... det betyder mindre... der skal klejner i kassen!
Din uretfærdighed må bunde en en liberal approach til livet, hvilket som sådan kan være en sund af slagsen. Enhver må selv bestemme såvel tage ejerforhold og ansvar for ens liv. Desværre er det sådan her i kongeriget - for forøvrigt "hinsidas" - at man historisk (næsten) altid har taget ansvar på vegne af de svage i samfundet. Må man synke - og hvor dybt? Vi har frit sundhedssystem (hermed ikke taget hensyn til kvaliteten), Vi har fri og gratis undervisning - helt fra vugge til grav! Vi har pension! Vi har så meget her i kongeriget der er gratis....som vi står fælles om! Du kan køre på motorvejen helt fra svendborg til skagen (næsten) gratis....og havde vi ikke tilskud til busser...så ville prisen være atronomisk høj - men Hurra for tilskud... så kan alle dem der ikke bruger bussen få en billet billigere!
Det som er min pointe... er at DU træffer et valg under given omstændighed: Jeg vælger at køre MC! Ergo må du betale x,- kr. for køb (uagtet avance til hr. hvem-ved-hvad) samt en afgift til staten! Meget enkelt og ligetil..... Hvis du vælger at befri MC-folket fra afgifter... så skal andre betale... og ved du hvad... det sker ALDRIG! De områder som endnu ikke er afgiftbelagt vil blive det på sigt... Enhver ansvarlig politiker med økonomisk interesse, vil uden tvivl betragte endnu ikke afgiftbelagte områder som en rendyrket slikbutik der bare venter på at blive plyndret - når det bedst egner sig!
Såhh... "get use to it"... Og forøvrigt....uagtet afgifter, dårligt vejr og til tider nogle debattråde på MCG der kuldsejler... så har vi det faktisk ret godt og super-dejligt i Danmark! Jeg ville f.eks. *ALDRIG* vælge Sverige eller USA til fordel for Danmark!
Så derfor.... pas godt på vores lille land og alle de gode ting vi har...værn om "det at være dansk" og den "måde" vi har gjort de forskellige ting på...og alt det gode som er sket uagtet hvilken påvirkning der har stået stamfader til ændringen.
Og med disse ord....God weekend!
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.299
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 186
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 462
Jeg betaler min skat og afgift med glæde!
Jeg Sejler... det er pisse sjovt, så det kan du roligt begynde på !
nov 2005
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 1.404
forsikring, badplads, vedligehold af prammen osv.
så det man kan lære er at hvis man ikke vil leve hele livet med kun at ARBEJDE ÆDE SKIDE OG SOVE, ja så koster det penge surt men sandt
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Misundelse er jo en grim ting. Som Hans så rigtigt siger, vil vi jo gerne have vor velfærd og sikkerhed for uddannelse i dette samfund. Pengene skal komme det ene eller andet sted fra.
Det er interessant, at vi alle piber over de skatter og afgifter vi betaler, men det er endnu mere interessant, at vi har en af verdens allerstørste "købekraftværdier pr næse" for det lidt der er tilbage???
Jeg vil ønske dig alt held med dit eventuelle politiske projekt - hvis dette er hvad du går til valg på, har vi fået endnu en opportunistisk populist, der leder efter en levebrødsplads på tinge, ved at sige en isoleret ting en stor gruppe gerne vil høre
....øh - er det lige noget vi har set før????
apr 2006
Jeg er da enig i at der skal penge i kassen for at financiere den velfærd som vi har. Det var egentligt heller ikke det der var mit budskab.
Budskabet var i sin enkelthed hvorvidt en mc er et transportmiddel eller en fritidsinteresse lig campingvogne og både.
Det kunne være at man i stedet skulle gøre politikerne opmærksom på disse 2 oversete skatte objekter :-)))
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
Forøvrigt...din liste burde måske (også) indeholde følgende (ud over båd/campingvogn): Cykler, Knallert (endnu højere afgift!!!), Fritidssko (specielt Adidas og Nike), Alle former for el-biler/mc (hvem gider at stå op midt om natten for at køre el-bil hvis det blæser?), trillebør, stylter, rullestole, gangstativer og ikke mindst rulleskøjter (herunder inliners, 2-by-2 osv.). Endeligt...så skal alle afarter af skateboards ligeledes inkluderes på listen! Herefter har vi nogle få delikatesse-områder tilbage... som kan bruges når penge fattes små for os alle.
Damn....jeg elsker danmark....og guderne (plus alle de mystiske andre guder der efterhånden på politisk korrektur har sneget sig ind i det danske samfund) skal vide... at det er super-heldigt, at vi netop *ikke* har Helle T S til at styre landet!!!
Jeg vil mindes disse historiske indlæg og den milde form for debat....om 20 år!
Skæv skat på fitidsinterese