{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.341 visninger | Oprettet:

Bedste biler? {{forumTopicSubject}}

Ved godt det her er MCG men jeg har ikke BG bruger.
Mig og en kammerat diskuterede idag hvad der er bedst. I starten var det mere generelt med både motorcykler, knallerter og biler. Men så gik det mest over i biler.
Han mener at japansk er bedst både motorcykler, knallerter og biler.
Jeg mener indenfor biler er en gammel Volvo nok det bedste hvis man ser bort fra dens benzinforbrug. Men ellers enerelt mente jeg tysk uden tvivl er de bedste til både mc, knallerter og bil.

Han nævnte mærker som Toyota og Honda var klart det bedste og mest slidstærke man kan få.

Som den store tysk-mekanik-nørd som jeg er mente jeg at biler som folkevogn, opel, audi, mercedes og BMW er da de overall bedste biler når man tænker på slidstyrke, komfort, design osv.

Er der nogen nørder herinde der kan sætte os 2 små drenge på plads inden vi flyver i totterne af hinanden? Hvem er de bedste til at lave biler, mc'er og knallerter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste biler?
  • #1   18. aug 2009 i forhold til hvad ? pris kontra kvalitet .
    toyota lå i mange år øverst på den tyske og svenske biltest ting , i flere klasser. men er det nyt eller gammelt , vi snakker ?


  • #2   18. aug 2009 japan...rules...på nær når det gælder rust .

  • #3   18. aug 2009 Din kammerat har ret..:-D (Honda ROCKS!)

  • #4   18. aug 2009 Tror det er et religions spørgsmål, holder også på tyskerne (køre en gammel golf 2) men Japaner er nu ikke dårlige, dog plejer deres motorer at have højere ydeevne end tyskernes.

  • #5   18. aug 2009 Hehe en ting er ihvertfald sikkert, det er IKKE en fransk bil;) Men den med den gamle volvo er vist rigtig nok. Der er da stadig en del 240'ere derude.

  • #6   18. aug 2009 Puhh..

    Generelt har japanerne megt høj samlekvalitet og var tidligere fint udstyret ift Europæiske. I dag er der ikke meget forskel.

    Kvalitetsmæssigt har Mercedes haft problemer de senere år og Opel har haft det meget længe - jeg har selv haft 4 af slagsen - never again!

    Så har jeg haft tre Audier - de var fine og knaldgode, PT har vi en Seat og gudhjælpemig en Skoda Superb. De virker begge kvalitetsmæssigt i top - Skodaen er fuldt på højde med min forrige A6!!!!!!

    Jeg ved at de franske og italienske biler er forholdsvis dyrere at lease end de andre. Leasingafgift er et produkt af gensalgsværdi og liggedage, så en leasingafgift for to lige dyre biler giver ofte et godt billede.

    Internationalt udråbes Kia Ceed til at være absolut bedst value for money.

    Hov - ingen volvo, ingen BMW, Ingen Saab, ingen ford.....


    men det her er jo også et skønsomt mix af mine erfaringer og hvad jeg læser...subjektivt


  • #7   18. aug 2009 Jeg kører kun tysk. Kan godt være i en toyota, undtagen sidste år til Hjallerup marked, for der var der en trækaksel der var ved at gå til, så bilen rystede af helveds til, og skulle knække mig på vejen hjem.
    Jeg kører tyske knallerter all the time, og syntes de er geniale. Min motorcykel er fra tjekoslovakiet, så det var en upser. Er ved at udse mig en BMW istedet, til når jeg bliver 21 smiley


  • #9   18. aug 2009 Knud
    Er Kia Ceed udråbt til at være bedst for pengene smiley Kia og Ford er det eneste mig og min far kan blive enige om er noget lort, og så er Kia kåret som bedst for pengene? smiley enten er mig og fatter galt på den, ellers må den være ret billig smiley


  • #10   18. aug 2009 Henrik
    Jae, det er så forskelligt fra køretøj til køretøj. Jeg har foreksempel ikke haft andet end problemer med fx knallerter fra Puch og Honda, og andre vil sige det er de ultimativt bedste knallerter man kan få. Der er nogen gange meget forskel selvom de er samme mærke og model, det er nærmest helt uhyggeligt.


  • #11   18. aug 2009 Ender sådan et spørgsmål ikke hurtigt som, om det skal være en brunette eller en blondine....

    Min morbror har arbejdet med SAAB i 25 år og han mener det er kvalitet for pengene. Hvorvidt det gik ned af bakke efter Opel kom ind i billedet, er der nok delte meninger om. Nissan som han arbejde med de sidste 5 år, var ikke på samme niveau.

    En bekendt som arbejder som biltester, sagde for et par år siden at, skulle han købe en bil ud fra holdbarhed pr. krone, ville han købe en corolla.

    Hjemme i privaten har vi lige fået en ny Audi A4 og det virker som gennemført tysk kvalitet. Alt er bare lækkert og gedigent. Især i forhold til den Nissan vi havde før.


  • #13   18. aug 2009 De tyske synsmyndigheder, TUV har lavet en meget stor sammenligningstest af 8 mill biler, og deres konklution er

    " Færrest fejl har Porsche, Toyota, Mazda, Subaru og Honda - uanset om bilerne er to eller 11 år gamle "

    Du kan læse om testen/undersøgelsen her

    (link fjernet)



  • #15   19. aug 2009 Gang på gang er det de japanske biler der kommer bedst igennem fejlstatistikkerne. Lige på nær Porsche. Men den er heller ikke sammenlignelig med den gængse familiebil.
    Autobild fraråder endda at købe en Passat 2,0TDI efter deres langtidstest af den. Du kan dog ikke læse noget negativt om VW i danske bilmedier, da samtlige motorjournalister får jern på når du siger folkevogn.

    Porsche var endda sure på VW fordi Cayenne, som deler platform og produktion med VW, havde for mange fejl.


  • #17   19. aug 2009 tja, nu er min vw ældre end mig selv og eneste fejl har været et modstand til blæseren. Om jeg så bare er heldig eller japanerne er bedre ved jeg ikke...

    Dog har jeg ikke tillid til Chervolet, for alle dem jeg kender har haft problemer med dem og det samme kan sige som Kawasaki (motorcykel) smiley


  • #18   19. aug 2009 Afhænger det ikke også i høj grad af modellerne? Mig bekendt kan man finde "svage led" blandt de fleste mærker, nogle har blot lidt flere end andre, Kineserne bl.a. smiley

  • #19   19. aug 2009 Simon: I den alder er VW bedre end gennemsnittet, men de sidste 10-15 år er de blevet overhalet af alle andre mærker. VW har brugt rescurser på opkøb af seat og skoda mv. mens andre har brugt dem på udvikling og forbedringer.
    F.eks var VW 10 år længere om at smide en commonrail diesel på markedet end andre mærker. De har stædigt holdt fast i deres gamle pumpedyse motor, selvom den er håbløst forældet.


  • #20   19. aug 2009 Jesper [Virum] P: Som med alt andet så prøver jeg det og kan jeg lide det, så køber jeg det smiley

    Men igen Ford ruster jo som bare pokker siger det kloge, men hverken mine forældres gamle Sierra eller nyere Mondeo har de problemer, så et eller andet sted så tror jeg man mere skal stole på bilen end statistikken også bare tro på det nok skal gå... Ja, jeg er meget optimistisk


  • #21   21. aug 2009 Jeg holder bestemt med dig, er selv ejer af en volvo 850 glt 2,5 st og det er den bedste bil jeg har haft har haft japanske og tyske biler, men er forelsket i disse svenskere.
    Det er en bil der har holdt til lidt af hvert, bla et sammenstød med en lastbil og en bus der syntes han skulle ride på siden af den og så kan de blive fede hvis man gejler dem lidt.

    Den bedste motorcykel er helt bestemt en kawasaki og det skal være en af de grønne.

    Knallerter der må jeg være dig et svar skyldig, jeg ved hvad en yamaha 4 gears er;)



  • #22   21. aug 2009 Susanne
    Sammenstød med lastbil? smiley Ja der har vi så endnu et bevis på at volvo ofte er kampvogne i forklædning smiley


  • #23   21. aug 2009 Ahhh. I den chrashtest der blev lavet for nyligt med en 1996 Volvo 945 frontalt mod en 2009 Toyota Yaris, var det Yarisen der kom bedst igennem. Den var mere sikker end den noget større 945...

Kommentér på:
Bedste biler?

Annonce