3.668 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Optagelsesprøver - officersuddannelsen Optagelsesprøver - officersuddannelsen

Hej MG
Jeg har søgt ind som officer i combat support wing i flyvevåbnet, og skal til skriftlige og fysiske prøver i uge 44.
Mit spørgsmål er om der er nogen der kender noget specifikt til disse prøver og hvad de indebærer?

Skyd læs - på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Optagelsesprøver - officersuddannelsen
  • #1   4. sep 2009 http://forsvaretsuddannelser.dk/Uddannelse/Officersuddannelser/Pages/Flyvev%C3%A5bnet,%20Combat%20Support.aspx

Ved ikke om det her kan hjælpe, men værsgo.

• #2   4. sep 2009 Har læst alt hvad der står på nettet..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #3   4. sep 2009 Almen viden ift. dansk, regning og samfund! Hvis du læser avis, ser lidt nyheder på tv plus det løse...og forøvrigt har været bare en smule "okay" i din gym.tid - så burde du på den front ikke frygte det store! Husk blot på... Det er helt almindelige mennesker du møder undervejs... og de er IKKE sat i verden for at DU skal fejle! Husk det!

Hvad angår den fysiske del... Hmmm.... Hvad laver du af sport? Kan du holde til 2 x 35 min. Oldboyz fodbold... så er du nået langt! :o) Det er *ikke* elitekorpsoptagelse du ansøger...

Held og lykke.... flyvevåbnet? Hmmm....Troede ellers at Søværnet var mere attraktiv end de vinge-skudte hættemåger! Magen til userøst for-fløjen møg-grej skal man kigge længe efter! smiley Tsk...Tsk...Tsk....

• #4   4. sep 2009 Teknisk officer i flyvevåbnet.
    Eks:

optagelsesprøve.
    2 dages indledened optagelsesprøve, derefter en 4-5 dages opdatagelsesprøve med fysisk test:
    Løbeprøve 2000 m på maks. 12 min og mave- og rygbøjninger. skriftlig test i dansk (A-niveau). Regning/matematik, engelsk (C-niveau) samt en række andre test i f.eks kapacitetsprøver, rum- og sansfornemmelse samt håndelagsprøver.
    Personligt spørgeskema og selvbiografi. Derudover indgår interveiw helbredsundersøgelse og kommission, hvor dine resultater vurderes.

Taget fra bogen. Hvad kan du blive i Forsvaret

Vil tro det er noget nær det samme til combat support wing.

• #5   4. sep 2009 Tak alle sammen smiley
    Så både matematik og engelsk er C niveau?

• #6   4. sep 2009 Typisk løber man jo en cooper og tager et par armbøjninger, som en del af de fysiske prøver. Det burde ikke være noget problem...

De skriftlige prøver består typisk af: dansk, engelsk, matematik, teknisk forståelse, multitasking ol. - Så er der psykolog samtale og et par spørgeskemaer. Det er sgu ikke det helt vilde...

Det er noget i den stil. Har kun selv været til optagelsesprøve som Jægeraspirant, hvilket krævede en smule mere end skrevet ovenfor, så der kan være et par unøjagtigheder.

/ A

• #7   4. sep 2009 Arbejder selv i flyvevåbnet..
    Kan ikke sige det præcis til enheden CSW..
    Men du skal kunne løbe:
    3000m på 15min
    15 armstrækkere
    25 mavebøjninger
    25 rygbøjninger

De er stoppet med at teste ens dansk, matematik og engelsk til prøverne, da de bare tager din karaktere fra gymnasiet. Det er kun officereaspiranter til pilot der stadig bliver testet skriftligt i disse fag.
    Dette var hvad jeg fik at vide af 2 mænd fra forsvarets personel tjeneste FPT. Det blev lavet om for ca 1år siden denne optagelses form.

Men hvis du kommer ind, så får jeg dig jo nok på sergent skolen i Karup, hvor jeg arbejder til dagligt, og underviser eleverne smiley

• #8   4. sep 2009 det er de samme krav i kompost vænget som alle andre steder i flv

Kommentér på:
Optagelsesprøver - officersuddannelsen

Annonce