3.668 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Optagelsesprøver - officersuddannelsen Optagelsesprøver - officersuddannelsen
Hej MG
Jeg har søgt ind som officer i combat support wing i flyvevåbnet, og skal til skriftlige og fysiske prøver i uge 44.
Mit spørgsmål er om der er nogen der kender noget specifikt til disse prøver og hvad de indebærer?
Skyd læs - på forhånd tak
0 synes godt om
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 91
Ved ikke om det her kan hjælpe, men værsgo.
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Hvad angår den fysiske del... Hmmm.... Hvad laver du af sport? Kan du holde til 2 x 35 min. Oldboyz fodbold... så er du nået langt! :o) Det er *ikke* elitekorpsoptagelse du ansøger...
Held og lykke.... flyvevåbnet? Hmmm....Troede ellers at Søværnet var mere attraktiv end de vinge-skudte hættemåger! Magen til userøst for-fløjen møg-grej skal man kigge længe efter!
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 91
Eks:
optagelsesprøve.
2 dages indledened optagelsesprøve, derefter en 4-5 dages opdatagelsesprøve med fysisk test:
Løbeprøve 2000 m på maks. 12 min og mave- og rygbøjninger. skriftlig test i dansk (A-niveau). Regning/matematik, engelsk (C-niveau) samt en række andre test i f.eks kapacitetsprøver, rum- og sansfornemmelse samt håndelagsprøver.
Personligt spørgeskema og selvbiografi. Derudover indgår interveiw helbredsundersøgelse og kommission, hvor dine resultater vurderes.
Taget fra bogen. Hvad kan du blive i Forsvaret
Vil tro det er noget nær det samme til combat support wing.
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
Så både matematik og engelsk er C niveau?
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 181
De skriftlige prøver består typisk af: dansk, engelsk, matematik, teknisk forståelse, multitasking ol. - Så er der psykolog samtale og et par spørgeskemaer. Det er sgu ikke det helt vilde...
Det er noget i den stil. Har kun selv været til optagelsesprøve som Jægeraspirant, hvilket krævede en smule mere end skrevet ovenfor, så der kan være et par unøjagtigheder.
/ A
apr 2007
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 69 Svar: 221
Kan ikke sige det præcis til enheden CSW..
Men du skal kunne løbe:
3000m på 15min
15 armstrækkere
25 mavebøjninger
25 rygbøjninger
De er stoppet med at teste ens dansk, matematik og engelsk til prøverne, da de bare tager din karaktere fra gymnasiet. Det er kun officereaspiranter til pilot der stadig bliver testet skriftligt i disse fag.
Dette var hvad jeg fik at vide af 2 mænd fra forsvarets personel tjeneste FPT. Det blev lavet om for ca 1år siden denne optagelses form.
Men hvis du kommer ind, så får jeg dig jo nok på sergent skolen i Karup, hvor jeg arbejder til dagligt, og underviser eleverne
sep 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 5 Emner: 7 Svar: 134
Optagelsesprøver - officersuddannelsen