{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Hjælp din næste. {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Jeg er bloddonor, og var til tapning i Fredags, jeg spurgte hvordan det så ud med donore, om de havde dem de skulle bruge, og desværre kunne damen fortælle mig at de manglede donore, og at især yngre mænd havde svært ved at tage sig sammen og komme igang.

Jeg tænkte at jeg da syntes at jeg ville slå et slag for en god sag med et lille indlæg her.

Har du taget stilling?

Jeg kan forstå på dem jeg selv kender der ikke er donor at de ikke rigtig har taget stilling, og sådan set bare griner lidt når man går dem på klingen og søger lidt saglig argumentation for hvorfor de IKKE er donor.

Jeg ser sådan på det at jeg jo gerne selv vil have blod hvis jeg kommer ud for en ulykke, og efter min opfattelse må være være klar på at yde hvis man gerne selv vil nyde.

Jeg vil minde om at det jo kan være dig selv, din kærste / hustru, dit barn, familie medlem eller ven der kommer ud for en ulykke og har brug for det blod som du ved at tage 20 min nogle få gange om året kan bidrage med.

Jeg opfordre hermed på det kraftigste alle til at deltage og give jeres bidrag.

Jeg kunne til sidst her godt tænke mig at dem der giver blod skriver sig på tråden her, for at se hvor mange der egentlig har taget stilling og bidrager.

NewBie.

#1 NewBie ( blod doner )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp din næste.
  • #1   6. sep 2009 Jeg har gjort det nogle gange, men har de sidste 3 år været forhindret pga. medicin og operationer. Men næste gang de er i området vil jeg gøre det igen. Jeg er samtidig organdonor og har altid donorkortet i min pung.

• #2   6. sep 2009 Hat taget stilling. Været donorer i mange år, men pludselig røg jeg i karantæne, på ubegrænset tid. smiley

• #3   6. sep 2009 Lotte du kan bare melde dig til på nettet smiley

Jeg er selv bloddonor, har doneret 2 gange indtil videre - så det er stadig lidt nyt.

• #4   6. sep 2009 Jeg har været donor i et stykke tid, men blev meget dårlig en rum tid efter og blev derfor strøget af listen.. Men jeg donerer fuldt ud hvis jeg, 7-9-13, skulle stå at i svinget, og jeg stadig kan bruges til en anden..:-)

• #5   6. sep 2009 Jeg har været blod donor i ca. 20 år

• #6   6. sep 2009 hejsa er også bloddoner, har været det i ca 2 år. vil man nyde må man også yde

• #7   6. sep 2009 Det er vel med det som med så meget andet: Man har ikke lige fået taget sig sammen til at melde sig som donor men skal nok gøre det snart.. Og så bliver det ikke lige til noget!
    Jeg har bestemt ikke skræk for nåle og jeg kender flere der giver blod men jeg har ikke lige fået meldt mig til..!

Anders B: Har du et link til tilmelding?

• #8   6. sep 2009 Jeg er doner og har været det i mange år

• #9   6. sep 2009 jeg ville gerne og overvejer kraftigt men er sq bange for nåle smiley

• #11   6. sep 2009 Takker for jeres svar, jeg syntes det er meget rart at hører argumentationer fra dem som gerne selv vil have, men ikke selv giver, og fra dem som selv giver.

• #12   6. sep 2009 Så er jeg sgu også blevet donor..!

• #13   6. sep 2009 Jeg er ikke donor og overvejer det heller ikke .

Jeg ønsker ikke at modtage og derfor heller ej at give .

Nogen vil nok syntes at det er en underlig holdning at ha` til tingene men sådan har jeg det nu engang .

Baglæns kan man sige at jeg blander mig jo ikke i hvad andre folk gør så hvorfor skulle andre folk blande sig i hvad JEG gør :-D.

• #14   6. sep 2009 Jeg kan ikke se at der er nogen der blander sig i hvad du gør min ven:0), jeg gør bare opmærksom på noget som mange går og glemmer, og det er synd når der er så mange potientielle donore derude som bare ikke liiiiige har fået taget sig sammen og kommet afsted.

Og lige nu er du jo nok af den overbevisning at du ikke ønsker at modtage blod, men ligger du på langs og du havde valget mellem at blive hos din familie, altså modtage blod, eller sige blodet fra og vinke farvel til dine kære, tror du så hånden på hjertet du kunne sige NEJ TAK?

• #15   6. sep 2009 Jeg vil gerne holde muligheden åben for at kunne blive Jehovas Vidne når jeg bliver ældre , så jeg kan gå og forstyrre folk ved at ringe på deres dør og udlevere Vagttårnet og Vågn op, så jeg fravælger at være donor.

• #16   6. sep 2009 Ingen blander sig nej . det var også kun for ligesom at være på forkant at jeg skrev som jeg gjorde :-D.

hånden på hjertet . ja det kunne jeg .
    og det ved min familie godt at jeg ville .
    ikke at de forstår mig ,men sådan har jeg det altså !.

• #17   6. sep 2009 (-: (præsi)(dækmanden) .
    sikke en gang bræk og lukke ud......

• #18   6. sep 2009 Lars H .

ja du er da så ihvertfald et udemærket eks på at nogle bare skal blande sig i andres beslutninger .

• #19   6. sep 2009 Kan man klare det med nåle og har kørekort så syntes jeg at det sådan seet er en borgerpligt at man er bloddonor fordi man kan jo komme i en situation hvor man selv har brug for blod

• #20   6. sep 2009 Oki, well jeg respektere dit valg, at jeg så langt fra er enig er en anden sag.

For jeg er af den opfattelse at man lever EN gang, og jeg elsker mit liv, min kone og mine dejlige unger, af selvsammen årsag vil jeg gerne hjælpe andre der har det på samme måde, og er glad for andre ser det på samme måde som mig og kan hjælpe mig til at leve videre hvis jeg kommer ud for en alvorlig ulykke.

Min kone fik blod da hun fødte vores sidste pga en massiv blødning, pardoksabelt nok er hun ikke selv donor, så jeg prøver også at få hende skubbet igang, og tror det er ved at lykkedes.

Jeg håber inderligt at tråden her kan skubbe bare en igang, hvilket vist allerede er lykkedes, for jeg syns sagen er skide god.

• #21   6. sep 2009 dækmanden. jaja syntes bare det var noget lamt noget og sige.. men det må du da selv om. det var skam ikke for at blande mig.. syntes bare det var plat sagt.

• #22   6. sep 2009 Hehe det hedder vel bare paradoksalt gør det ikk? :0)

• #23   6. sep 2009 P S Det skal så siges at det stadigvæk er op til vær enkelt om de vil være det eller ikke

• #24   6. sep 2009 Lars H.

Noget lamt noget at sige !.

Okay . ja det må du jo så selv om .

JEG syntes feks også dit indlæg var både plat og lamt .

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #25   6. sep 2009 Jeg tager da hatten af for folk der tager stilling til det - UANSET hvad deres holdning så er efterfølgende.

Jeg giver ikke selv blod, da jeg er en af dem der "ikke liiiiige får gjort noget ved det" - men den her tråd og mit nyligt sammensatte bækken, kunne meget vel ændre på den beslutning.
    Det er jo for det meste en af de der ting man er kvik til at nedprioritere, fremfor fjernsynskiggeri eller toiletbesøg, og så lykkeligt glemmer til en eller anden spørger om det. :o)

• #26   6. sep 2009 Godt indlæg Sajmon.

• #27   6. sep 2009 dækmand: det må du skam også gerne synes smiley vi er jo HELDIGVIS ikke ens..

• #28   6. sep 2009 Har været donor i mere end 30 år.

Det er nok den letteste samfundshjælpende handling, man overhovedet kan yde!

• #29   6. sep 2009 Før i tiden har jeg nu ikke skænket det at være donor en tanke men da man jo som der bliver skrevet selv kan komme til at mangle blod. Så nu har konen og jeg simpelthen lige tilmeldt os.

• #30   6. sep 2009 Jeg har har givet meget blod som ung, men holdt op da det blev besværligt. Jeg har oplevet meget lange ventetider for at få lov at give blod og droppede det derfor.
    Jeg er ikke stolt af min beslutning, men min hverdag er presset.
    Jeg har til gengæld besluttet at være organdonor, hvilket der også kan læses på min mc.
    Jeg synes, vi alle skylder vores familier at have taget stilling til organdonorspørgsmålet, inden det bliver aktuelt.

• #31   6. sep 2009 (-: (præsi)(dækmanden): Nå ja det er ikke for som sådan at blande mig i dit valg, det er dit og ok. Men jeg har så lige et spørgsmål. Du er lige blevet ramt af en bil der svingede til venstre. Du er bevidstløs ved ankomst til sygehus, og taber blod hurtig. Lægen pumper så 4 liter blod i dig og du overlever. Super. Så kommer spørgsmålet, vil du nu efterfølgende skære dig selv op for at få blodet ud igen, for du vil jo ikke ha det og leve vidre sammen med dem du har kær???

Jeg pesonlig vil gerne give blod, og blev da også indmeldt, dog kun i ca 10 minuter, for en dårlig ryg med daglig smertestillende piller giver karentæne.

Så lige en til Søren B * Århus *: Hvis du nu selv skulle have blod vil du med kyshånd tage imod hvad der kom, eller vil du spørge først hvem der har leveret det, for er det nu er en du ikke kan lide osv, vil du så hellere dø end tage imod det.

• #32   6. sep 2009 er bloddoner Men ikke organ doner
    og hvofor. fordi jeg er pisse bange for at falde, bræke armen og tre dage efter får familien af vide, desvære vi kunne ik gøre mer MEN vi har haft glæde af alle reservedelene.
    til gennæl har jeg også den mening at når jeg nu ikke vil dele mine udemærket og gennemprøvet reservedele så kan jeg heller ikke forvente at andre skal dele med mig.
    derfor siger jeg at jeg ikke vil modtage organer.
    ved godt det Umuligt at sige hvoran jeg vill regere hvis jeg om få år får at vide at eneste mulighed er ny lever eller lunger.
    ka jo sagtens sidde her og være høj i hatten måske bliver man fuldstændig besat af tanken om livet bevarelse ( altså ens eget ).
    nå men det sker jo altid for naboen IK?

• #33   6. sep 2009 Peter M.

Det er desværre ikke ALT her i livet man selv er herre over . så mit svar må blive nej til dit retoriske spørgsmål .

Jeg lavede ikke mit indlæg om MIN beslutning for at skulle stå til ansvar over for andres mening . jeg HAR skrevet at mange nok vil syntes at det er en underlig holdning jeg har til det. kunne vi så ikke lade den ligge der ? ! .

• #34   6. sep 2009 Er på vej i kassen, men vil da gerne sige dem af jer der er hoppet med på vognen 1000 tak, det kan jo være netop jeres indsats en dag redder netop mig.

Ønsker alle en god aften og glæder mig til at se om der dukker nye spændende indlæg ind til imorgen.

Jeg syns ihvertfald at tråden har været det hele værd nu :0)

• #35   6. sep 2009 Min datter fik konstateret leukæmi her for 3 mdr siden, og har modtaget blod adskillige gange under hendes behandling. Hun skal være i behandling i ca 2,5 år. Og skal så have blod flere gange endnu. Har aldrig selv tænkt over, at blive bloddoner. Men siden det er kommet så tæt på livet, så er min beslutning, at jeg gerne vil donere blod!

• #36   6. sep 2009 Jeg er bloddoner (dvs. har kun været inde til test, men der er meget snart en kort på vej med hvornår jeg ska til første tapning)

Derud over har jeg altid organdoner kortet i min tegnebog - om der blir 100 g eller 70 g aske, når jeg engang skal smides i jorden kan efter min mening være ligemeget!

• #37   6. sep 2009 kan ikke blive bloddonor, men er tilmeldt som organ donor.... men nu har jeg jo også som doktoren siger "det er er jo en rigtig donorcykel du har dig der"

• #38   6. sep 2009 hmmm godt spørgsmål... har aldrig fået taget mig sammen . men har dog meldt at de må få alt de kan bruges fra min krop når en gang jeg tager billetten... så har dog gjort lidt nytte ved at melde mig til det mener jeg.

• #39   7. sep 2009 Blev donor da jeg købte min første mc, og har passeret de 100 gange. Har heldigvis aldrig selv haft brug for ny forsyning af blod.

• #40   7. sep 2009 Ville gerne være donor, men mine årer er åbenbart svære at finde, så derfor kan jeg ikke bruges...

• #41   7. sep 2009 Jeg har aldrig forstået, hvorfor man ikke får noget for det. Selvfølgelig skal vi da hjælpe hinanden så godt vi kan og blod får man jo igen uden man behøver at gøre noget for det, men man hører jævnligt at almindelige operationer koster staten flere hundrede tusinde kroner. Hvorfor kan de så ikke tilbyde et eller andet til den flinke fyr, der har taget fri fra arbejde og har taget tre forskellige busser (eller en dyr taxa hver vej) for at komme ind og give blod?

Hvis jeg en dag fik en udskrift fra min sygeforsikring, hvor der stod:

Udbetalt til staten for din operation: kr. 64.923
    Heraf til bloddoner: kr. 100

Så ville jeg have det helt fint med det. Jeg vil gerne betale lidt ekstra til min sygeforsikring (som jo bare er skatten i Danmark) for at belønne de mennesker, der donerer blod.

• #42   7. sep 2009 Var det førhen, indtil jeg blev fyret pga for høj blodprocent. Kunne være, at man skulle overveje at prøve igen - god opsang, Newbie!!!

• #43   7. sep 2009 Har været bloddonor i 15 år, men har været nødt til at stoppe da jeg er på kolestorolsænkende medicin. Er desuden tilmeldt som organdonor.

Hermed en opfordring til alle om at diskutere emnet i familien og blandt venner. Tag stilling og træf en beslutning.

"Det har jeg ikke loge fået taget mig sammen til..." Det holder bare ikke.

Godt indlæg Newbie.

• #44   7. sep 2009 Jamen jeg må da heller også komme på banen. Jeg har været bloddoner i mange år (tappet 55 gange...) - så jo jeg gør min samfundstjeneste på det punkt.

Organdonor er jeg også tilmeldt - selvom min familie har svært ved at acceptere det... men som jeg siger - det er min krop og den vil jeg bestemme over til det sidste...

Newbin - godt opslag... det har de vækket nogle flere så måske begynder der at blive "kø" ved blodbankerne... lad os da håbe det... :o)

• #45   7. sep 2009 Jeg får sq ikke taget mig sammen... Hmm..

Men vil så sige, at allene det, at jeg er pasiv doner.. Reder måske allerede et par liv der allene.. c",)

Ja Ja... Måske får jeg taget mig sammen....
    En ting af gangen.. Nu er jeg lige startet på en "Kold Tyrker" mht. tobakken.. Og holder den da endnu.. (De par dage.. Er oz lang tid).. c",)

/Rass..

• #46   7. sep 2009 Jeg er ikke bloddoner og har ikke planer om at blive det. Til gengæld er jeg organdoner.

• #47   8. sep 2009 Lidt oplysninger fra mit bloddonorkort

Giv blod - sundt for sjæl og krop

Bloddonorerne i Storkøbenhavn 7010 6111
    Blodbank 70106111
    www.givblod.dk
    ..................................................................................................
    På mit (organ)donorkort er der sat kryds i "Rubrik A" - Fuld tilladelse

www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=10899.1 en god side, hvis du vil vide mere om at være tilmeldt som Organdonor
    ...................................................................................................
    Som donor forventer man ikke en krone for en krone, men hjælper af et godt hjerte [eget citat]

Tag stilling - men husk valget er dit!

• #48   8. sep 2009 prioterer squ at blive tusset frem for at give blod.

man kan / må ikke give blod et helt år efter man er blevet tusset, og det kan jeg squ ikke holde.

Kommentér på:
Hjælp din næste.

Annonce