6.040 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Skadet kraveben - Nej da. Skadet kraveben - Nej da.

I lørdags styrtede jeg på en crosser og landede på brystet og dn ene skulder. Nu stikker mit kraveben ud og danner en tydelig bule på øverste del af brystet i højre side. Han kan se bulen med det blotte øje og tydeligt mærke den. Jeg får jagende smerter i det når jeg bevæger armen i bestemte stillinger. I går tog jeg så til lægen. Hun kiggede på det og konstaterede også at der var noget der sad forkert, hvorfor hun sendte mig til røntgen på OUH. Jeg fik så taget røntgen og fik af vide at der ikke var noget brækket, og alt var ok. Så jeg blev sendt hjem igen. Det gør stadig pisse ondt når jeg bruger armen, og mit kraveben stikker stadig en cm længere ud i højre side end i venstre. Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor glad for at alt er ok. Tænk hvis jeg rent faktisk havde haft en skade. Det ahvde dælme ikke været sjovt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skadet kraveben - Nej da.
  • #1   17. sep 2009 nej det ville det da ikke... men kan da ikke være godt dit kraveben stikker sådan op ??!! :S du må tage det med ro smiley og ikke bruge din skulder/arm ret meget

• #2   17. sep 2009 Tag til din læge igen, og sig der er noget galt, og bed om at få taget et nyt billede... Danmark er så fuld af inkompetente læger og radiografer.. Det samme skete da jeg styrtede på motorcykel.. for et par år siden.. havde skide ond i hoften.. Ved 1. billede alt ser fint ud.. gik til lægen som igen sendte mig over til et andet hospital.. og bang.. fraktur på hoften..

• #3   17. sep 2009 Tja. Det kan da godt være man skal bede dem kigge en gang til. Min træningsmakker som er fysioterapeut er ikke i tvivl om at der er noget galt. Han var rystet over deres sløsede måde at gribe det an på. Når både min egen læge og lægen på OUH er enige om at det sidder forkert, og så alligevel fastslår at alt er ok, fordi de ikke kan se et brud på røntgenbilledet.

• #4   17. sep 2009 jeg har lige væltet på min crosser og brækket lårbenet 2 steder, så ja du ska være glad for lortet ikke er brækket selvom det sikkert har gjort pisse nas:P

• #5   17. sep 2009 Lyder som de 3 gange jeg har fået revet skulderen af led.

Selv flere år efter ser de ikke ud som de gjorde. Du kan godt forberede dig på min 3 uger med smerter i skulderen, men glæde dig over, at det ikke er "værre".

Ipren + panodil kan dæmpe lidt af smerterne

• #6   17. sep 2009 I øvrigt behøver der jo ikke absolut være noget brækket bare fordi du har ondt.

Du kan sagtens have ødelagt ledbånd, ledkapsler mv. Det kan de ikke se på et røngten billede. Ville nok se tiden lidt an, 1 uge, og hvis ikke det bliver bare lidt bedre, så bed om at blive henvist til en ny undersøgelse.

• #7   17. sep 2009 Det er ikke selve det at det gør ondt - det kan jo bare være slaget. Men at det stikker en cm længere ud end i venstre side og danner en tydelig bule på brystet - det er mere det der fortæller mig at noget er galt.

• #8   17. sep 2009 Jeg har selv haft brækket kravebenet tre gange, og det danner brusk omkring brudstedet, som gradvis udjævner sig over tid (men det kan tage måneder eller endog år). Det samme gør sig gældende, hvis det er flækket/"bøjet".

På med et Mickey Mouse-plaster og så videre...:-)

• #9   17. sep 2009 Ha ha - jeg havde kun et med Barbie, og det synes jeg altså var lige homo nok, så jeg snuppede bare en kiks og en kleenex.

• #10   17. sep 2009 Det sætter bare en ret stor begrænsning i forhold til at træne. Hvis jeg ikke kan komme i Fitnesscenteret de næste par måneder bliver jeg da sindsyg.

• #11   17. sep 2009 Du kan sagtens træne, men kun "til smertegrænsen", hvis du bare er lidt gelinde i dine bevægelser - ikke noget med pludselige ryk og hurtige skift.

Jeg kune tage armbøjninger efter 2 uger, omend EKSTREMT forsigtigt..:-)

NB: Jeg synes Barbie er den knaldhårde stil. Go for it!

• #12   17. sep 2009 Der er en tråd på tenere.dk med en gut der oplevede samme.
    Han gik ti len fysioterapeut og fik de tlappet sammen uden det efterfølgende kunne ses og kunne samtidig allerede køre efter 14 dage (eller var det 3 uger)

Lægerne var ret imponeret, noget med at det blev tapet op istedet for at bruge den slynge som han fik fra hospitalet

• #13   17. sep 2009 Ingen tvivl om at det bedste sted at henvende sig med sådan en skade, vil være sports klinikken.. men det koster jo penge..

• #14   17. sep 2009 jeg har prøvet det samme med min skulder
    det er tre år siden kravebenet sidder stadig 1,5cm højere end det andet det bliver åbenbart aldrig det samme igen du skal nol regne med at det tager en måned får det ikke gør hjernedødt ondt mere og yderligere et halvt år før man kan løfte vægte det gjorde der ihvertfald for mig det er stadig ikke det samme når jeg løfter jern
    man må bare håbe at det ikke var så slemt som hos mig
    ps lægen sendte mig også bare hjem og sagde der ikke var noget at stille op

• Marius L
    Marius L Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Svar: 4
    #15   17. sep 2009 Tro mig hvis Kravebenet er brækket er du ikke i tvivl om det!!
    Har haft brækket mit højre kraveben 2 gange nu. Første gang kunne jeg nøjes med en slynge i en måneds tid. 2. gang måtte jeg ha opereret en metalplade ind. Det kostede lige 3 måneders sygemelding plus hele forårssæsonen på den 2 hjulede smiley

• #16   18. sep 2009 Jeg tror ikke det er brækket. Men jeg er sikker på at der er sket et eller andet, og ville gerne vide hvad. I stedet bliver man bare sendt hjem med beskeden at man ikke fejler noget.

• #17   18. sep 2009 det der er med det er: At hvis den var brækket så ville knoglen vokse sammen igen uden videre mén. Men når kravebenet er revet af led, er det alle senerne der er blevet forstrukket. Det er ikke godt, fordi de vokser ikke sammen igen som knogle, der kommer en masse arvæv i senerne, min læge sagde også hvis bare knoglen var brækket i stedet for ville det have været meget bedre

• #18   18. sep 2009 og for øvrigt. grunden til at lægerne ikke har gjordt noget er at der ikke er noget at gøre. det er ligessom en forstuvet ankel, man kan ikke gøre noget ved det andet end at vente

• #20   19. sep 2009 En skulder er et temmelig kompliceret led, da der er et antal knogleender, der holdes sammen af diverse sener og bånd i en ledkapsel, Skubber man det ud af facon, skal det have tid og ro til at sætte sig igen. Man må gerne bruge armen med med respekt for, at det er det skadede led, der sætter grænserne.

Da jeg var 32 - tror jeg - drattede jeg af min cykel og gjorde noget lignende. Jeg fik den gang besked på at bruge armen og lade være med at overbelaste den - de næste 6-9 måneder.

Det var træls, men det gik fint.

Man skal være forsigtig med skadede ledbånd og lignende. Tidligere var det ikke så ualmindeligt at løbe forstuvninger væk - det gjorde avs, men det virkede fint. Jeg gjorde del med min højre ankel en tre fire gange, mens jeg aftjente min værnepligt....

... nu har jeg en ankel med slidgigt!!!! Der går ikke en ugen, uden jeg mærker til den - så tag den tid det ttager:-)

• Niels J
    Niels J Tilmeldt:
    apr 2020

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #21   29. apr 2020 Har du prøvet at spørge om du har. Anterior Stenoclavikular Joint dislokation.

• #22   29. apr 2020 Det er nok lige meget nu. Det er 11 år siden han kom til skade. smiley

Kommentér på:
Skadet kraveben - Nej da.

Annonce