407 visninger
|
Oprettet:
Hjælp - IP Telefoni {{forumTopicSubject}}
Hey. Håber der en én som kan hjælpe!
Jeg har lidt problemer med noget ip telefoni, og har mistanke om at det måske er hastigheden på nettet det er galt med.
Forbindelsen er 512/1024 og udbyderen mener det er tilstrækkeligt til at køre IP telefoni.
Jeg har testet hastigheden på www.speedtest.net og tager en server tæt på.
Uden at have det store forstand på det har jeg indtryk af at tiden det tager at pinge skal være rimelig god.
Men hvad skal værdien være for at det er acceptabelt til IP telefoni??
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 798
Til IP telefoni skal den helst ligge ret lavt og under 50-80ms. Ligeså vigtigt er det at den ligger stabilt. Dvs, ingen timeouts, og ingen enkelte der går højt som 200-500. Her vil du kunne opleve at talen helt udebliver.
Skal du pinge skal det være til din internet udbyder/VoIP udbyder. Selvom du vælger f.eks en Telia server i danmark og du har f.eks TDC kan du sagtens blive sendt en tur til sverige og tilbage og gennem en masse udstyr før du når din distination.
1024/512 er rigeligt til IP telefoni. En 128/128 kunne gøre det.
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 29
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 443
Hvilke resultater får du, når du tester hastighed på speedtest? Det mest væsentlige er pingtiden, hastigheden er mere eller mindre underordnet... Alt over 256/256 er overflødig, når man snakker IP telefoni (256/256 pr linje).
Men hvilken IP telefoni udbyder har du, og hvilken internetudbyder? Og hvad oplever du af problemer? Hakken, skratten, udfald eller hvorledes?
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 932
Er nu på en firmabetalt laangsom forbindelse hos Cybercity (eller hvad de nu lige hedder i denne uge) - det har bare kørt uden probs..
mar 2004
Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 310
De problemer jeg oplever er at jeg ikke kan ringe til andre, og andre ikke kan ringe til mig.
Det lyder som om der bliver ringet op, men telefonen ringer ikke.
Eller nogle prøver at ringe til mig uden at kunne komme igennem. Altså for dem lyder det til den ringer op. Men telefonen ringer ikke hos mig.
Jeg har kørt en del test de sidste dage, og hastigheden ligger ubetydeligt lidt under det lovede!
Pingtiderne svinger mellem 42 ms og 88 ms. Gennemsnittet vil nok være omkring 60.
Det skal siges jeg tidligere har oplevet pingtider på knap 300 ms.
Hjælp - IP Telefoni