{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
407 visninger | Oprettet:

Poul
Poul
Tilmeldt:
19. mar 2004
Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 310

Hjælp - IP Telefoni {{forumTopicSubject}}

Hey. Håber der en én som kan hjælpe!

Jeg har lidt problemer med noget ip telefoni, og har mistanke om at det måske er hastigheden på nettet det er galt med.

Forbindelsen er 512/1024 og udbyderen mener det er tilstrækkeligt til at køre IP telefoni.

Jeg har testet hastigheden på www.speedtest.net og tager en server tæt på.
Uden at have det store forstand på det har jeg indtryk af at tiden det tager at pinge skal være rimelig god.
Men hvad skal værdien være for at det er acceptabelt til IP telefoni??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp - IP Telefoni
  • #1   26. sep 2009 Det er nok en 1024/512 (Down/upload) du har.

    Til IP telefoni skal den helst ligge ret lavt og under 50-80ms. Ligeså vigtigt er det at den ligger stabilt. Dvs, ingen timeouts, og ingen enkelte der går højt som 200-500. Her vil du kunne opleve at talen helt udebliver.

    Skal du pinge skal det være til din internet udbyder/VoIP udbyder. Selvom du vælger f.eks en Telia server i danmark og du har f.eks TDC kan du sagtens blive sendt en tur til sverige og tilbage og gennem en masse udstyr før du når din distination.

    1024/512 er rigeligt til IP telefoni. En 128/128 kunne gøre det.



  • #2   26. sep 2009 Husk én linie til internet og én linie til IP helst. ikke begge dele på samme..

  • #3   26. sep 2009 Jakob J: Så længe QoS er sat korrekt op, er det intet problem at køre begge dele på samme linje.

    Hvilke resultater får du, når du tester hastighed på speedtest? Det mest væsentlige er pingtiden, hastigheden er mere eller mindre underordnet... Alt over 256/256 er overflødig, når man snakker IP telefoni (256/256 pr linje).

    Men hvilken IP telefoni udbyder har du, og hvilken internetudbyder? Og hvad oplever du af problemer? Hakken, skratten, udfald eller hvorledes? smiley


  • #4   26. sep 2009 Tror ikke nødvendigvis det er hastigheden der er afgørende for kvalitteten. Havde Fullrate med et ordentlig hul i væggen. Det virkede ikke!. Dårlig kvalitet, manglende klartone, telefonen ringede selv op osv.

    Er nu på en firmabetalt laangsom forbindelse hos Cybercity (eller hvad de nu lige hedder i denne uge) - det har bare kørt uden probs..


  • #5   27. sep 2009 Det er rigtigt nok en 1024/512 forbindelse. Udbyderern er Skyline.

    De problemer jeg oplever er at jeg ikke kan ringe til andre, og andre ikke kan ringe til mig.
    Det lyder som om der bliver ringet op, men telefonen ringer ikke.
    Eller nogle prøver at ringe til mig uden at kunne komme igennem. Altså for dem lyder det til den ringer op. Men telefonen ringer ikke hos mig.

    Jeg har kørt en del test de sidste dage, og hastigheden ligger ubetydeligt lidt under det lovede!

    Pingtiderne svinger mellem 42 ms og 88 ms. Gennemsnittet vil nok være omkring 60.
    Det skal siges jeg tidligere har oplevet pingtider på knap 300 ms.


Kommentér på:
Hjælp - IP Telefoni

Annonce