Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lease afgift på Mc ?
  • #1   26. sep 2009 Jeg har haft mailet dem i tyskland som står for det.. har PT glemt navnet.. men fik aldrig svar.. De skrev ellers at ville man kører feks. 6 måneder var det noget med 9% af afgiften.... Jeg ville så hører om man så lige skulle smide en 10-20k i gebyr.... fik aldrig svar.

• #2   26. sep 2009
    (link fjernet)

• #3   26. sep 2009 Det er også rigtigt at man kan flexlease sin mc, men det er kun ved meget dyre cykler det kan betale sig. +400.000kr cykler
    www.flexcars.de

• #4   26. sep 2009 Se http://www.kjmotorcykler.dk/ det kan lade sig gøre med alle motorcykler, uanset prisen.........

med venlig hilsen Mikael

• #5   26. sep 2009 Mener at have hørt ude i byen at det er ulovligt, med mindre man har et momsregistreret firma. For at dette kan lade sig gøre, skal man handle med nogle varer, ellers finder SKAT hurtigt ud af at det er fusk.
    Ved ikke om det passer, men det er hvad jeg har hørt.

• #6   26. sep 2009 Christian [Lyngby] H...
    Nu er det jo SKAT selv der har lavet reglen , så ulovligt tror jeg nu ikke du skal regne med det er :=))

• #7   26. sep 2009 Det er absolut ikke ulovligt, men ikke noget man kan gøre som privat person (betale afgiften for en periode) Derimod kan man lease motorcyklen af et firma, der så betaler afgiften for leasingperioden, dette gør jo så at det bliver en del dyrere end bare selve afgiften, idet der skal betales en leasingydelse til firmaet og ligeledes moms. Om det kan betales sig eller ej, må være en individuel vurdering, i øjeblikket med de kraftige afskrivninger der er på nyere cykler, kan det faktisk godt svare sig i nogle tilfælde, specielt hvis man benytter sale-lease back princippet - Man sælger en egen cykel til leasingfirmaet og leaser den så tilbage. På supersportcykler kan man også ofte få en langt billlgere kaskoforsikring, idet cyklen jo kun skal forsikres for værdien uden afgift, og det alene kan i nogle tilfælde betale stort set hele leasingydelsen.

KJ-motorcykler gør det på flg måde -

(link fjernet)

Og SKAT har beskrevet proceduren her -

http://www.skat.dk/Skat.aspx?oId=162387&vId=0

Taksten er iøvrigt ændret fra iår for cykler ældre end 33 mdr til 0,5%/md + tillæg på pt. ca 0.35%/md eller samlet ca. 1% inkl moms/md i periodevis afgift, dertil skal så lægges leasingydelsen, hos KJ f.eks 3500,- pr. kontraktperiode.

Kommentér på:
Lease afgift på Mc ?

Annonce