{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

upcomming terror? {{forumTopicSubject}}

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1235783.ece

det bliver spændende (på den ufede måde) at se hvad der kommer til at ske nu, jeg vil gerne understrege med det samme at jeg ikke er racist men jeg bliver godt nok vred når sådan en idiot laver sådan et løgnagtigt program, når han, såvel som alle andre, udmærket ved hvordan muslimerne reagerer på sådan en omgang propaganda.

Hvis vi er racister for at tage afstand fra ekstreme muslimer og indvandrer bander og sharia lovgivninger som skader demokratiet så kald mig racist.

men hvis han var en piñata og jeg havde et bat så stod jeg gerne først i køen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  upcomming terror?
  • #1   8. okt 2009 Spændende... Men utroligt de idioter og deres "prestige program" viser sådan en spand lort i deres bedste sendetid... De er sku da lige så dumme som idioten der fremstillede dokumentaren.

• #3   8. okt 2009 selvfølgelig kan de det smiley men lur mig om de ikke kommer en dag i nærmeste fremtid

• #4   8. okt 2009 Nu har jeg jo ikke set filmen, Men ud fra det jeg har læst om den. Er det så ikke en ok fremstilling af Danmark? Dårligere omtale af vores landet = mindre muslimer i Dk. De eneste, som nok har et problem med filmen, er Arla og andre kolabratør som gør sig i de muslimske lande. Forøvrigt så kunne det ikke være mere ligegyldigt, hvad folk i de Arabiske lande syntes om Danmark.

• #5   8. okt 2009 Der var en masse ballade om nogle tegninger og vi danskere råbte: "Ytringsfrihed! Ytringsfrihed!"

Så kommer der en kritisk film om Danmark, og så kan man læse på eb.dk, hvordan folk ønsker, at den ikke skal vises og at hackere skal slette den fra stationen etc.

Jeg synes, det er fint nok, at nogen vælger at lave en film om Danmark. Hvis den er fuld af løgn, jamen, så ved folk forhåbentlig, at man ikke skal tro på alt, man ser i fjernsynet. Hvis de ikke gør og ikke længere gider købe vores mælk, jamen, så må de da selv om det, det er jo deres ret.

• #6   8. okt 2009 "- Filmen er simpelthen en collage af råb og skrig og politisirener. Og det er begrædeligt, at millioner af muslimer nu vil få et indtryk af, at sådan er tilstanden i Danmark, siger Fathi El-Abed. "

...Og her gik jeg og troede at muslimer ikke gjorde godt for noget! Det er satme kanont de sender det budskab til resten af verden. Så vælger de forhåbentlig et andet land i fremtiden smiley Det er jo i bund og grund ikke mærkeligt så mange stemmer DF.

• #7   8. okt 2009 Ja der må sq sidde en Pia K og klappe i sine små hænder :=))

man kan jo også sige at hvis nogen er så dumme at de ikke kan se hvad der er løgn og hvad der er sandhed , så har vi vist ikke brug for dem her ...

• #8   8. okt 2009 Man kan jo næsten kalde det for et positivt reklame fremstød for DK, Mht indvandring og asyl om ikke andet....... landet af mælk og honning, nu med bæ og tis :o)

• #9   8. okt 2009 Nu er jeg ikke racist men....
    Sådan starter desværre mange indlæg i debatten. Sørgeligt at vi har sådan en berøringsangst for emnet at en disclaimer er nødvendig.

Lad dem sende hvad de vil, sandheden kommer altid frem til sidst.

Dermed ikke være sagt at det er ligegyldigt hvad de arabiske lande synes om Danmark og hvilke konsekvenser de får. Man kan bare ikke gøre alle tilpas - hele tiden..

Det er dog tankevækkende, at det er lettere for den muslimske verden at boykotte lille Danmark og Arla end USA og Cola:)

• #10   8. okt 2009 Danmarks nye slogan ....
    "Er du en lille mørk gut så kom og bliv skudt "

• #11   8. okt 2009 det blir spændende at se hvad der sker med stemmerne i DK hvis der kommer et terror angreb i kbh, så kan det være at alle SF'ere og andre hippier indser at der ikke er plads til alle i vores samfund, da vi er flere hundrere år længere fremme i vores udvikling end de er.

alt respekt for de indvandre der kommer med et åbent sind og indordner sig og bidrager med noget til vores samfund. men rester, RAUS. det er ikke vores opgave at integrere indvandre. det skal de selv, vi kan give dem muligheder, men de skal selv gribe dem, og det er fejlet i DK.. vi har holdt dem i hånden hele vejen selv om de ville en anden vej.

og Arla kan da hoppe og danse ;D håber det får den virkning at de holder sig væk, men tvivler

• #12   8. okt 2009 Hm...

Vi påberåber os vores danske gudgivne ret til at sige og skrive hvad F..... vi vil. Så er vi også nødt til at acceptere at andre har den ret.

Jeg tror i øvrigt man skal være lidt forsigtig med at tolke ord og vendinger fra arabisk retorik i forholdt til vestlig retorik.

Var der nogen, der så svenske Lenas Danmarksdokumentar i aftes???

Tankevækkende........ også i denne sammenhæng

• #13   8. okt 2009 Knud (Vestegnen) J.. jeg var desværre på arbejde , men hørte hende i radioen og på trods af at jeg kun fatter 12% svensk så vil jeg mene at man skal lede længe efter dummere kvindemenneske , men måske er det bare mig der tager fejl ;o)

• #14   8. okt 2009 Junior-- > He he ja en 7.62 slår lige hårdt om man tror på allah eller ej smiley

• #15   8. okt 2009 Syntes folk her virker som en bunke racister..

I sidder og siger "Hvis man ikke kan gennemskue løgnen, så er man for dum" Det er præcis de sammen folk som sidder og æder det i sig med en gryde ske, når der bliver vist negative dokumentarer om Pakistan, Tyrkiet eller Libanon.. Lande der har en lille procentdel idioter, men hoved befolkningen er flinke og super rare mennesker..

Har flere venner som er muslimer, og jeg græder invendigt hver gang jeg høre hvordan de skal forsvarer et godt land som Danmark over for deres landsmænd. 90 procent af de mellemøstlige indvandre der er i danmark, er flinke, gode og hårdtarbejdende mennesker.

Havde selv en kjollega der var pakistaner, og i sin værnepligt var udstationeret på bornholm, her mødte han glistrup, og de to fik mange gode samtaler i brugsen.. Folk skal til at få de skyklapper af, og se sig omkring.. Danmark er blevet et ulækker småligt samfund, og vi skal have vent strømmen. Der vil altid være rådne æg.. Fokuser dog i stedet på den der bringer noget positivt til landet..

• #16   8. okt 2009 1-2-3 Så køre møllen igen smiley .. Jeg henter lige en cola og lidt popcorn smiley

• #17   8. okt 2009 "folk her virker som en bunke racister"

Vil til dels give dig ret, og på den anden side ikke, jeg tror bare at folk herinde lufter deres synspunkter og i visse tilfælde deres smålige sider af sig selv (mig selv inkl)

Men udviklingen er da skræmmende, JEG har da snart ikke lyst til at udtale mig om indvandre længere, medmindre det er fantastiske og forherligende ting jeg har i tankerne, for skulle man komme med en lille kritik af et mindretal, ja så er man efterhånden pr definition RACIST

Syntes vi som folk og nation er på vej et ulækkert sted hen hvor vi skal kysse enhver ny kultur i røven istedet for at pleje vores egen lidt mere...men nej nej, vi som danskere (hvide,gule,sorte og brune) er blevet en flok svagpissere som ligger under for pres fra nogle ganske få som vil os alle det værste de kan komme i tanke om..... og netop dem er der ikke plads til, det er ikke racisme, men sund fornuft

• #18   8. okt 2009 "90 procent af de mellemøstlige indvandre der er i danmark, er flinke, gode og hårdtarbejdende mennesker."

I hvilken undersøgelse har du set de 90%? Hvad er det tilsvarende tal for indfødte danskere?

Umiddelbart overrasker det mig positivt, at 9 ud af 10 indvandrere fra Mellemøsten er i arbejde. Det er da godt at høre.

• #19   8. okt 2009 Problemet er når der generaliseres for alle muslimer, når det er et lille mindretal der laver balladen.. Bandekrig er ikke noget nyt fænomen, vi havde jo rockerkrigen for årti siden... Hashhandel har altid eksisteret, og kamp om markedet har altid eksisteret.

Problemet er jo netop at man gør problemet til et race/religions problem, frem for hvad det i store dele er.. Problemer med unge forbrydere... Og hvorfor har de en større andel i statestikkerne.. fordi der er en bevist sammenhæng mellem inkomst og kriminalitet.. Samt ghetto beboelse og kriminalitet.. De er fattige underuddannede.. Præcis lige som hvis du tager en ghetto der hovedsagligt er beboet af etniske danskere...

Vi skal ikke importere problemer, det er jeg enig I.. men folk er for hurtige til at spille race/religions kortet, når det i virkeligheden ikke er problemet...

• #20   8. okt 2009 Snetyven.. Pga. Kultur, så vil konen i mange muslimske hjem være hjemmegående, fordi de, i modsætning til danskerne.. Godt kan finde ud af at få flere børn.. Danskerne får katastrofalt få børn..

Uges lektie, hjem og avl smiley

Men behøver ikke være i arbejde for at være hårdtarbejdende.. Men mange er det.. Problemet er at man ser de sidste tåber der står på gadehjørnene..

Uden at virke nedladende.. Så bliver rengøring rigtig rigtig mange steder gjort af invandre.. Og på min arbejdsplads, er det også sådan. Mange danskere vil ikke "nedværdige" sig til sådan et arbejde...

• #21   8. okt 2009 "Snetyven.. Pga. Kultur, så vil konen i mange muslimske hjem være hjemmegående, fordi de, i modsætning til danskerne.. Godt kan finde ud af at få flere børn.. Danskerne får katastrofalt få børn.."

Hvordan kan det nogensinde være en dårlig ting, at vi får få børn? Kan du nævne mig ÉN ting, der er blevet bedre på Jorden, efter vi kravlede ned fra træerne? Vi har jo ødelagt og udryddet næsten alt vi er kommet i nærheden af. Og jeg nægter altså at få børn "for at have nogen til at passe mig, når jeg bliver gammel", for det er noget af det mest egoistiske, jeg nogensinde har hørt.

• #22   8. okt 2009 Tore:

Du har helt ret. Generaliseringer flerne alle muligheder for at betragte sagerne objektivt.

Jeg opfatter ofte, at de mennesker jeg kender, som har størst aversioner mod indvandrere er dem der er allermindst i berøring med dem.

Bevares - de kender ofte en eller to, men de er "anderledes - og gode nok" !!!!

Jeg er og har været i berøring med rigtigmange gennem årene, og sjovt nok, langt den overvejende del har nøjagtig de samme livværdier som alle os andre, og de passer i virkeligheden bare deres liv.

Hvem ville i øvrigt forlange at en dansk vegetar ved navn Petersen skal spise flæskesteg?????

Jeg ved, at den sidste sætning er provokatorisk, men overdrivelse fremmer forståelsen.

Peter AG skrev en gang i en sangtekst: "En fremmed er en ven. du bare ikk' har mødt endnu"

Hvois vi nu mødte hinanden på den måde og med lidt gensidig respekt, så kom vi nok langt....

....mener jeg:-)

• #23   8. okt 2009 Snetyven, fordi med negativ befolknings vækst, så er der ingen til at lave penge til dig, når du vil gå på pension.. Bare fordi vi ikke længere direkte har brug for børnene til at passe os, så er det sgu meget rart at have nogen der kan betale for sygehus, veje, m.m

• #24   8. okt 2009 Tore (københavn) S

"Pga. Kultur, så vil konen i mange muslimske hjem være hjemmegående, fordi de, i modsætning til danskerne.. Godt kan finde ud af at få flere børn.. Danskerne får katastrofalt få børn.."

I gennemsnit vil danskere gerne have et par børn og ikke 4-6 som invandrere. Hvad fanden er der galt i det? De avler os ud af eget land!

Muslimer herhjemme er efter min mening selv skyld i hvad der kommer til dem. Sandheden er at langt de fleste danskere ikke er racistiske. Jeg er heller ikke racist. En racist er en der ikke kan lide fremmede generelt, sorte osv. Det har intet med det at gøre.

De har så satans travlt med at kalde os racister. Det er et ord der er blevet misbrugt på det groveste og LANGT de fleste af dem aner overhovedet ikke hvad det vil sige. De har bare fundet ud af det er måden at komme frem på da vi har så mange pladder-humanister i dette land.

De er stolte over at være som de er (kriminelle eller ej). Deres traditioner og religion. Prøv du at tage til deres land med dit juletræ, familie traditioner og religion og se hvordan det forløber sig! Good luck

Indvandrere i danmark har aldrig integreret sig ordentligt i vores samfund. Ihvertfald kun i fåtal, og dem der har, hører du aldrig brokkeriet fra.

Hvorfor skal VI vige for at DE kan få det som de vil have det når den ikke går den anden vej? Tænk over det.

• #25   8. okt 2009 "Snetyven, fordi med negativ befolknings vækst, så er der ingen til at lave penge til dig, når du vil gå på pension.. Bare fordi vi ikke længere direkte har brug for børnene til at passe os, så er det sgu meget rart at have nogen der kan betale for sygehus, veje, m.m"

Prøv at forestille dig et worst-case scenario. Du sidder dér og er pensioneret. Du har brug for nogle ydelser, som du ikke har råd til. Vil du så tænke: "Bare vi dog havde fået nogle flere børn. Jeg er jo blevet for svag til at bidrage aktivt til samfundet, så nogle andre skal gøre det for mig, så jeg kan få det, jeg har brug for."? Så egoistisk håber jeg aldrig, jeg bliver. Jeg har aldrig modtaget nogen form for sociale ydelser; jeg har altid insisteret på at klare mig selv. Hvis jeg nogensinde når til et punkt, hvor jeg ikke længere kan tage mig af mig selv, så er det på tide at sluge et glas piller, for jeg vil aldrig være en belastning for andre mennesker.

• #26   8. okt 2009 Snetyven:

Idealisme er en god ting - dens fokus har det med at skifte.

Jeg er barn af den kolde krig. Jeg voksede op i en verden, hvor de store amerikanske søer og europæiske floder af og til brød i brand. Jeg skulle f...... ikke have børn, for det her var ikke en verden at bringe dem ind i!
    Det ville ikke være en beboelig jord efter år 2000.... osv, osv...

I dag har jeg to voksne børn, og venter - tålmodigt, men med glæde - på børnebørn. Vi er 5 mia mennesker på jorden, en mia sulter. Da jeg var 18, var vi tre mia, en mia sultede.......

Vor egen opfattelse af verden og dens effekter på os ændres....

Hold fast i din idealisme, hvor den kan fastholdes, men lad være med at snyde dig selv:-)

• #27   8. okt 2009 Hvilken del af mit indlæg er du blevet uenig i, Knud? Jeg har ikke noget problem med at folk får børn. Det er virkelig ikke noget, jeg skal bestemme. Jeg har kun et problem med den indstilling, at det er "katastrofalt", hvis vi ikke får en masse børn.

Hvis folk ikke har lyst til at få børn, så må de da selv om det. Jeg vil ikke være en af dem, der går ud nu og proklamerer: "Jeg er ligeglad, hvordan det passer jer, for nu skal I leve jeres liv som jeg siger, og få en masse børn, som kan betale for mig, når jeg bliver gammel og svag!"

At folk vælger at leve deres liv og få det antal børn, de har lyst til, er fantastisk, ikke katastrofalt.

• #28   8. okt 2009 Snetyven:

Jeg er ikke som sådan uenig med dig. Jeg opfatter bare dit forrige indlæg som meget stivsindet og personligt ufleksibelt.

Som fra et menneske, der ikke erkender, at man faktisk sagtens kan skifte holdninger, og som heller ikke erkender at både de faktiske forhold og ens eget verdensbillede sagtens kan ændre sig.

"sluge et glas piller, for jeg vil aldrig...." skriver du.'

Hmm... jeg ved ikke hvor mange gange jeg hørte min svigerfar sige netop det, men da han først fik kræft og vidste, at det bar en og kun en vej, kunne han ikke slippe livet. Han kunne faktisk intet selv de sidste 6 år, og en til to gange årligt blev vi kaldt ind, for nu døde han - Nix han holdt fast ved livet, og røg op og ned i graven som en yo-yo.

Jeg siger ikke at du vil gøre det, men jeg er også sikker på, at du ikke kan udelukke det:-)

• #29   8. okt 2009 Du har ret. Det kræver nok også en del at turde tage den beslutning. Men jeg håber i hvert fald, jeg tør gøre det rigtige, hvis den dag en dag kommer.

Under alle omstændigheder er det sandsynligvis ikke noget, jeg behøver bekymre mig om. Jeg kører jo motorcykel, så jeg har nok højst en sæson eller to tilbage her i verden. smiley

• #30   8. okt 2009 Tore,

"Syntes folk her virker som en bunke racister..."

Pas nu på at du ikke trækker racismekortet unødvendigt. Til sidst bliver udtrykket udvandet. Man er ikke pr. definition racist blot fordi man ikke stemmer til venstre for midten. Racisme er en alvorlig ting som der lovgivet imod.....

Jeg er helt enig med i at man naturligvis ikke skal generalisere. Derfor forstår jeg ikke helt din overskrift som jeg har klippet ind i starten af mit indlæg. Lad den der har ren samvittighed kaste......
    Bare min mening og undskyld skriften:)

• #31   8. okt 2009 Snetyven:

Jeg tror såmænd ikke bare det er et spørgsmål om mod. Det kan lige så godt vvære det samme, som får mennesker til at formere sig under det mest håbløse forhold - ren selvopholdelsesdrift - et eller andet sted er jo jo bare dyr, med de dertil hørende instinkter.

• #32   8. okt 2009 Nogen der ser TV-Avis lige nu?

den dokumentar forløb da vist en del mere nuanceret end forventet:-)

• #33   8. okt 2009 nuanceret? ser du tv2 nyhederne nu med reaktioner fra mellemøsten?

mener du stadig den var nuanceret?

• #34   8. okt 2009 Næ, det har jeg ikke set, jeg hørte bare, hvad DR udsendt folk fra Jordan sagde. De udlagde det hele som langt mere nuanceret end forventet.

• #35   8. okt 2009 Hvis han har besøgt dette forum har han da mere end rigelig grund til sine beskyldninger!

• #36   8. okt 2009 Racisme går jo begge veje, og her er noget som nok skal få racisterne i mellemøsten op af stolen (bedetæppet). Jeg frygter at Danmark vil blive et oplagt mål for ders had til vesten.

• #37   9. okt 2009 Syntes da det er noget lort med den dokumentar, da det ødelægger vores i forvejen dårlige ry.

Men okay, tror alligevel ikke Visitdenmark.dk reklamere så meget dernede - så tror ikke vi mister det store på turist siden..

Tror mere der er Arla etc. der mærker filmen her.. Men så laver de jo bare søster selskaber der sælger varene, under et nyt navn, med hovedsæde i Usbekistan..

// Michael

Kommentér på:
upcomming terror?

Annonce