3.735 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Chip/boks til bilen, fra racechip.de Chip/boks til bilen, fra racechip.de

Hej med jer

...håber i bærer over med mit "bil" spørgsmål, men pupetetsdrengene på bilgalleri kan åbenbart ikke komme med noget konkret!

Jeg overvejer en boks til bilen, banditten koster 129 euro hos racechip.de
Det jeg ønsker er et produkt der bevarer fabriksgarantien og er et billigt alternativ til en rigtig OBD tuning.
Men... hvordan er jeres fornemmelse med de bokse? Risikerer jeg at overbelaste noget i motoren?
Skal jeg holde fingrene fra dem eller skal den bare smides på?
Det er til Mazda 6 2.0DE fra 2008. "m. commonrail."

mvh Dennis

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chip/boks til bilen, fra racechip.de
  • #1   10. okt 2009 Som med alt andet er der en risiko da en færdigproduceret boks IKKE passer 100% netop på din bil. Svarer til at hente et map til powercommander fra nettet til din MC. Nogen har gode erfaringer med det og har giver lige det de ønskede, andre lige modsat og i værste fald en helt forkert blandig som i værste fald kan have katastrofale følger.

Det koster mere og få kørt din bil ind på felt, men det er det hele værd, især på så ny en vogn.

• #2   10. okt 2009 det bedste er altid at tune den chip der sidder i bilen, det var hvad scantune fortalte mig da jeg var derude med transporteren

den kan ikke synes med sådan en box på da den abre øger mængden af brændstof, men hvor at du tuner bilens chip, der kan han justere luft/blanding og alle de nødvendige parametre for at få den til at gå ordentligt

men ring til scantune og snak med ham, han er pisse dygtig

• #3   10. okt 2009 Personligt mener jeg ikke altid box/chiptuning er vejen frem... typisk ændrer det jo kun på brændstofmængden...
    Tag da i stedet og få det lavet prof., har selv fået optimeret min golf tdi hos scantune, - manden ved alt om det der og du får en bil ud igen med et super moment (ved turbodiesel)... også laver han det efter hvad din intercooler er dimensioneret til... (ja jeg gik fra 92 hk/ og 195 nm v. 2800 til 125 hk/ 281 nm ved 2355 omdrejninger...) en dejlig bil er det blevet og køre i.... og det er i dag blevet billigere og få lavet, - typisk 3000 afhængig af model selvfølgelig.

• #4   10. okt 2009 Mht, garanti kan de ikke se hvis du smider en boks imellem. bare du ikke klipper i lednings nettet. Tror faktisk jeg har læst et sted om nogle bokse (godt nok til vw) der ikke ville bryde garantien, men ikke sikker.

Det kommer selvfølgelig også an på effektforøgelsen. Er effektforøgelsen i en mild grad betyder det normalt intet, men tjek lidt forums for din bil og nogle folk der specifik kender til det.

• #5   10. okt 2009 der er jo ikke 2 turboladere der er ens: derfor få den justeret ind og tjekket på felt... det er nr. 1... så får den også det luft den skal have til brændstoffet og smider ikke en sky som en anden gammel traktor når den bliver skudt af....

min næste container får samme tur... det er sikkert og vist. smiley

• #6   10. okt 2009 Har selv set folk der har haft de der bokse monteret på deres diesel biler. Og mange gange har der været lamper der har lyst. Og garantien ryger også hvis du sætter sådan en boks på. Gør den også hvis du får justeret din egen boks ind. Havde helt sikkert fået den tunet hos Scantune. Du skal bare også være obs på at hvis dit værksted opdatere din boks i forbindels med et service så er der stor risiko for at tuning programmet i din boks forsvinder og skal tunes på ny for og blive kvik igen. Er en kollega der var ude for det for et stykke tid siden på en Ford Focus

• #7   11. okt 2009 så er det vel bare og bede dem om at lade bilens software være når den er til service!
    MHT lysende lamper på fejl pga. chipning... nej det har jeg aldrig oplevet... men fik forklaret at man hvis man var hård ved bilen de første par gange den kørte efter opdatering så kunne man godt opleve at den ville gå i fejlprogram... men jeg har aldrig oplevet det.

• #8   11. okt 2009 jeg har kørt med en boks på min C220'er i 1 år nu uden problemer
    ( over 50.000 km ).
    Den giver ca. 30 hk og har forbedret brændstoføkonomien væsentligt ( før gik den i snit 14,5 km/l - nu går den 16,8 og jeg kører absolut ikke morfar *G* ).
    Det bedste er naturligvis en fabriks-chip med individuelt map, men det er nu fornøjeligt alligevel.

• #9   11. okt 2009 Du må IKKE sætte en boks på en mazda 6 diesel.
    Mvh
    Mekanikeren

• #10   11. okt 2009 har også set en vw pumpedyse der var gået til med sådan en omgang bix/box....
    Kan mekanikeren ikke lige specificere hvorfor præcis en mazda 6 diesel ikke kan tåle box?

mvh Offslow

• #11   11. okt 2009 Kan ikke huske helt specifikt. Men vi har fået besked på at vi ikke må tune på Mazda diesel. Mener det er pga partikkelfiltret..

• #12   11. okt 2009 www.landberg.dk , det virker ...

• #13   11. okt 2009 Tak for nogle gode svar.

Grunden til jeg spørger er, at det er en firmagryde jeg kører rundt i, og ønsker ikke problemer hvis den skal på værksted eller hvis der sker et eller andet. Så er det nemmeste bare at fjerne boksen igen. Ville da absolut også foretrække en rigtig chipning, men ikke når vognen ikke er min egen!
    Søren... jeg vil undersøge det nærmere.

Dennis

Kommentér på:
Chip/boks til bilen, fra racechip.de

Annonce