1.971 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Køb af pulsur m. gps til løbetræning Køb af pulsur m. gps til løbetræning

Jeg overvejer at købe et pulsur med gps til løbetræning, men er lidt rådvild over, hvad man skal købe. Prisleje omkring de 3.000 kr, men den er ikke altafgørende. Jeg har lidt kig på Garmin Forerunner, men har desværre intet kendskab til de forskellige modeller.

Nogen der kan anbefale (eller det modsatte) nogle bestemte modeller. Behøver ikke være Garmin. Men jeg vil gerne have mulighed for at overføre urets resultater til min pc, og det skal kunne holde styr på afstanden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af pulsur m. gps til løbetræning
  • #1   10. nov 2009 Suunto T3c eller T6c. T6c er klart den bedste som jeg også har. Har haft garmin og Polar, men de når ikke mit Suunto ur til sokkeholderne.
    Det kan alt det jeg har brug for. Gruger GPS´en til at måle min træning og forbedringer, og på T6c´en er der også højdemåler som er godt hvis du løber hvor der er kupperet. Kan anbefale at kigge i udlandet, pga. prisen. Har ik købt mit da det er sponsereret af mit job/træningscenter.

• #2   10. nov 2009 Godt emne... følger lige med... har samme intentioner......

• #3   10. nov 2009 Garmin Forerunner 405CX - kanon godt ur - præcis gps og med kaloriemeter m.m.m.

• #4   10. nov 2009 www.endomondo.com

• #5   10. nov 2009 Jeg har et Forerunner 405, og det er kun ringen omkring display der er følsom, men den kan man "låse" med lethed. Jeg har dog ikke haft andre læbeure end dette, men jeg er nu meget glad for det, og syntes at det er meget nemt at bruge. Jeg kan se alt på min pc, når jeg har overført data. Min mening er at det er et super ur, men det er jo en snagssag.
    God jagt
    Mvh. Michael :o)

• #7   11. nov 2009 Hello Kitty Darth Vader aka Klaus (Aalborg) J - Vælger du evt. 305 kan du nøjes med at slippe 1.373 kr :0)

(link fjernet)

• #8   11. nov 2009 hej jeg løber med forerunner 305 som er det ur der efter min mening giver dig mest for pengene

• #9   11. nov 2009 De fleste napper Garmins 405, som er den nyeste og har den længste batteritid (blandt Garmin-urene). Det er nemt at bruge, ligner ikke en bornholmer men et armbåndsur, og er rimeligt præcist mht. den tilbagelagte distance.
    Garmin 305 kan stort set det samme, men er mere klodset. GPS'en kan ikke slås fra, så det bruger MEGET strøm, og kan derfor IKKE bruges som hverdagsur. Til gengæld er det billigt og har fordel af det store display og de faste knapper. (205 er det samme som 305 men uden pulsmåler).

Er man mere til at analysere de små detaljer som f.eks. kadence og aktuel hastighed, parametre som Garmin ikke kan eller klarer overbevisende, så er svaret Polar RS800 (ikke GPS). Det klarer ærterne vha. en footpod -en GPS-enhed kan evt. tilkøbes, hvis man vil bruge det til kajak, langrend, cykling eller noget fjerde ...

• #10   11. nov 2009 Vi har også et garmin forerunner 305, og det gør jobbet godt. Men som der bliver skrevet er det lidt stort, men dog ikke på størrelse som et bornholmer:-) Valget faldt på dette, da det er det billigste med både GPS og pulsmåler. Super ur. Og hvem bruger da et løbeur til hverdag?

• #11   11. nov 2009 Husk lige på at footpod ikke er særlig effektiv hvis man løber på hård og løst underlang, da din skridt længde svinger, samt hvis du løber kuperet terrang.

• #12   11. nov 2009 Jeg har osse en forerunner 305, som jeg købte for 799,- kr ved Elgiganten i Horsens (kø tilbud) he he.... da de åbnede dørene for første gang.
    Jeg bruger den når jeg cykler MTB og det er kun til fis og ballade, men sjovt at overføre data til pc'en og se resultater på puls, hastighed, kalorieforbrug og m.m.
    Jeg har hørt fra andre mere seriøse brugere at der kan være et problem med batt. levetid når den er 2 år gammel og problem med at den ikke er helt vandtæt, når der dyrkes svømning i forb. med Triatlon.

• #13   11. nov 2009 Garmin er ok køb hvis man vil spare. Polar hvis man her lidt flere penge men ikke går så meget op i kvaliteten. Suunto hvis man har råd og vil have den bedste kvalitet.

• #14   14. nov 2009 Jeg tror, jeg snupper en Garmin Forerunner 405HR eller 405CX, der begge har pulsmåler og GPS. Forskellen er blot, at CX-modellen måler kalorieforbrug udfra pulsen, mens HR-modellen gør det ud fra GPS-afstand. Dvs at CX-modellen kan man også bruge i et fitnesscenter, hvor GSP'en ikke kan få et signal. Det synes jeg egentlig er voldsomt smart. Prisen er lidt pebret, hvis man køber i DK, men sjovt legetøj koster jo penge smiley

Spørgsmålet er bare, hvad der er mest nøjagtigt? At måle kalorieforbrug udfra puls eller afstand? Hvis det ellers har nogen relevans overhovedet.

K.

• #15   14. nov 2009 Du får en meget mere nødaktig visning af dit kalorieforbrug ved at kigge på pulsen. En med god kondig bruger jo langt mindre energi på at løbe en lang distange end end utrænet. Men der er meget der spiller ind omkring kalorieforbrug. Højde, vægt, fedt %, kondi, bodymassreduktion, hvilken motionsform du udøver og insentitet.
    Hvis du løber meget i skove osv. vil jeg stadig råde dig til Suunto. Stærker signal og flere funktioner. Kan fås i sverige for ca. 3500. Altså Tc6 med GPS

• #16   14. nov 2009 Sad og kiggede på præsentationsvideoerne af Garmin Forerunner 405CX inde på Garmins egen hjemmeside. Kan det virkelig passe, at opladning kan (skal?) finde sted ved at sætte en klips på uret? Det ser dælme underligt ud, men er nok, fordi det er "vandtæt", og derfor ikke må have et stik?

http://www.youtube.com/watch?v=JNbkouM78Ak

(link fjernet)

K.

• #17   14. nov 2009 Yep. Det er måden at oplade dem på. Der er dog "stik/ben" på clipsen.

Kommentér på:
Køb af pulsur m. gps til løbetræning

Annonce