1.471 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Bioethanol/E85? Bioethanol/E85?

Hej.

Jeg skal bruge noget rent bioethanol, eller måske noget E85 til et skoleprojekt. Altså noget man kan køre en motor på, ligesom de sælger på nogen tankstationer i Sverige.
Problemet er at jeg ikke ved hvor man kan skaffe noget her i Danmark?
Er der nogen af jer der kan hjælpe mig med mit problem, og fortælle mig hvor jeg kan købe sådan noget?

Tak for hjælpen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bioethanol/E85?
  • #1   18. nov 2009 (link fjernet)

• #2   18. nov 2009 Halløj !

Bioethanol 85 som du snakker om er IKKE rent.
    Men 85% bioethanol og 15% sprit. kan købes i mr. !n$4n3's link.

Vil du have rent bioethanol skal du købe en flaske almindeligt Husholdningssprit der er det SAMME, bioethanol er blot et fint markedsførrings navn

vh Mikkel.

• #3   18. nov 2009 smager af ræve pis og terpentin... men man bliver fuld som et svin . .

ps ps dette er fra en sang og ikke fredag aften lol lol

og ellers smutter du lige over sundet og køber lidt 85

• #4   18. nov 2009 E85 til biler er jo en blanding af 85% bioethanol, og 15% benzin.

Men er rent sprit det samme som bioethanol? Fordi så kan man vel bare tage et smut forbi Matas, eller sådan noget?

• #5   18. nov 2009 bioethanol er da ikke det samme som sprit ????

• #6   18. nov 2009 Jo det er!

Bioethanol er ethanol fremstillet ud fra nedbrydning af kulhydrater i biologisk materiale.

Husholdningssprit er ethanol fremstillet ved nedbrydning af kulbrinter i kartofler - her i landet. Det er pr. definition bioethanol. Det er så tilsat et denatureringsmiddel som gør det udrikkeligt.

• #7   18. nov 2009 smager det godt knud... eller... ?

• #8   18. nov 2009 k6 hvor er din motorcykel?

• #9   18. nov 2009 Hvorfor Spørger du mig hvor min mc er ?

• #10   18. nov 2009 æhh bioethanol er det jeg hælder på min pejs uden skorsten. Husholdningssprit er det Hunulven Ilse pudser spejle og vinduer i.
    Der er godt nok også prisforskel på lortet

• #11   19. nov 2009 Om det hedder bioethanol eller ethanol gør ingen forskeld, det er uanset hvad det menigmand kender som SPRIT. Det er også det man kan drikke sig fuld i, det som man pudser vinduer i osv. At det heder bio til fornavn er bare et brand, men afviser ikke at der er blandet noget i E85...

• #12   19. nov 2009 det er da 85% benz og 15% sprit er det ik?
    Hvad går skoleprojektet ud på?

• #13   19. nov 2009 Nej, det er 85% ethanol, og 15% benzin.

Men jeg skal have en motor til at køre på ethanol, og så lave en masse udregninger om alt muligt...

• #14   19. nov 2009 ØØØ - bare hæld sprit på knallerten, det skal nok fungere...
    De køre også på sprit i mexico. Det er hvis bare noget med at nyere motore ikke er så glade for det, men skal ikke kunne sige noget sikert om det...
    Og la nu være med at tage en skurk fra tanken inden du køre, det er Bent betjent hvis ikke så gald for :oD
    Hvis du ikke har fundet ud af det, så heder det vi kender som en benzinmotor faktisk en Ottomotor, og er ligesom Dieselmotoren opkaldt efter opfinderen. Man valgte bare at opkalde brændstoffet til dieslen efter motoren, men bare ikke ved en ottoen, men den kan jo også køre på mange sjove ting, da den har tændrør...

• #15   19. nov 2009 Chris:

Jo en Ottomotor kan køre på de mest mærkelige ting, men ikke nødvendigvis ret længe. Kommer du op på bare 10-15 % sprit i længere tid, vil en benzinoptimeret motor brænde sammen!

Diverse gummimaterialer holder heller ikke

• #16   19. nov 2009 Det giver jeg dig ret i, det er også derfor de byggede bobler (VW) i Mexico helt til 2001, da de kunne holde til det.
    Der blev faktisk bygget hele 21mio. fra '45 eller '46 til 2001, det er squ da imponerende :0)

Kommentér på:
Bioethanol/E85?

Annonce