{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
898 visninger | Oprettet:

Trådløs router !? {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes vores trådløse internet driller, forbindelse er ikke særlig kraftig og nogen gange har computeren svært ved at finde den trådløse router...

...vores router er fra LINKSYS (og cirka 5 år gammel) overvejede om den måske trængte til udskiftning !? Findes der routere er sender et stærkere signal end andre !? Og hvilken mærke er bedst, nemmest at op sætte !?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trådløs router !?
  • #1   19. nov 2009 Jeg bruger altid d-link

  • #2   19. nov 2009 Kører med router fra Netgear.
    Er yderst tilfreds, og har aldrig haft problemer.
    Men hvorvidt den er bedre eller ringere end andre, vides ikke,
    da jeg aldrig har prøvet andre.


  • #3   19. nov 2009 har der været fin forbindelse?

  • #4   19. nov 2009 d-link og netgear er et fint valg



  • #5   19. nov 2009 Airport Extreme

  • #6   19. nov 2009 Du kan købe en anden antenne med indbygget forstærker og montere den på din router,det forøger signalet kraftigt

  • #7   19. nov 2009 Har en LINKSYS til salg, med udv. antenne. Den dækker ca. 200 meter.

  • #8   19. nov 2009 Har 2stk. i huset for at have ordentlig dækning overalt. En Linksys og Edimax, og det virker fremragende.

  • #9   19. nov 2009 Købte en Linksys fra Cisco. Router og modem i ét. Det kører bare og har fuld signal over hele huset (også uden for). Den står gemt unger en skænk.

  • #10   19. nov 2009 Havde samme problem med min, men så prøvede jeg at opdatere den, og så kører den perfekt nu. problemet med min var især slemt hvis jeg downloade store filer. - Prøv at finde updates til den, det er da værd at prøve smiley

  • #12   19. nov 2009 Du kan købe dig fatte i det lort. Vi har 6 computere online herhjemme. Ungernes er trådløst da det er bærbars. Så har vi 3 gamer computere som er koblet til med kabler. Jeg gider godtnok ikke lagge ud pga trådløs når jeg spiller:)

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #13   19. nov 2009 D-Link DIR-655/E Wireless N Router

    Har lige købt den hos Dataworld.dk efter anbefaling alle steder fra.

    Super nem at sætte op - god rækkevidde - høj sikkerhed og hastighed - indbygget gigabit netværk.


  • #14   19. nov 2009 Linksys plejer sgu da altid at virke?


  • #15   19. nov 2009 D-link DIR 635 eller 655 det virker!! har arbejdet med begge modeller og spillet op til 8 på en gang trådløst mod hinanden uden problemer...

  • #16   20. nov 2009 Har selv en 5 år gammel Linksys 802.11b (11Mbit/s max). Den har fungeret fra første dag og funker helt OK. Den skal dog slukkes ind imellem, da der med varierende tidsrum er lidt småproblemer med at ”se” routeren som du beskriver (sådan hvert ½ år eller lidt tiere), men det lever vi med.

    Vi har godt 200 m2 i et plan, så der er et stykke vej fra den ene ende af huset til den anden – vi er stort set konstant 3 personer på.

    Skal man snakke om problemer, så er det at sikkerhedssystemet (WEP) er lidt outdatet. Vores Linksys kan ikke køre med WPA eller WPA2.

    Såeeeeeee hvis du ikke har prøvet, så får du lige standardsvaret fra en IT-support funktion ….. sluk for skidtet og start op igen efter et par minutter – lidt ligesom natlægens, tag to albyler og besøg din egen læge i morgen :o).


  • #17   20. nov 2009 Jeg har tidl. haft en 3Com i fire-fem år, der nu er udskiftet med en Linksys da strømforsyningen til 3Com'en røg.

    Jeg er personligt mest til 3Com, Linksys eller D-link.
    - jeg ku derimod aldrig finde på at købe en Netgear. Min tidl. svigerfamilie havde en, og hold kæft noget lort. Men ok, det er så også 4-5 år siden, samt det nok var den billigste af modellerne.


  • #18   20. nov 2009 Et par enkelte facts er at B, G og N alle køre inde for samme sende styrke og alle vil nedsætte hastigheden for at holde stabiliteten.

    Det der kan gøre udslaget er blandt andet kvaliteten af antennen. Hvis der er stort tab inden signalet ryger ud fra routeren, så vil du opleve dårlig stabilitet/hastighed.

    Når den er 5 år, er det som tidligere nævnt formodentlig en 802.11b router.
    b er max 11 mbit, hvis du så har et dårligt signal vil hastigheden falde for at holde stabiliteten.
    En g router vil gøre det samme, men da den er 54 mbit skal den falde meget i hastighed før den når under en almindelig 2-8mbit internet forbindelse.
    Ved halv styrke snakker vi 5mbit mod 27mbit.

    En opdatering til en G router vil formodentlig gøre at du ikke mærker faldet i hastigheden, selvom signalet måske ikke er 100%. Bemærk at det kræver at dit netkort også understøtter G.


  • #19   21. nov 2009 har en netger du kan købe til 100 kr


Kommentér på:
Trådløs router !?

Annonce