{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Windows vista {{forumTopicSubject}}

Hey alle!!
Jeg står og skal til at opdatere mit windows xp, men hvad er forskellen på windows vista home og vista ultimate? Og endvidere, kan jeg opdatere uden at skulle formatere og/eller gen-installere alle mine nuværende programmer, eller går de bare over i vista uden problemer? mange venlige hilsner fra Peter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Windows vista
  • #1   24. nov 2009 http://www.microsoft.com/uk/windows/products/windowsvista/editions/n/choose.mspx

    Men har du overvejet Windows 7 i stedet? Den er noget bedre.


  • #3   24. nov 2009 Vista trækker utrolig meget saft og kraft ud af din maskine smiley jeg ville også hoppe på det nye Windows 7 istedet.

  • #4   24. nov 2009 men altså har du 4-6GB ram og stor Cpu og sådan er vista intet problem. men hvorfor ikke det nye ? koster sku under en 1000 lap de fleste steder for windows 7.

  • #5   24. nov 2009 Vista er ikke så slemt som folk gør det til mere, men du bør helt sikkert hoppe over på Windows 7 i stedet, da den er noget mere finpudset.. Du vil ikke kunne opgradere, og den vil kræve en helt ren installation, det gælder både Windows Vista og Windows 7..

  • #6   24. nov 2009 Har en E6850 cpu og 8 gb ram, men xp kan ikke udnytte alle mine små ramkredse. Havde ikke lige overvejet windows 7, men i har helt ret, det er selvfølgelig den jeg skal ha' fat i. Er der nogen specielle versioner der er bedre en andre i windows 7? -Yes i'm a noob. smiley

  • #8   24. nov 2009 Ja det ser fornuftigt ud. Men nu igen.. : Hvad er forskellen på en Produktopgraderingspakke og en komplet pakke?? Jeg mener, hvad skal jeg købe?

  • #9   24. nov 2009 Windows 7 skulle kunne håndtere 1 Terabyte ram, så du fyrer den bare af smiley men den kan da sagtens køre med vista hvis du vil.
    og some Tore siger gør folk det slemmere end det er, dog kan det altså TYDELIGT mærkes, og specielt når man laver hardware test er der stor forskel. så der er altså noget om snakken.
    men kører du 32 eller 64 bit system, så skal du jo selvfølgelig tage det windows der passer til.


  • #10   24. nov 2009 kender kun til windows 7 ultimate. og vista ultimate. har ikke prøvet de der home pakker.

  • #11   24. nov 2009 Arh fuck. elgiganten har en windows 7 både til 32 og 64 bit, hvor ser jeg hvad mit system er....? smiley

  • #13   24. nov 2009 Jeg for kun oplysninger om at det er windows xp home og jeg har 3,25 gb ram osv. Men den siger ikke noget om hver 32 eller 64 bit...Har ellers indset at windows 7 er vejen frem, mangler kun hvilken version jeg skal købe smiley

  • #15   24. nov 2009 Dit system er ikke noget specielt, din CPU er med garanti i stand til at udnytte 64bit, men det giver dig ikke den store fordel. Fordelen ved 64bit er at du kan udnytte dine RAM og i fremtiden vil ting blive optimeret til 64bit. Udlempen ved 64bit er at du kan ricikere at nogle af dine gamle programmer ikke kan køre under 64bit. Noget hardware som f.eks. mit tv-kort kan ikke køre under 64bit. Jeg var nød til at skifte min virusscanner da den ikke kunne køre 64bit. Ud over det har jeg ikke haft de store problemer, men du skal huske at finde 64bit vertionen af de programmer du bruger.

    Jeg vil også anbefale at springe Vista over det er tungt og ustabilt.


  • #16   24. nov 2009 Som sagt før, så vil home premium dække dine behov.

  • #17   25. nov 2009 Det bliver 64-bit så. Lyder som det mest fremtids-sikre. Tusind tak for jeres hjælp, og hurtige svar, i er sku cool :-). Men nu bare for at at høre: hvis jeg nu ogsp vil opdatere mit hardware hvad er så det "state og the art" inden for computere. Jeg bruger den meget til spil og det skal bare kunne trække alt!!.

  • #18   25. nov 2009 Køb dig en Intel i7-960 cpu og nogle DDR3-1066 ram, også fodre den med et Geforce GTX295 evt også en SSD harddisk så du ikke skal vente så langtid på at den loader ting =)

    Men det system du har nu burde sagtens kunne køre 90% af alle de nye spil i høj opløsning, med mindre du har et tudsegammelt grafikkort

    Har en ven som har en e6600, geforce 8800 og 4Gb ram, han køre stadig alle de nye spil i 1680x1050


  • #19   25. nov 2009 Spring Vista over og køb Windows 7

  • #20   25. nov 2009 Morten P: Tak for svaret. Har et gforce 8800 gtx med 768 mb ram. Håber det ikke skal fyres, for det var satme dyrt dengang smiley

  • #21   25. nov 2009 Og igen, tak til alle for anbefalingen af windows 7, der er vidst igen tvivl om at det er det jeg vælger. Er glad for, i nævnede det, ellers havde jeg købt vista smiley

  • #22   25. nov 2009 Med windows 7 ultimate, kan du skifte sprog uden problemer, samt nogle få andre fordele.

    Du skal ikke have upgrade, det kun er upgrade fra Vista til 7, det er ikke muligt at lave upgrade fra xp, til Vista eller 7..


  • #23   25. nov 2009 Ok tak Tore. Så er der vist ingen anden vej, en at starte forfra med Windows 7...

  • #24   25. nov 2009 inden du køber win 7 så se lige om der er driver til dit hardware

  • #25   25. nov 2009 Drop Windoze og brug Ubuntu istedet. Tiden er rendt fra windows.



  • #26   25. nov 2009 Hvor gammel skal en computer være for at den er for "gammel" til 7, jeg tænker på drivere og den slags, og er der ikke mulighed for at hente de manglende drivere på nettet som normalt ??? jeg har en Acer Aspire 6920 som er 18 mdr gammel og vil gerne opgraderer til 7 (vista er ikke min ven)...

    Kim


  • #27   25. nov 2009 Kører Vista Professionel på arbejdet og Windows 7 Professional hjemme. Jeg vil til hver en tid anbefale at opgradere til Windows 7!!!!

    I eks. Windows 7 Professional følger der gratis alle Microsoft Mediacenter funktionerne med så man kan slutte maskinen til TV'et og bruge den som afspiller/optager (optager forudsætter et TV-kort).


  • #28   25. nov 2009 Hvis du skal købe nyt hardware vil jeg anbefale at du opretter dig på edbpriser.dk.
    Så går du ind på forum --> PC.

    Herinde kan du så enten spørge til netop dit behov, eller du kan læse andres tråde, for er det bare en spille pc til omkring 6-7k er der rigtig mange tråde allerede.

    Jeg kan godt svare dig her, men på edbpriser har jeg bare nogle flere muligheder for at lave opstillinger til dig. På edbpriser hedder jeg skeletor.

    Hvis du vælger selv at lave en tråd derinde skal du huske at oplyse, hvad maskinen skal bruges til, hvad den må koste, om du kan samle det selv (skide nemt) og hvad du har der kan genbruges. (kabinet, dvd drev osv)

    Måske har du ikke brug for en ny pc, men bare en opgradering. Jeg plejer at sælge den gamle og købe en helt ny, det er nemmere.


  • #29   25. nov 2009 Hvis du bare søger en færdigsamlet spille pc til omkring 6k, så kunne dette være en mulighed.
    (link fjernet)


  • #30   25. nov 2009 husk det er ligemeget om du går efter 32 bit eller 64 bit windows 7...begge versioner er i pakken...altså hvis du køber den ene får du den anden med, men du kan dog kun bruge cd key til en af dem...så bestem dig.

    Og med den mængde ram du har skal du køre 64bit ellers er det spild....32 bit kan kun "se" 4 gb men bruger kun de 3...hvorimod 64 bit kan bruge op til 16 GB


  • #31   25. nov 2009 Kan anbefale at købe stuper ved
    shg altid god service aldrig bøvl
    getmore er også okay


  • #32   25. nov 2009 Problemet med Getmore er dog, at alle reklamationer på produkter købt hos dem skal gå direkte til producenten efter godkendelse af Getmore. Når man ringer/skriver med en reklamation, så får man af vide hvilket firma/producent man skal kontakte samt et RMA nummer man skal oplyse. Det betyder at du kan risikere at skulle ringe til udlandet og tale med en der ikke kan dansk.
    Jeg har selv haft den blandede fornøjelse at snakke med en svensker fra D-link support, før jeg kunne sende en switch retur.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #33   25. nov 2009 Dit nuværende hardware kan du SAGTENS køre Windows 7 med problemfrit - og det er en klar forbedring i forhold til Vista.

    LAD VÆRE med at købe nyt hardware - det er spild af penge med det system du har.


  • #34   25. nov 2009 Jan K>>>>ifølge forbrugerrådet skal du snakke med dem du har købt delene af...ikke dem som din leverandør har handlet med.
    Aldi prøvede lidt det samme for en årrække siden...de havde nogle tilbud på nogle pcére og når de gik istykker bad de kunderne om at kontakte pc-producenten selv, hvilket er i strid med købeloven.
    Man skal som forbruger henvende sig der hvor man har købt varen og sælger skal selv sørge for kontakten til deres leverandør.


  • #35   25. nov 2009 Carsten "blackbird" H> Ja det kan jeg godt se. Men jeg tror Getmore har kringlet den sådan at an skal kontakte Getmore ved reklamation/reperation. Når man har gjort det får man så et nummer til producentens garanti/support afdeling samt et "reference/rma" nummer man skal oplyse til producenten. Så yder producenten support og fortæller om de vil reperere den eller ombytte den.
    Da jeg snakkede med D-Link, fik jeg tilsendt en ny router samt en pakkelabel til at sende den defekte retur. Altså uden fragtomkostninger for forbrugeren. Det er da alligevel positivt. Men en træls vej reklamationen skal foregå.


  • #36   25. nov 2009 Sajmon: Er nyt hardware spild af penge? Det kommer da an på hans behov, men nej til mit og de flestes behov kan den godt hold et år endnu.

Kommentér på:
Windows vista

Annonce